Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Robert kallades Ballen. Hans bror kallades Drutten. Vad Stig kallades kan jag inte skriva, för smeknamnet liknar hans förnamn. Da Costa själv kallades Nina, har jag för mig. CB kallades Klabben, har jag också för mig. Vidare hade Monika ett smeknamn som starkt påminner om ett smeknamn i utredningen. Och det finns starka skäl att anta att Monika rörde sig i samma kretsar som BO på sommaren 1984 och i samma stadszoner, inte bara i Vasastan. Hon verkar ha träffat flera personer som kände BO och detta skedde isf i juni 1984.
Det går från klarhet till klarhet kan man säga.
Förstår anonymiteten, men skulle du säga att Stig var på något sätt lik en grek till utseendet?
Drutten och Gena kommer nog de flesta här inne ihåg men bror Drutten har jag faktiskt inte läst så mycket om.
Var han också stor, lång och vitblond som Ballen? Vet du om han fortfarande lever?
Och Monika, är det samma person som Bo polade med och som det sen var knivbråk med?
Tänk om man fick tag på någon som höll till hos Vinhof på E-vägen -84 och som kunde fylla i tomluckor eller berätta hur snacket gick där ute efter säckfynden.
Tror ifs inte det fanns så många kvar. Konkursen var nog redan ett faktum och stället lämnades nog lite vind för våg mot slutet. Det var kanske bara Bo, Drutten och deras far kvar samt ev några kompisar till grabbarna.
Och CB vet säkert vem de flesta på E-vägen var som köpte droger men jag har nästan lite svårt för att tro att han hängde med dem där ute.
I detta fallet verkar det precis som vittnen både fabricerats och fabulerat i syfte att sätta dit läkarna samt att vittnesuppgifter, som alla stödde en annan historia och senare dödstidpunkt, arkiverades i slasken eller rent av kanske helt försvann. Det är nästan som fallet blev motarbetat från två håll.
Sen undrar jag varför CdC mammas vittnesmål saknas helt i materialet som blev offentligt. Har du någon teori?