2024-08-06, 22:04
Medlem
Halveringstiden innebär tiden då 50% av den verksamma substansen lämnat blodomloppet. Det har ingenting med metaboliterna i kissen man letar efter. Jag kan gå in på det närmare om någon har en annan ståndpunkt.
Citera
2024-08-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
För mig tar det ca 3 dagar men väldigt individuellt. Nu när jag lämnar på labb så ger det inte ens utslag på gaba/pergaba vid screeningen, väldigt märkligt det där

Okej tack för svar!
Citera
2024-08-07, 02:07
Medlem
deepss avatar
Va är för en jävla pajas? Jag pratar inte om kiss utan saliv. Du hävdar att karolinska ljuger också då eller där dom skriver att just kokain kan synas i VECKOR på salivprov. Tror utbildad sjukhuspersonal har större kunskap om ämnet än dig.

Jag ska ta med mitt resultat från salivtestet där det står exakt hur länge det syndes.

Sedan finns det en metabolit som syns efter kokain intag och den sitter i mycket längre. Ser dom den så är det ett tecken på att personen tagit ladd dess namn är bensoylekgonin.

” Tidsfönstret för detektion i saliv är några dagar upp till en vecka för de flesta droger; tydliga undantag är:
- Cannabis (THC) har detektionstid på ca 1 dygn.
- Mitragynin (kratom), kokain och diazepam kan i vissa fall detekteras i flera veckor.”

Här har du din jävla pajas rätt ifrån Sahlgrenskas hemsida.

Så ni som tar ladd och lämnar saliv lyssna inte på detta trollet utan var försiktiga. Vet ni att ni ska lämna saliv så räkna och stoppa minst 3 veckor innan helst 4.

Kryp tillbaka till din grotta och fortsätt läs på dina hällristningar för någon kunskap har du uppenbarligen inte, troll!
Senast redigerad av deeps 2024-08-07 kl. 02:19.
Citera
2024-08-07, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deeps
Va är för en jävla pajas? Jag pratar inte om kiss utan saliv. Du hävdar att karolinska ljuger också då eller där dom skriver att just kokain kan synas i VECKOR på salivprov. Tror utbildad sjukhuspersonal har större kunskap om ämnet än dig.

Jag ska ta med mitt resultat från salivtestet där det står exakt hur länge det syndes.

Sedan finns det en metabolit som syns efter kokain intag och den sitter i mycket längre. Ser dom den så är det ett tecken på att personen tagit ladd dess namn är bensoylekgonin.

” Tidsfönstret för detektion i saliv är några dagar upp till en vecka för de flesta droger; tydliga undantag är:
- Cannabis (THC) har detektionstid på ca 1 dygn.
- Mitragynin (kratom), kokain och diazepam kan i vissa fall detekteras i flera veckor.”

Här har du din jävla pajas rätt ifrån Sahlgrenskas hemsida.

Så ni som tar ladd och lämnar saliv lyssna inte på detta trollet utan var försiktiga. Vet ni att ni ska lämna saliv så räkna och stoppa minst 3 veckor innan helst 4.

Kryp tillbaka till din grotta och fortsätt läs på dina hällristningar för någon kunskap har du uppenbarligen inte, troll!

Gäller det även amfetamin eller är det bara kokain?
Polaren sitter här bredvid mig och nojjar ihjäl

Sen måste jag ju fråga hur mycket och ofta du tagit för att det ska synas i 5 veckor??
Senast redigerad av Skeden11 2024-08-07 kl. 03:14.
Citera
2024-08-07, 12:46
Medlem
hittade det här på en sida som handlade om urinprov
Citat:
Halveringstiden varierar för kokain mellan 0,5 - 1,5 timmar och för bensoylekgonin mellan
4 - 7 timmar. Bensoylekgonin kan detekteras 1 - 3 dagar efter intag, för kroniska, tunga missbrukare
kan tiden utökas till 10 - 22 dagar efter sista dos pga av vävnadsdepåer.

Så samma kanske gäller salivprovet du tagit? Hur regelbundet och hur mycket du tar har nog en stor inverkan.

Hur ofta har du tagit innan sista gången?
Senast redigerad av Skeden11 2024-08-07 kl. 13:37.
Citera
2024-08-07, 13:50
Medlem
deepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeden11

Så samma kanske gäller salivprovet du tagit? Hur regelbundet och hur mycket du tar har nog en stor inverkan.

Sista gången tog ja 2 gram på 2 dagar. Det tog 4 veckor innan de försvann, lämnade saliv varje vecka. Men amfetamin går ur fortare konstigt nog. Det är något med Laddet eftersom Sahlgrenska också skriver att det kan synas i veckor vid salivprov.
Citera
2024-08-07, 13:54
Medlem
deepss avatar
Citat:

Nej urin blev ja alltid ren på 2-4 dagar oavsett mängd. Det är dom nya salivproven dem börjat med som är så jävla vassa med laddet. Glömde svara på din fråga men tror amfetaminet sitter 8-10 dagar på dem salivproven vi lämnar. Det tog den tiden för en polare till mig.
Citera
2024-08-07, 14:04
Medlem
Citat:
Sista gången tog ja 2 gram på 2 dagar. Det tog 4 veckor innan de försvann, lämnade saliv varje vecka. Men amfetamin går ur fortare konstigt nog. Det är något med Laddet eftersom Sahlgrenska också skriver att det kan synas i veckor vid salivprov.

okey, ja lät jävligt länge, att nått ämne skulle finnas kvar så länge i kroppen verkar ju skumt? Den "renar" ju sig själv hela tiden.

Kan det hända att det finns någon drog/medicin som "krockar" med kokainet och gör att det sitter kvar längre?

Citat:
Nej urin blev ja alltid ren på 2-4 dagar oavsett mängd. Det är dom nya salivproven dem börjat med som är så jävla vassa med laddet. Glömde svara på din fråga men tror amfetaminet sitter 8-10 dagar på dem salivproven vi lämnar. Det tog den tiden för en polare till mig.

Ja, då kan nog polaren min slappna av misstänker jag, tagit nån liten lina amf för strax över 6 veckor sedan.
Senast redigerad av Skeden11 2024-08-07 kl. 14:09.
Citera
2024-08-07, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stenskulptur
Vet du hur länge jag bör pausa med Phenibut innan urinprov för att vara på den säkra sidan för ”falska” utslag också?

Typ tre dagar iaf.
Citera
2024-08-07, 17:06
Medlem
Läser man : https://www.karolinska.se/4a5844/glo...one_230727.pdf
Är det de testet alla pratar om som visar jättelångt tillbaka?
dom verkar ha slutat tillverka provet med gul vätska, är det bara karolinska som kör med det eller?
Citera
2024-08-08, 12:49
Medlem
deepss avatar
Citat:
okey, ja lät jävligt länge, att nått ämne skulle finnas kvar så länge i kroppen verkar ju skumt? Den "renar" ju sig själv hela tiden.

Kan det hända att det finns någon drog/medicin som "krockar" med kokainet och gör att det sitter kvar längre?

Ja, då kan nog polaren min slappna av misstänker jag, tagit nån liten lina amf för strax över 6 veckor sedan.

Det är en metabolit som sitter i länge som blir utav Laddet. Så länge den syns så förstår dom man kört ladd. Har åkt på de flera ggr 😂 sen skriver ju Sahlgrenska som ja skrev att ladd syns i flera veckor.

Ja tog han för 6 veckor sen kan han andas ut ☺️
Citera
2024-08-08, 14:31
Medlem
deepss avatar
Citat:
Läser man : https://www.karolinska.se/4a5844/glo...one_230727.pdf
Är det de testet alla pratar om som visar jättelångt tillbaka?
dom verkar ha slutat tillverka provet med gul vätska, är det bara karolinska som kör med det eller?

Jag är inte hundra men tror salivproven vi tar är från prodiagnostic. Det är en gul vätska ja får gurgla i munnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in