2025-03-11, 14:35
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej dom kanske inte opponerar sig men kaxa upp sig och säga "snabba på nu gubben" och nypa mig i kinden eller liknande händer ju jämt, liksom att kvinnor försöker bitcha en men jag förstår att jag får igen en del med tanke på hur jag är med... Ja det är ju en av sakerna som är tråkiga med att vara singel, man gör något fantastiskt gott men så äter man bara det själv.

Haha nja inte söta men coola, jag tänker alltid på spindlar när män och kvinnor bråkar, spindlars parningsritual är ju liksom för så många arter så fucked upp att man knappt fattar hur det ens kan finnas spindlar, honorna är 5 gånger större och en total mordisk kannibal som käkar upp alla hanar dom ser så hela deras arts överlevnad bygger på att honorna aldrig ser hanarna och hanarna smyger på honorna och spottar sperman från munnen in i henne så dom njuter inte heller av det....och här gnäller vi på feminism och patriarkatet liksom.... Så var inte sån nu, klart din gumma ska ha en massiv spindel en liten goliath birdeater större än din katt kanske?

Hahaha rädslan för silverfiskar kan jag inte förstå men ja fästingar och älgflugor är ju jävligt irriterande när man är i skogen om inte annat. Ormar är med coola ju!
Hehe ja små retas å kivas med varandra är lite gulligt å hör ändå till tycker jag 🤭

Nä, det är ingen höjdare att äta själv

Ja dom är mycket större blev jag varse om när yngsta ville plåga mig med en massa spindel klipp för att bota min spindelfobi 🤣
Men hör å häpna så hjälpte det faktiskt. Gick från att få panik vid bara synen av dom på tv:n till att tycka att hoppspindlar är gulliga. Så hon tycker att jag borde titta på fler så att jag börjar tycka att tarantulas oxå är gulliga så att hon kan få en. Vilka idéer hehe.. Men tror inte att det finns tillräckligt med spindelklipp så att jag ändrar mig på den punkten. Nån måtta får det fan vara 😂 Så nu har jag lovat henne en hoppspindel iaf. Hade en inomhus för ett tag sen men det var innan hon plågade mig med klippen å det var ju synd. Annars hade vi behållit den i ett litet gulligt terrarium.
Hahaha åh jävlar! Glad för att jag inte är en spindel. Men.. Spottar sperman i munnen 😳 Är det så dom blir befruktade oxå? Dum fråga kanske.. Men spindel kvinnor låter lite värre än människo kvinnor tycker jag ändå ^^

Älgfluga låter gigantisk å nåt som jag nog skulle springa om jag såg hehe.

Kusar är fan läskiga. Skulle hellre göra rent ett avlopp än att behöva ta i en silverfisk eller nåt liknande ^^
Citera
2025-03-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det finns ju inga kvinnor längre. Endast män i ett kollapsat patriarkat, det är de själva som får åka till obebott land och börja om från början. Vi får se hur länge det roliga varar.

I 800 generationer har människosläktet överlevt utan männens bidrag till uppfinningar. Utan kvinnor har män fått klara sig utan följande saker:

Utan män har kvinnor fått klara sig utan kärnvapen, bekämpningsmedel som DDT, fossildrivna industrier och massproduktion, asbest som byggmaterial, blyad bensin, plast och engångsartiklar, automatiserade vapensystem och AI-vapen samt mycket annat som är förödande för människosläktet, djurriket, växtriket, havet och klimatet.

Utan kvinnor hade du frusit ihjäl. För vem ska sy kläder?

Det var en man som byggde diskmaskinen till kvinnan och hon betalade med, hör och häpna, sin mans pengar.
Kan nog splittra hål på det mesta i den där listan men har inte tid.

Vi har sytt i tiotusentals år, det är inte bara kvinnor som kan göra det.
Citera
2025-03-11, 14:52
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Med all respekt, det finns en pm-funktion där man kan skriva till varandra privat, just sayin 🙏

+1 på det, det var ett jävla dravlande på dessa två
Citera
2025-03-11, 14:54
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det finns ju inga kvinnor längre. Endast män i ett kollapsat patriarkat, det är de själva som får åka till obebott land och börja om från början. Vi får se hur länge det roliga varar.

I 800 generationer har människosläktet överlevt utan männens bidrag till uppfinningar. Utan kvinnor har män fått klara sig utan följande saker:[*]Ubåtsbelysning och teleskop[*]Vindrutetorkaren[*]Livräddningsflotten[*]Första datoralgoritmen[*]Gatsopningsbilen[*]Bilvärmaren[*]Tekniken med den gröna luren på mobiltelefonen[*]Tipp-Ex (flytande papper, en teknik för att korrigera tryckfel på papper)[*]Spisen före elektricitetens upptäckt[*]Det 100 procent soldrivna huset[*]Kompilatorn och COBOL[*]Det virtuella tangentbordet Senseboard[*]Ny kylteknik för elektroniska apparater[*]Säkert sätt att förvara krut

Ett par av uppfinningarna på din lista passar ju utmärkt ihop med uppfinningar som män har gjort, exempelvis bilen, ubåten, båten, datorn, elen, solkraften, tryckpressen/skrivaren, mobiltelefonen och så vidare så det känns lite som att männen kanske har gjort ett litet bidrag trots allt.
Citera
2025-03-11, 14:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Det var en man som byggde diskmaskinen till kvinnan och hon betalade med, hör och häpna, sin mans pengar.
Kan nog splittra hål på det mesta i den där listan men har inte tid.

Vi har sytt i tiotusentals år, det är inte bara kvinnor som kan göra det.

Åhh betalade husslaven för diskmaskinen med sin husbondes pengar? Sa husslaven ens "tack" en enda gång för diskmaskinen?
Citera
2025-03-11, 14:58
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Med all respekt, det finns en pm-funktion där man kan skriva till varandra privat, just sayin 🙏
Ok 👍🏻
Citera
2025-03-11, 14:59
Medlem
Citat:
Åhh betalade husslaven för diskmaskinen med sin husbondes pengar? Sa husslaven ens "tack" en enda gång för diskmaskinen?

Du är lika attraktiv som din profilbild va?
Citera
2025-03-11, 15:01
Medlem
Citat:
Syftar du på mig?

Jag hatar inte män per se. Jag hatar inte kvinnor heller per se.

Nja, jag tänkte mer på kvinnor generellt. Att de är bättre på att hata män, precis som män enligt dig är bättre på att hata kvinnor.

Men visst, ditt gamla inlägg som jag citerade fungerar ju lite som ett case in point.
Citera
2025-03-11, 15:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du är lika attraktiv som din profilbild va?

Japp.

Försöker du ändra fokus?
Citera
2025-03-11, 15:13
Medlem
Citat:
Japp.

Försöker du ändra fokus?

Misstänkte det. Nej, skrev bara ett lika värdelöst inlägg som dig själv. Gå och vispa lite i murran nu.
Citera
2025-03-11, 15:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Nja, jag tänkte mer på kvinnor generellt. Att de är bättre på att hata män, precis som män enligt dig är bättre på att hata kvinnor.

Men visst, ditt gamla inlägg som jag citerade fungerar ju lite som ett case in point.

Nej kvinnor hatar inte män bättre än män hatar kvinnor.

Kvinnors hat gentemot män har aldrig varit världspolitik och kränkt mäns värde och autonomi såsom mäns hat och fientlighet gentemot kvinnor har gjort (och för fortfarande i stora delar av världen).
Senast redigerad av Jenny9 2025-03-11 kl. 15:22.
Citera
2025-03-11, 15:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Misstänkte det. Nej, skrev bara ett lika värdelöst inlägg som dig själv. Gå och vispa lite i murran nu.

😂

Men stackars er små surbubbar då, husslaven sa alltså inte "tack" en enda gång för diskmaskinen hon fick betala med sin husbondes pengar.... Ack ja, otacksamheten är surbubbarnas lön....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in