2025-03-04, 18:52
Medlem
Och de som trodde att det var alla hennes kläder när hon visade garderoben... Hon köper saker HELA tiden, är det int ekläder är det ljus, eller tavlor, eller möbler etc etc! Såg igår på Insta att hon säljer deras Ikea skåp (för 4000 spänn, ett rån!!!) pga "platsbrist"... Den platsbrisen beror ju på att hon återigen köpt ett nytt skåp. Och de två gamla stora skåpen i förra läggan (som var "for life" och som hon "Älskade") har hons sedan länge bytt ut. Och jag tycker faktiskt det är skit samma att det är vintage, den här ständiga hetsen att förändra och göra om är inte hållbar! Hon har nog ett väldigt stort hål inom sig att fylla, och det gör hon med hjälp av shopping....

Tänker på Elsa och henne lägenhet, att det är lite samma som uttrycket "Your not ugly you're just poor", dvs det är inte så att hon har speciellt bra stil eller unik smak, hon har bara pengar nog att ständigt byta ut allt så att hon alltid följer trenden som anses vara rätt just nu. De som är stilsäkra på riktigt är inte så ängsliga att de ser soffor som nåt "rörligt" utan de följer sin inre magkänsla och köper dyrare saker som soffor och skåp som DE gillar och som de vågar stå fast vid länge, oavsett trender.

Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBalls
Den som hävdar att Elsa "inte shoppar så mycket" i denna tråd kan ju ta en titt på Traderaauktionerna. Det mesta är i strl S och många av skorna ser oanvända ut (också från Asos, som såvitt jag vet inte sponsrar svenska influencers, man måste köpa själv). Hon måste alltså ha köpt mycket av det bara senaste ca två åren. Det där är inte en normalsvensk kvinnas årskonsumtion av kläder, det är en person djupt nere i shoppingmissbruk.
Citera
2025-03-04, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrumpeten
Och de som trodde att det var alla hennes kläder när hon visade garderoben... Hon köper saker HELA tiden, är det int ekläder är det ljus, eller tavlor, eller möbler etc etc! Såg igår på Insta att hon säljer deras Ikea skåp (för 4000 spänn, ett rån!!!) pga "platsbrist"... Den platsbrisen beror ju på att hon återigen köpt ett nytt skåp. Och de två gamla stora skåpen i förra läggan (som var "for life" och som hon "Älskade") har hons sedan länge bytt ut. Och jag tycker faktiskt det är skit samma att det är vintage, den här ständiga hetsen att förändra och göra om är inte hållbar! Hon har nog ett väldigt stort hål inom sig att fylla, och det gör hon med hjälp av shopping....

Tänker på Elsa och henne lägenhet, att det är lite samma som uttrycket "Your not ugly you're just poor", dvs det är inte så att hon har speciellt bra stil eller unik smak, hon har bara pengar nog att ständigt byta ut allt så att hon alltid följer trenden som anses vara rätt just nu. De som är stilsäkra på riktigt är inte så ängsliga att de ser soffor som nåt "rörligt" utan de följer sin inre magkänsla och köper dyrare saker som soffor och skåp som DE gillar och som de vågar stå fast vid länge, oavsett trender.

Problemet blir väl också att hon ständigt ligger steget efter, hon vill ju bara ha sånt hon redan sett på någon annan. När hon äntligen jagat fatt i plagget (många gånger efter att först ha köpt något liknande när inte exakt kopia kunnat spåras) har personen hon sett det på ofta redan gått vidare till något nytt. Och så börjar hela jakten om igen.

Det blir ju extra mycket eftersom hon "inspireras" av fler än en och måste ha allt. Både kläder, inredning och annat.
Citera
2025-03-04, 20:05
Medlem
Vad är det egentligen vi följer i podden och bloggen ? En vilsen kvinnas jakt på att känna sig till freds? Där svaren till största delen söks i ytligheter som kläder, inredning och diffusa ”blickfång”… Inte konstigt man känner att det skaver och att hon letar på helt fel ställen.
Citera
2025-03-04, 20:56
Medlem
Dishys avatar
Men vad är det här, har alla vaknat på fel sida och ringt varandra och bestämt att det ska spys extra mycket galla på Elsa idag? Tycker bilderna från Paris var fina. Visst hon kan tagga ner lite på shopping i allmänhet och skåpshopping i synnerhet, men så ond tom tråkig är hon inte att hon förtjänar den här gallstormen.
Citera
2025-03-04, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Men vad är det här, har alla vaknat på fel sida och ringt varandra och bestämt att det ska spys extra mycket galla på Elsa idag? Tycker bilderna från Paris var fina. Visst hon kan tagga ner lite på shopping i allmänhet och skåpshopping i synnerhet, men så ond tom tråkig är hon inte att hon förtjänar den här gallstormen.
Jag tänker också att det är hennes "jobb" att vara inspiratör för inredning och stil och då behöver hon göra om ganska ofta för att försöka hålla följarnas intresse vid liv (lyckas sådär av den här tråden att döma) men det är ändå det hon sysslar med. Samtidigt tycker jag det är galet att hon kan sälja stora fina dyra skåp, sånt har man for life. Bättre byta väggkulör, textilier och mindre detaljer etc.
Citera
2025-03-05, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy

Vadå, det är väl hälsosamt att vara kritisk till någon med Elsas plattform. Jag tycker sågningen av Meghan i dagens SvD även kan appliceras på Elsa:

”Jag är så innerligt trött på hela genren eskapism utan substans.

Eller snarare: kommersialism som eskapism.

Detta eviga mumbojumbande om att ”sharing is caring” när det så uppenbart är ”sharing is selling” det handlar om.

Det ska bli intressant att se köphysterin kring Meghans syltburkar efter Netflix draghjälp.

För vad är det annars som ska delas så förbannat hela tiden?”
Citera
2025-03-05, 20:00
Medlem
Conchas avatar
Hahaha så kul att hon misstog snödroppar för vitsippor i dagens inlägg. Det är väl några av de första blommorna man lär sig. Så klart är det ändrat nu när hon insåg sitt misstag.
Citera
2025-03-05, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concha
Hahaha så kul att hon misstog snödroppar för vitsippor i dagens inlägg. Det är väl några av de första blommorna man lär sig. Så klart är det ändrat nu när hon insåg sitt misstag.

Hon bottnar liksom aldrig i något utan ska alltid utge sig för att veta saker hon inte kan något om. Tror bara det är rakt av ointresse och lathet/bortskämdhet, hon vill så gärna vara någon som vet saker men hon är inte villig att lägga ned tid eller ork på att faktist lära sig. Därför blir det ofta bara dumt.
Citera
2025-03-05, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Hon bottnar liksom aldrig i något utan ska alltid utge sig för att veta saker hon inte kan något om. Tror bara det är rakt av ointresse och lathet/bortskämdhet, hon vill så gärna vara någon som vet saker men hon är inte villig att lägga ned tid eller ork på att faktist lära sig. Därför blir det ofta bara dumt.
Spot on!
Citera
2025-03-06, 10:14
Medlem
Sjukt när hon pratar i podden om att hon haft en dipp med lägenheten eftersom nyförälskelsen gått över och för att hon ”gått ifrån sitt moodboard på Pinterest och köpt saker som inte fanns med där” (?)..
Fattar hon inte själv att det är så sjukt priviligerat att ens kunna köpa en sån där lägenhet eller ha tid att sitta och göra moodboard med dyra design-prylar när de flesta är glada om de ens får ett förstahandskontrakt i en närförort. Jävla galning alltså..
Citera
2025-03-06, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TTYN
Sjukt när hon pratar i podden om att hon haft en dipp med lägenheten eftersom nyförälskelsen gått över och för att hon ”gått ifrån sitt moodboard på Pinterest och köpt saker som inte fanns med där” (?)..
Fattar hon inte själv att det är så sjukt priviligerat att ens kunna köpa en sån där lägenhet eller ha tid att sitta och göra moodboard med dyra design-prylar när de flesta är glada om de ens får ett förstahandskontrakt i en närförort. Jävla galning alltså..

Jag lyssnade exakt dit,sen stängde jag av,klarat inte av deras prat.Och Elsa som säger "man vill"man känner"man måste"..säg JAG ist för guds skull!
Behöver man ens moodboard för en sekelskifteslägenhet med stuckaturer och en fantastisk kakelugn,lgh är ju så mkt i sig själv redan.? Ställ in ett gäng stora gröna växter,några kelimmattor och en sjysst soffa,så får resten komma med tiden.Tänk att tänka ut allt i förhand,skaffat allt det och inreda allt färdigt på en gång...och allt beige..så trist,jag skulle också få en dipp då!
Citera
2025-03-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Jag lyssnade exakt dit,sen stängde jag av,klarat inte av deras prat.Och Elsa som säger "man vill"man känner"man måste"..säg JAG ist för guds skull!
Behöver man ens moodboard för en sekelskifteslägenhet med stuckaturer och en fantastisk kakelugn,lgh är ju så mkt i sig själv redan.? Ställ in ett gäng stora gröna växter,några kelimmattor och en sjysst soffa,så får resten komma med tiden.Tänk att tänka ut allt i förhand,skaffat allt det och inreda allt färdigt på en gång...och allt beige..så trist,jag skulle också få en dipp då!

Hon verkar så osäker nu att hon behöver klara tydliga godkända instruktioner för allt hon köper eller gör. Hon köper inget, reser ingenstans, äter ingenting, tränar ingenting, gör ingenting som hon inte redan sett någon av hennes stora idoler göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in