2025-03-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Tack för svar. Jag upptäckte det idag.
De har väldigt höga cutoff på screeningen såg jag med efter lite sökande. Det var mest det jag var rädd de hade sänkt för var många år sedan jag tog alpra.
Hittade även att om man bara tar 0,5-1mg ska det tydligen gå ut på 24tim stod det (enstaka tillfällen) fast vet i fan om det faktiskt stämmer.
Fast 2-3mg gick fredag till måndag 👍

Den går ur toksnabbt!
Citera
2025-03-12, 05:38
Medlem
Niggwards avatar
Delar bara med mig angående THC drogtest/tid.

- Inte rökt på 2 år.
- Rökte 1gångs vape 1ml THC olja (150 bloss ca)
- Rökte på typ 4-5 dagar och rökte senast 20/1
- Urin prov sticka test 11/2 Positiv - skickades på analys positiv
- Urin prov sticka test 11/3 POSITIV , vården misstänker fel positiv på grund av nya stickor eller något men blev rätt chockad när de sa positivt. Tänker väl att de inte är en chans. Inväntar svar dock från analys

Inte för att jag tror det spelar någon roll, men aldrig rökt olja tidigare i livet. Så det var första gången också
Citera
2025-03-12, 07:09
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Har nu gått över två veckor sedan mitt prov och har inte hört något så med allra största sannolikhet var det negativt. Notera att detta var Karolinska drogtest saliv. Kanske större risk får pos om man skulle ta Multianalys stor drogtest, saliv- från Karolinska. Nu vet ni iaf
Vill inte göra dig orolig, men jag har lämnat ett positivt prov på kratom på salivsticka, det var på en beroendemottagning.

Jag hade tagit kratom länge och lämnat urinprov innan det visade aldrig något, så helt plötsligt bytte de till salivstickor, det tog lång tid men sedan fick jag ett brev därifrån med det positiva svaret i, samt ett möte med läkaren där, jag nekade och han sa det kan vara någon kors tollerans eller liknande, så hände inte så mycket mera som tur var.
Citera
2025-03-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Beror ju helt på hur mycket du tagit och när.
Tjo lär du ju vara ren på och oxy sitter inte heller länge fast beror på hur mycket för att kunna räkna på det.
det blev inge drogtest och använder sporadiskt tjo och opiater, små mängder då överläkaren förklarade mig att jag är fri från drogtester 2021, då har de blivit 2-3ggr sporadiska fulingar
bara att samhall hörde av sig i samma veva då jag gjorde min fuling som nojjade upp mig...
men kaos(en mörk tid) år 2016-2017/18? opiat positiv flera ggr plus 3 sjukhus besök RC opiater
men ingen läkare från 2017 till 2025 nämnt om det, då jag skärpte mig då. ville inte förlora mina recept
iktorivil, xanor, stilnoct (dessa från tidiga 2000talet. ev., elvanse kmr ej ihåg när jag fick min diagnos dock, men att man är friad från drogtester 4år nu från psykiatrins håll en sak. samhall en annan femma.
nuvarande läkare 2021-2025,
5stafett läkare innan, ingen nämnde om opiat missbruket/3 ODs sedan 2017. ??? skumt
har kvar alla recept
nytt hot = samhall...ej psykiatrin
lustigt på ett sätt.
Senast redigerad av zopifanta1 2025-03-12 kl. 14:58.
Citera
2025-03-12, 20:31
Medlem
Tjabba!
Intog 10 mg dolcontin och 5 mg morfin
Åkte på salivprov 2 dagar senare, tror testet är quantisal
Luleå kommun
Hur fucked är jag?
Citera
2025-03-13, 09:22
Medlem
Imovane up uppdatering 2025

Hittar endast gamla svar och trådar

Nån som kan svara lite snabbt på hur dom ser imovane på sticka? Är det på nån singel sticka eller är det på de stickor som visar uppåt 17-20st preparat? Har läst i imovane tråd utan att hitta. Tacksam för snabbt svar. Mod får radera eller flytta till rätt ställe om jag postat fel.
Citera
2025-03-13, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enskildaasikter
Tjabba!
Intog 10 mg dolcontin och 5 mg morfin
Åkte på salivprov 2 dagar senare, tror testet är quantisal
Luleå kommun
Hur fucked är jag?

Räkna med att du ärhelt fucked på den tyvärr.
Citera
2025-03-13, 09:43
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitzu
Hittar endast gamla svar och trådar

Nån som kan svara lite snabbt på hur dom ser imovane på sticka? Är det på nån singel sticka eller är det på de stickor som visar uppåt 17-20st preparat? Har läst i imovane tråd utan att hitta. Tacksam för snabbt svar. Mod får radera eller flytta till rätt ställe om jag postat fel.

Imovane syns inte på en vanlig 5- eller 10-panelstest, men kan dyka upp på bredare tester som inkluderar zopiklon. Det beror helt på vilken sticka som används – vissa standardtest för narkotika tar inte med det, medan vissa tester för läkemedel och beroendeframkallande substanser kan göra det.

Frågan är väl snarare: Varför verkar det vara så olika vilka preparat som inkluderas på tester? Vem bestämmer vilka substanser som är ‘relevanta’ att testa för? Kan det finnas ett incitament att hålla vissa läkemedel utanför de vanliga testerna?
Citera
2025-03-13, 10:34
Medlem
Tack för svar men det sitter i upptill 24h bara läste jag, låter det inte som väldigt kort tid!?
Citera
2025-03-13, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitzu
Tack för svar men det sitter i upptill 24h bara läste jag, låter det inte som väldigt kort tid!?
Zopiklon har en kort halveringstid halveringstid på 5-6h.
Så efter 24h bör de finnas ~0.234375mg kvar av 7,5mg. Gränsvärdet på stickan får du ta reda på själv, men 24h låter rimligt på ett 7,5 piller
Citera
2025-03-13, 12:03
Medlem
När jag läste om provtagning märkte jag att många människor motsäger varandra och har olika åsikter. Även sidor som utger sig för att vara experter säger emot varandra.

Till exempel säger vissa personer i drogtesttråden att amfetamin kan påvisas i saliv i cirka åtta dygn, medan andra hävdar att det endast syns i en till två dagar.

Även olika informationssidor ger motstridiga uppgifter. Svenska Drogtester anger att det syns i ett dygn, medan Previa säger 5–8 dagar. På Feelgoods hemsida – den leverantör vi använder i Luleå – anges däremot 1–2 dagar.

Vad stämmer egentligen? Är det cut-off som ändrar tiden eller vad?
Citera
2025-03-13, 17:55
Medlem
Vi hade EDTS drogtest på ett företag för 9 dagar sedan.
Det var toppsning med salivsticka.

Jag har inte hört något på 9 dagar. Står att dom skulle höra av sig OM testet var avvikande inom 10 dagar. Så imorgon borde jag vara "grön" då? Eller har någon person varit med om att dom hört av sig angående drogtest senare än 10 dagar?

EDTS använder sig av Karolinska dit dom skickar proverna. Om det är många tester så kanske det dröjer längre än 10 dagar att få svaret?

Jag är ren så jag oroar mig inte. Vill Bara få det ur världen. 😃
Senast redigerad av 191213 2025-03-13 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in