2025-03-13, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enskildaasikter
När jag läste om provtagning märkte jag att många människor motsäger varandra och har olika åsikter. Även sidor som utger sig för att vara experter säger emot varandra.

Till exempel säger vissa personer i drogtesttråden att amfetamin kan påvisas i saliv i cirka åtta dygn, medan andra hävdar att det endast syns i en till två dagar.

Även olika informationssidor ger motstridiga uppgifter. Svenska Drogtester anger att det syns i ett dygn, medan Previa säger 5–8 dagar. På Feelgoods hemsida – den leverantör vi använder i Luleå – anges däremot 1–2 dagar.

Vad stämmer egentligen? Är det cut-off som ändrar tiden eller vad?
Amfetamin (dextro/levo) bryts bara ner ca 60% av den totala konsumtionen, resten går ut i svett och urin. Därför är det en väldigt subjektiv fråga, då normvärde beror på individens metabolism och hur dess allmänna leven spelar så stor roll.
Annars har du en tabell att räkna på själv om du vill använda Google.
Citera
2025-03-14, 09:47
Medlem
Tjena!
Rökte dagligen gräs dagligen 2-3 veckor, rökte sista gåsen på torsdag. Drogtest saliv på jobbet måndag morgon. Läst runt i tråden och jag borde va safe?
Citera
2025-03-15, 18:29
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskorven17
Tjena!
Rökte dagligen gräs dagligen 2-3 veckor, rökte sista gåsen på torsdag. Drogtest saliv på jobbet måndag morgon. Läst runt i tråden och jag borde va safe?

Återkom gärna med hur det gick sen

Citera
2025-03-15, 20:53
Medlem
Rökt cannabis sön,mån, tis och torsdag. Någon chans att jag kan/är ren för pisstest på måndag?
Citera
2025-03-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M3jj4
Rökt cannabis sön,mån, tis och torsdag. Någon chans att jag kan/är ren för pisstest på måndag?

Helt kört!
Citera
2025-03-16, 15:17
Medlem
Citat:
Tjena!

Du klarar dig 100%
Säkra upp med mycket tandborstning och skölj med listerine några gånger.
Men ja efter 72h är du alltid safe om du inte har usel munhygien.
Citera
2025-03-16, 20:17
Medlem
Citat:
Tjena!

Grejen med salivtest är att detektionstiden för det mesta är högst 1 dygn. Förutom cannabis, det är mycket kortare.

https://www.ferle.se/detektionstider/

Ett citat från en liten artikel dom skrivit:
"THC utsöndras inte i saliv, och det är därför det endast är THC rester i munnen, som man kan påvisa vid en salivtest. Detektionstiden för THC i saliv, estimeras till ca 6-8 timmar."

https://www.ferle.se/saliv-bor-inte-vara-det-enda-alternativet/

Du kan vara fett lugn, du kommer inte torska!
Citera
2025-03-20, 23:07
Medlem
Hej! Tog några bloss hasch i söndagskväll. Kanske 4-5 bloss. Var på urintest idag (torsdag kl 10). Vad är mina chanser? Första gången jag rökte på 6år.
Citera
2025-03-20, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heaheahea
Hej! Tog några bloss hasch i söndagskväll. Kanske 4-5 bloss. Var på urintest idag (torsdag kl 10). Vad är mina chanser? Första gången jag rökte på 6år.
Testet skickades på analys antar jag?

Men skulle nog säga att det är 60/40 att du klarar dig, beror helt på din kropp däremot.

När jag var yngre kunde jag röka 4-5 bloss måndag-torsdag sen vara ren måndag igen, däremot så växer man upp som tur är och inser att nojjan för att torska på prover inte är värt det lilla ruset, om man vill röka och sånt är det bäst att inte sätta sig i situationer där man måste lämna prover.
Citera
2025-03-21, 00:06
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M3jj4

Tvärkörd på up mano
Citera
2025-03-21, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Testet skickades på analys antar jag?

Men skulle nog säga att det är 60/40 att du klarar dig, beror helt på din kropp däremot.

När jag var yngre kunde jag röka 4-5 bloss måndag-torsdag sen vara ren måndag igen, däremot så växer man upp som tur är och inser att nojjan för att torska på prover inte är värt det lilla ruset, om man vill röka och sånt är det bäst att inte sätta sig i situationer där man måste lämna prover.

Ja exakt skickat på analys .. nä va en dum grej. Men tror ej de va så starkt samt tog försiktiga bloss
Citera
2025-03-21, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heaheahea
Ja exakt skickat på analys .. nä va en dum grej. Men tror ej de va så starkt samt tog försiktiga bloss
Okej, hoppas det går bra för dig kompis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in