2025-03-11, 15:56
Medlem
Malawi-Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

2 saker:

Suga kuk & Föda barn
Citera
2025-03-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malawi-Gold
2 saker:

Suga kuk & Föda barn

Och att hora ut sig, större efterfrågan.

/ Tråd

Senast redigerad av CB1 2025-03-11 kl. 16:49.
Citera
2025-03-11, 16:57
Medlem
Malawi-Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1

/ Tråd

Det är sant!

Då är det 3 saker.
Citera
2025-03-11, 18:01
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du vet vad jag pratar om herr "pingviner och lejon lever faktiskt också i patriarkaaat"
Lejoninnan jagar, ger mat åt och föder upp sina ungar. Hon ger också mat åt lejonhanen. Denne skyddar flocken under dygnets få vakna timmar. De resterande 20-21 timmarna ligger han, gäspar och latar sig. När han tröttnar på honan, dödar han henne och sina gemensamma ungar och sedan skaffar han en ny hona och får nya ungar med henne.

Patriarkat i ett nötskal!

Pingviner och sjöhästar är kloka djur som lever jämställt.
Citera
2025-03-11, 18:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Lejoninnan jagar, ger mat åt och föder upp sina ungar. Hon ger också mat åt lejonhanen. Denne skyddar flocken under dygnets få vakna timmar. De resterande 20-21 timmarna ligger han, gäspar och latar sig. När han tröttnar på honan, dödar han henne och sina gemensamma ungar och sedan skaffar han en ny hona och får nya ungar med henne.

Patriarkat i ett nötskal!

Pingviner och sjöhästar är kloka djur som lever jämställt.

Japp klassiskt manligt patriarkalt beteende.
Citera
2025-03-11, 18:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

/ Tråd

Ja kvinnor i fattiga patriarkala länder är bättre på att "hora ut" sig, helt rätt. Det är väl tur för er torskar eller?

Senast redigerad av Jenny9 2025-03-11 kl. 18:28.
Citera
2025-03-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ja kvinnor i fattiga patriarkala länder är bättre på att "hora ut" sig, helt rätt. Det är väl tur för er torskar eller?

Tråden handlar om kvinnor vs män, inte kvinnor i vissa länder vs kvinnor i andra länder.

Verkar vara lite svårt dig och lupac att hålla reda på det.

Btw, vilka fattiga patriarkala länder talar du om här? Tyskland och Danmark?
Senast redigerad av JCaller 2025-03-11 kl. 19:01.
Citera
2025-03-11, 19:00
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Det var en man som byggde diskmaskinen till kvinnan och hon betalade med, hör och häpna, sin mans pengar.
Kan nog splittra hål på det mesta i den där listan men har inte tid.

Vi har sytt i tiotusentals år, det är inte bara kvinnor som kan göra det.
Utan hjälp av hennes ritning hade mannen inte kunnat bygga diskmaskinen. Om det hade varit en man som finansierat sin uppfinning med farsgubbens pengar, då hade du inte skrivit ett ont ord om det i det här forumet. Jo, förresten! Det hade du nog gjort om det varit morsans pengar som gått till sonens revolutionerande mojäng. Egentligen är det ett arv från hennes avlidne far eller make. Inte hennes egna pengar som hon tjänat ihop genom hårt arbete. För kvinnor kan varken uppfinna eller tjäna pengar.

Många innovatörer får faktiskt sina uppfinningar finansierade av riskkapitalister, t ex Almi.

Det är många av dina gelikar som har försökt spräcka min lista under åren sedan jag skapat listan. Men du kan alltid försöka. Om du har tid.

Stenåldersmännen hade varken tid eller ork att sy kläder. De var fullt upptagna med att vandra flera mil ute på stäppen varje dag för att jaga mammutar. Efter att de släpat det fällda bytet hela långa vägen tillbaka till boplatsen, blev de totalt utmattade.

Hur kan du tro att stenåldersmän orkade sy kläder? Tvinna djurhår till tråd, sedan trä tråden genom nålsögat och skära till skinnbitar med en flintasten. Det är skitjobbigt för en man som har värk i varenda led, ben, sena och muskel att jobba som sömmerska.
Citera
2025-03-11, 20:01
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ett par av uppfinningarna på din lista passar ju utmärkt ihop med uppfinningar som män har gjort, exempelvis bilen, ubåten, båten, datorn, elen, solkraften, tryckpressen/skrivaren, mobiltelefonen och så vidare så det känns lite som att männen kanske har gjort ett litet bidrag trots allt.
Har män verkligen uppfunnit solkraft och elektricitet? Jag har hela tiden trott att det var solen och åskan. Men nu vet jag att män gärna tar äran åt sig för vad naturen har hittat på. Fotosyntesen, kardborren och lotuseffekten för att nämna några exempel.
Citera
2025-03-11, 20:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Tråden handlar om kvinnor vs män, inte kvinnor i vissa länder vs kvinnor i andra länder.

Verkar vara lite svårt dig och lupac att hålla reda på det.

Btw, vilka fattiga patriarkala länder talar du om här? Tyskland och Danmark?

Har ingen aning om varför du pekar ut just mig och Lupac gällande att inte hålla sig till ämnet.

Trådens ämne är färdigdiskuterat för längesen.

Kvinnor är bättre än män på att bära och föda barn.

Allt annat är vi lika bra/dåliga på (förutom fåtalet yrken där muskelstyrka är avgörande)

Ot:
Thailand, Nigeria, Rumänien, Moldavien, Ryssland, osv.

Majoriteten av de prostituerade i Tyskland kommer från Moldavien, Rumänen och liknande.
Citera
2025-03-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Utan hjälp av hennes ritning hade mannen inte kunnat bygga diskmaskinen. Om det hade varit en man som finansierat sin uppfinning med farsgubbens pengar, då hade du inte skrivit ett ont ord om det i det här forumet. Jo, förresten! Det hade du nog gjort om det varit morsans pengar som gått till sonens revolutionerande mojäng. Egentligen är det ett arv från hennes avlidne far eller make. Inte hennes egna pengar som hon tjänat ihop genom hårt arbete. För kvinnor kan varken uppfinna eller tjäna pengar.

Många innovatörer får faktiskt sina uppfinningar finansierade av riskkapitalister, t ex Almi.

Det är många av dina gelikar som har försökt spräcka min lista under åren sedan jag skapat listan. Men du kan alltid försöka. Om du har tid.

Stenåldersmännen hade varken tid eller ork att sy kläder. De var fullt upptagna med att vandra flera mil ute på stäppen varje dag för att jaga mammutar. Efter att de släpat det fällda bytet hela långa vägen tillbaka till boplatsen, blev de totalt utmattade.

Hur kan du tro att stenåldersmän orkade sy kläder? Tvinna djurhår till tråd, sedan trä tråden genom nålsögat och skära till skinnbitar med en flintasten. Det är skitjobbigt för en man som har värk i varenda led, ben, sena och muskel att jobba som sömmerska.

Puss på dig, godnatt
Citera
2025-03-11, 23:47
Medlem
Citat:
Har ingen aning om varför du pekar ut just mig och Lupac gällande att inte hålla sig till ämnet.

För att ni inte håller er till ämnet. Vill ni diskutera vissa länders kvinnor kontra andra länders kvinnor finns säkert andra, lämpligare trådar.

Citat:
Trådens ämne är färdigdiskuterat för längesen.

Kvinnor är bättre än män på att bära och föda barn.

Allt annat är vi lika bra/dåliga på (förutom fåtalet yrken där muskelstyrka är avgörande)

Rättelse:

Män är överlägsna kvinnor på alla sporter, samtliga tekniska yrken, samtliga fysiska yrken, män har byggt allt och uppfunnit allt du ser omkring dig och använder dagligen, eftersom män är överlägsna kvinnor i precis allt som krävs för att bygga och upprätthålla en avancerad och framgångsrik civilisation. Listan på detta kan göras extremt lång och skulle överskrida godkänt antal tecken.

Kvinnor klarar inte av något av detta. Vad kvinnor är bättre på är att föda barn (), skylla sina egna tillkortakommanden på andra (jodå, feminismen är fortfarande en betydligt större rörelse än incel-rörelsen, så försök inte), förneka verkligheten, döda sina spädbarn, vara sexistiska, vara otrogna, gnälla, gråta, och bete sig som barnungar.

Allt annat är vi ungefär lika bra/dåliga på. Kan ha glömt något.

Citat:
Ot:
Thailand, Nigeria, Rumänien, Moldavien, Ryssland, osv.

Majoriteten av de prostituerade i Tyskland kommer från Moldavien, Rumänen och liknande.

Moldavien och Rumänien är varken fattiga eller särskilt patriarkala länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in