2025-08-20, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
K kanske spelar onlinepoker hela tiden och spenderar HTs miljoner?

Jag är inne på något liknande. Han måste ju roa sig med något och inte bara traska runt på plastfabriken/serva Hanna och Lars.
Får han sen inte ens sova i en säng utan ensam på soffan samtidigt som han bara är välkommen till grottan en dag i månaden- då förstår jag honom faktiskt.
Citera
2025-08-20, 19:12
Medlem
Ni som följt mina inlägg i tråden vet att jag ofta försvarar HT, eftersom jag anser att mycket av det som skrivs här är rena trådsanningar. Sådant kan vara riktigt förödande för en människa att behöva läsa om sig själv dagligen. Men här måste jag faktiskt säga att jag tyvärr tror att hon har skjutit sig själv rejält i foten med det där pengainlägget. Försvarstalet gjorde det knappast bättre: hon skulle helt enkelt låtit bli att ta upp det överhuvudtaget.

Detta då hon handlar/unnar sig mycket onödiga saker - då syftar jag på sådant som inte är nödvändigt för att leva - något som alla följare sett: ständiga bilresor till Malmö (med Costco, Maxi, shoppingcenter, asiatiska marknader m.m.) samt besök på Rusta och Ullared. Hon unnar sig frisörbesök, har gjort en egenbetalad fetmaoperation och köper nya kläder (men tipsar ändå om Vinted...). Då blir det väldigt skevt att påstå att man ”inte har pengar”.

Dessutom har det fram till nyligen varit gratis på onsdagar att gå till Leos, och barn under två år kostar annars omkring 100 kronor. I försvarstalet skriver hon också att hon vet hur det är att leva fattigt eftersom de själva gjort det - men när skulle det ens ha varit? Barn och de kostnader som följer med det kom först för två år sedan. Hon och hennes partner har från vad jag kunnat läsa mig till här alltid bott i hyreslägenheter (och hyrorna i Smålandsstenar är inte särskilt höga, det är bara att googla), och innan hon blev influencer arbetade hon inom vården. Även om en av dem skulle ha varit sjukskriven eller arbetslös i perioder borde åtminstone en lön ha räckt gott för att gå runt.

Jag har förstås ingen inblick i deras ekonomi, men hela resonemanget känns märkligt. Som sagt: ett mycket märkligt uttalande, och jag tycker inte att någon med så pass hög ”omsättning” bör uttrycka sig som om hon vore fattig - för det är hon verkligen inte. Hon ”ser” inte de som är i en faktisk ekonomisk utsatt situation.
Citera
2025-08-20, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lepostier
Ni som följt mina inlägg i tråden vet att jag ofta försvarar HT, eftersom jag anser att mycket av det som skrivs här är rena trådsanningar. Sådant kan vara riktigt förödande för en människa att behöva läsa om sig själv dagligen. Men här måste jag faktiskt säga att jag tyvärr tror att hon har skjutit sig själv rejält i foten med det där pengainlägget. Försvarstalet gjorde det knappast bättre: hon skulle helt enkelt låtit bli att ta upp det överhuvudtaget.

Detta då hon handlar/unnar sig mycket onödiga saker - då syftar jag på sådant som inte är nödvändigt för att leva - något som alla följare sett: ständiga bilresor till Malmö (med Costco, Maxi, shoppingcenter, asiatiska marknader m.m.) samt besök på Rusta och Ullared. Hon unnar sig frisörbesök, har gjort en egenbetalad fetmaoperation och köper nya kläder (men tipsar ändå om Vinted...). Då blir det väldigt skevt att påstå att man ”inte har pengar”.

Dessutom har det fram till nyligen varit gratis på onsdagar att gå till Leos, och barn under två år kostar annars omkring 100 kronor. I försvarstalet skriver hon också att hon vet hur det är att leva fattigt eftersom de själva gjort det - men när skulle det ens ha varit? Barn och de kostnader som följer med det kom först för två år sedan. Hon och hennes partner har från vad jag kunnat läsa mig till här alltid bott i hyreslägenheter (och hyrorna i Smålandsstenar är inte särskilt höga, det är bara att googla), och innan hon blev influencer arbetade hon inom vården. Även om en av dem skulle ha varit sjukskriven eller arbetslös i perioder borde åtminstone en lön ha räckt gott för att gå runt.

Jag har förstås ingen inblick i deras ekonomi, men hela resonemanget känns märkligt. Som sagt: ett mycket märkligt uttalande, och jag tycker inte att någon med så pass hög ”omsättning” bör uttrycka sig som om hon vore fattig - för det är hon verkligen inte. Hon ”ser” inte de som är i en faktisk ekonomisk utsatt situation.

De har tjänat 3 miljoner tillsammans under de senaste två åren. Borde ha funnits tillfälle att lägga undan en hundring till sitt barns favoritaktivitet.
Att inte ens ha en hundring över, två veckor innan barnbidrag- det är nästan socbidragsläge
Citera
2025-08-20, 19:30
Medlem
Durochmolls avatar
Jag blir helt snurrig av hennes storys. Hon skulle till Leos? Men det blev inte av? Eller? Var skriver hon det? Menar hon shorts när hon skriver shots?
Citera
2025-08-20, 19:36
Medlem
Knappast.......s avatar
H slår krokben på sig själv och förstår nog inte själv sammanhanget tyvärr.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-08-20 kl. 20:04.
Citera
2025-08-20, 20:02
Medlem
Saknar bilder från själva Leos. Var dom ens där eller blev det en tur till Rusta som vanligt?
Citera
2025-08-20, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
H slår krokben på sig själv och förstår nog inte själv sammanhanget tyvärr.

Hon har säkert skrivit det meddelandet själv eftersom ingen , absolut ingen missunnar L ett besök på Leos. Hon missar poängen som vanligt.
Citera
2025-08-20, 20:25
Medlem
Nej H; du unnar dig hela jävla tidem. Är du såhär dum eller gör du dig till?? Ni gör ju inget annat än konsumerar? Speciellt du.
Skärpning.
Citera
2025-08-20, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Hon har säkert skrivit det meddelandet själv eftersom ingen , absolut ingen missunnar L ett besök på Leos. Hon missar poängen som vanligt.

Det såg väldigt mycket ut som Hannas "skrivstil" dvs dåligt med punkter, stora bokstäver och meningsuppbyggnader.

Sen är det precis som du skriver- absolut ingen missunnar Lars någonting hon mår bra av, bara Hanna själv.
Citera
2025-08-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Det såg väldigt mycket ut som Hannas "skrivstil" dvs dåligt med punkter, stora bokstäver och meningsuppbyggnader.

Sen är det precis som du skriver- absolut ingen missunnar Lars någonting hon mår bra av, bara Hanna själv.
Tänkte precis det du skrev 😅
Citera
2025-08-20, 21:22
Medlem
"unnar lars besök på leos och allt annat ni får genom det här"

vadå allt "annat"? inkluderat besöket på leos då? det fick dom ju inte, det var bara tur att barnbidraget kom idag så "fattiga" familjen kunde åka dit.

så jävla konstigt att man kan vara fullständigt immun mot kritik, och suga åt sig som en tvättsvamp av beröm, även om berömmet i sig är helt ogrundat och liksom inte stämmer?! om ni fattar vad jag menar 😅
Citera
2025-08-20, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn

Citat:
Ursprungligen postat av Snuffsi2024
"unnar lars besök på leos och allt annat ni får genom det här"

vadå allt "annat"? inkluderat besöket på leos då? det fick dom ju inte, det var bara tur att barnbidraget kom idag så "fattiga" familjen kunde åka dit.

så jävla konstigt att man kan vara fullständigt immun mot kritik, och suga åt sig som en tvättsvamp av beröm, även om berömmet i sig är helt ogrundat och liksom inte stämmer?! om ni fattar vad jag menar 😅

Jag tycker det är uppenbart att de haft en längre dialog så har Hanna klippt ut en väl vald del. Det personer svarat på är att Hanna grinar i DM över att folk inte unnar dem att gå på Leos, att folk är avundsjuka osv. Den där texten kan omöjligt vara ett svar direkt på det Hanna skrev i sin story för det handlar inte om samma saker….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in