2025-03-14, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Absolut inte. Man kan välja det själv och man älskar sina barn ändå. Men om du väljer att vara hemma tills dit barn är 2 år eller mer då bör du ju vilja vara med ditt barn och tycka om att vara mammaledig. Annars borde du ju ha det i fsk i alla fall på 50% eller nåt. Eftersom H jobbar så är det inga problem så jag förstår inte varför hon inte gör det. Eftersom det verkar som att hon har det så jobbigt. Då hade det kanske varit bra för L om inget annat.

Då är jag med på hur du menade, och håller med, det har ju funnits möjlighet till förskola ganska länge om man tänker ålder. Tack för ett sakligt svar istället för påhopp. Ha en trevlig dag!
Citera
2025-03-14, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Nej jag skrev ju att visst folk kan vilja ha ett eget liv också. Alla tycker inte det är fantastiskt, och vissa gillar mer när barnen är äldre. Det jag tänker är att Hanna uttrycker ofta hur himla jobbig L är ( ja oftast på det sättet, att L som är ett barn är jobbigt, inte att Hanna tycker det är jobbigt). Om man väljer att vara föräldraledig så bör man ju gilla att vara med sitt barn. Hon kan ju lämna på förskola när hon jobbar annars. Det är ju inte bättre för L att vara hemma bara för Hanna tror hon är en bättre mamma då som minsann inte lämnar bort sitt barn.

Sen behöver man inte älska varje sekund men tycker du själv det är roligare att jobba då och träffa barnen en stund på kvällen innan de ska sova? Jag tror inte du är en sämre förälder, däremot tycker jag det är konstigt, ur mitt perspektiv då, när folk inte vill vara hemma med sina barn. Åren går så himla snabbt och absolut ingen på dödsbädden säger "jag önskar jag hade jobbat mer".

Helt ärligt, ja, jag tycker det är roligt att jobba. Och jag tycker det är roligt att vara med mina barn, jag gillar balansen och kombinationen. Sen har ju barnen en pappa som varit mer föräldraledig än mig. Det är ganska kvinnligt att kritisera andra för hur länge man har varit hemma, om man tycker det är roligt, jobbigt eller inte. Hos pappor finns det mera acceptans kring att man kan välja olika. Däremot håller jag med om att man inte inför så många följare bör basunera ut vad barnet är jobbigt. Det tycker vi nog alla ibland men av respekt för barnen måste man ju ta det varsamt för hur man uttrycker sig.
Senast redigerad av Anso22 2025-03-14 kl. 10:16.
Citera
2025-03-14, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Helt ärligt, ja, jag tycker det är roligt att jobba. Och jag tycker det är roligt att vara med mina barn, jag gillar balansen och kombinationen. Sen har ju barnen en pappa som varit mer föräldraledig än mig. Däremot håller jag med om att man inte inför så många följare bör basunera ut vad barnet är jobbigt. Det tycker vi nog alla ibland men av respekt för barnen måste man ju ta det varsamt för hur man uttrycker sig.

Om man tycker barnen är jobbiga får man ju tänka ur barnets perspektiv. De har det ju tusen gånger jobbigare med sina utvecklingsfaser och har inte lärt sig sortera sina känslor och hur man reglerar sig. Barn är aldrig jobbiga, det är min fasta åsikt.
Citera
2025-03-14, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Om man tycker barnen är jobbiga får man ju tänka ur barnets perspektiv. De har det ju tusen gånger jobbigare med sina utvecklingsfaser och har inte lärt sig sortera sina känslor och hur man reglerar sig. Barn är aldrig jobbiga, det är min fasta åsikt.

Absolut att det är så. Barn kanske inte är jobbiga men en kan absolut tycka att det ÄR jobbigt att hantera ens barns känslor och stora uttryck för dessa känslor. Föräldraskapet är verkligen inte en dans på rosor alla gånger.
Citera
2025-03-14, 10:42
Medlem
Jag gissar att Hanna väljer att ha L hemma för att hon inte orkar ha kontakt med en massa pedagoger och andra föräldrar. Hon vill bara få vara i sin lilla bubbla och själv bestämma vad andra ska få veta om hennes privatliv.
Det ska bli spännande att se hur länge hon står ut med att ha L hemma. Kom igen om tre-fyra år när hon börjar få behov av att ha kompisar och kräver mer stimulans än att sitta framför en skärm.
Citera
2025-03-14, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Jag gissar att Hanna väljer att ha L hemma för att hon inte orkar ha kontakt med en massa pedagoger och andra föräldrar. Hon vill bara få vara i sin lilla bubbla och själv bestämma vad andra ska få veta om hennes privatliv.
Det ska bli spännande att se hur länge hon står ut med att ha L hemma. Kom igen om tre-fyra år när hon börjar få behov av att ha kompisar och kräver mer stimulans än att sitta framför en skärm.
Jag tror hon tröttnar när L slutar vila på dagarna
Citera
2025-03-14, 10:58
Medlem
Hanna skriver att "Får jag snacks följer jag med på alla matcher utan problem och det utnyttjar Kevin för fullt, jag klagar ej"

Hanna hade följt med även utan snacks för att slippa vara mamma under några timmar. De åker med all säkerhet ner dit för att få barnvakt och slippa städa, laga mat med mera

Med tanke på hur ofta de är i Skåne hoppas jag att de själva handlar mat och lagar den hos farmor ibland och bjuder henne (vilket jag inte tror)
Citera
2025-03-14, 11:06
Medlem
Vad var det för något hon la in i sin händelse nu?
En förklaring till varför hon skiter i alla råd och allt sunt förnuft. Ja, man kan inte följa allt och jag håller med om att en hel del gamla råd från förr funkar bra. Men det betyder ju inte att man bara kan luta sig tillbaka och strunta i allt.

Typiskt Hannatänk och en förklaring till varför hon är så lat. Det gör inget att hon stoppar ungen full med skit, hon får ju mat ibland! Då gör det inget att allt annat är dåligt.
Senast redigerad av Skippan123 2025-03-14 kl. 11:10.
Citera
2025-03-14, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Jag tror hon tröttnar när L slutar vila på dagarna
L kommer inte sluta vila för Hanna tvingar henne till det.
Citera
2025-03-14, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Vad var det för något hon la in i sin händelse nu? En förklaring till varför hon skiter i alla råd och allt sunt förnuft. Ja, man kan inte följa allt och jag håller med om att en hel del gamla råd från förr funkar bra. Men det betyder ju inte att man bara kan luta sig tillbaka och strunta i allt. Typiskt Hannatänk

Blir alltid så oklart när sånt där delas utan minsta kommentar. Varför skriver hon inte vad hon tycker va bra med det inlägget?

Håller med om att hanna använder sånna uttalanden som en ursäkt till att strunta i allt. Det handlar väl snarare om att inte overdo it, men det är ju inte Hanna i närheten av
Citera
2025-03-14, 11:17
Medlem
Att vara förälder 2025? Hon följer ju inget av de som står.. varför delar hon den ens? Pinsamt
Citera
2025-03-14, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP
Att vara förälder 2025? Hon följer ju inget av de som står.. varför delar hon den ens? Pinsamt

Hon vill hävda , genom bilden, att det är massa av det där som är såå onödigt att det minsann räcker som det är.

Rätt festligt att hon delar det när hon gör bare minimum i föräldrarskapet. Är som en trött sengångare som åker mellan halvfärdigt hus o Malmö.

Är det ingen som frågat varför dem aldrig är hemma på helger och gör saker med/i huset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in