Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Catrines mamma är nästan 90 år och kommer nog inte att säga ett pip offentligt. Jag skulle lätt betala för en intervju med henne.
Skulle inte förvåna mig om hon visste massor om Catrines kretsar. Madeleine var ju anställd av soc.
Hon var chef, om jag minns rätt.
Självklart har hon gjort egna efterforskningar.
Sekretessen var ju sisådär på åttiotalet....
Men var/är inte CdCs mamma övertygad om läkarnas skuld?
CdC är kremerad och begravd och anhöriga har sörjt i 40 år. Det låter i artiklar under åren som de inte vill rota i det hela mer.
De hade väl också en hel del kontakter med Hanna Olsson.
Det är beklagligt eftersom två oskyldiga personer fortfarande lever och lider av rättsövergreppen de utsattes för. Det är pågående rättsövergrepp, pågående fel.
Inte minst från USA finns det ju många fall där DNA slutgiltigt kunna fria en dömd mördare efter många år.
I många fall har anhöriga då haft oerhört svårt att ”tänka om” och ta till sig att den de vant sig vid att hata inte förtjänar det. Möjligen rubbas hela deras traumabearbetning, såren rivs upp. Därför kämpar de emot. Det bygger sannolikt mest på känslor och inte på förnuft.
Förhoppningsvis orkar CdCs anhöriga ändå se ”Det svenska styckmordet” och läsa lite nya artiklar i ämnet.
Att peka ut och straffa oskyldiga hjälper ju inte anhöriga, antalet oförtjänt lidande personer, som de själva, blir ju bara istället fler, den sammantagna mängden smärta större.
Normala människor vill ju inte att oskyldiga ska straffas - och här pågår bestraffningen av de oskyldigt utpekade fortfarande, varje dag. Det måste upphöra.