2025-03-14, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Hon vill hävda , genom bilden, att det är massa av det där som är såå onödigt att det minsann räcker som det är.

Rätt festligt att hon delar det när hon gör bare minimum i föräldrarskapet. Är som en trött sengångare som åker mellan halvfärdigt hus o Malmö.

Är det ingen som frågat varför dem aldrig är hemma på helger och gör saker med/i huset?

Ingen vågar pga risken att bli blockad
Citera
2025-03-14, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Ingen vågar pga risken att bli blockad

Såklart. Men tänkte någon frågat ändå🙃
Citera
2025-03-14, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Blir alltid så oklart när sånt där delas utan minsta kommentar. Varför skriver hon inte vad hon tycker va bra med det inlägget?

Håller med om att hanna använder sånna uttalanden som en ursäkt till att strunta i allt. Det handlar väl snarare om att inte overdo it, men det är ju inte Hanna i närheten av

Jag tycker inte ens mycket i den texten är att overdo it. Att tillgodose sina barns behov och hålla dom borta från skadliga kemikalier är liksom det minsta man kan begära. Hela bilden är löjlig. Speciellt för Hanna som gör absolut minimum.
Citera
2025-03-14, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Jag tycker inte ens mycket i den texten är att overdo it. Att tillgodose sina barns behov och hålla dom borta från skadliga kemikalier är liksom det minsta man kan begära. Hela bilden är löjlig. Speciellt för Hanna som gör absolut minimum.

Ja, håller med, menar att påminnelsen är till för de som typ får panik om det är lite socker i maten, om barnet har tråkigt ett tag osv. Det är att overdo it
Citera
2025-03-14, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Såklart. Men tänkte någon frågat ändå🙃
Du får gärna fråga😊
Citera
2025-03-14, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Hanna skriver att "Får jag snacks följer jag med på alla matcher utan problem och det utnyttjar Kevin för fullt, jag klagar ej"

Hanna hade följt med även utan snacks för att slippa vara mamma under några timmar. De åker med all säkerhet ner dit för att få barnvakt och slippa städa, laga mat med mera

Med tanke på hur ofta de är i Skåne hoppas jag att de själva handlar mat och lagar den hos farmor ibland och bjuder henne (vilket jag inte tror)
Har aldrig sett HT anstränga sig för någon annans skull, det hade varit intressant att se
Citera
2025-03-14, 12:26
Medlem
Citat:
Ja, håller med, menar att påminnelsen är till för de som typ får panik om det är lite socker i maten, om barnet har tråkigt ett tag osv. Det är att overdo it

Det hade varit intressant att höra Hannas tankar, varför hon tyckte hon kunde relatera till den bilden.
Citera
2025-03-14, 12:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Om man tycker barnen är jobbiga får man ju tänka ur barnets perspektiv. De har det ju tusen gånger jobbigare med sina utvecklingsfaser och har inte lärt sig sortera sina känslor och hur man reglerar sig. Barn är aldrig jobbiga, det är min fasta åsikt.

Håller med! Barn är inte jobbiga!
Däremot är det som förälder normalt att tycka att det ÄR jobbigt med barn ibland, men det är ju en annan sak. Fortfarande viktigt att inte hänga ut barnet/ barnen som jobbiga.
Citera
2025-03-14, 13:19
Medlem
Citat:
Blir alltid så oklart när sånt där delas utan minsta kommentar. Varför skriver hon inte vad hon tycker va bra med det inlägget?

Håller med om att hanna använder sånna uttalanden som en ursäkt till att strunta i allt. Det handlar väl snarare om att inte overdo it, men det är ju inte Hanna i närheten av
Har sett mängder av liknande inlägg och det är väl inte särskilt svårt att se att det syftar till att belysa dagens krav på föräldraskapet. Dock har jag lite svårt för den typen av inlägg då de är så överdrivna. Självfallet fanns det även förr en omsorg om barnen.
Citera
2025-03-14, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Har sett mängder av liknande inlägg och det är väl inte särskilt svårt att se att det syftar till att belysa dagens krav på föräldraskapet. Dock har jag lite svårt för den typen av inlägg då de är så överdrivna. Självfallet fanns det även förr en omsorg om barnen.

Jag förstår syftet med inlägget men inte Hannas syfte med att dela det helt okommenterat
Citera
2025-03-14, 13:49
Medlem
Citat:
Jag förstår syftet med inlägget men inte Hannas syfte med att dela det helt okommenterat
Tycker det flesta delar den sortens inlägg just på det viset
Citera
2025-03-14, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Håller med! Barn är inte jobbiga!
Däremot är det som förälder normalt att tycka att det ÄR jobbigt med barn ibland, men det är ju en annan sak. Fortfarande viktigt att inte hänga ut barnet/ barnen som jobbiga.

Instämmer. Det är en skillnad i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in