2025-03-19, 18:25
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
Alltså vloggen är typ det tråkigaste jag någonsin sett. Som en enda lång Elsa-selfie med ögonblink fast i videoformat. 90% filma sig själv och 10% mat, grapefrukts, kaffe, människor. Gäsp.

Jag tyckte det var lite mysigt faktiskt. Tyckte hon såg väldigt annorlunda ut i rörlig bild. Både yngre och äldre på något sjukt sätt. Och tyckte faktiskt lägenheten såg mysigare och mer inbodd än på stillbilderna i bloggen.
Citera
2025-03-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
Alltså vloggen är typ det tråkigaste jag någonsin sett. Som en enda lång Elsa-selfie med ögonblink fast i videoformat. 90% filma sig själv och 10% mat, grapefrukts, kaffe, människor. Gäsp.
Jag orkade inte se hela,för tråkigt.
Citera
2025-03-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Hur kan människan envisas med att vara bakom kameran i en grå trist blogg när hon känns så osäker och obekväm! Samma skit i grå skala! Uppspärrade ögon och ny Sofia Wood röst..

Låter hon som Sofia plötsligt? Elsa har ju själv skrivit någon gång att hon tycker att hon pratar för högt och tar för mycket plats..
Citera
2025-03-20, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrufsuperwhite
Låter hon som Sofia plötsligt? Elsa har ju själv skrivit någon gång att hon tycker att hon pratar för högt och tar för mycket plats..

Alltså Elsa skrev så om sig själv.
Citera
2025-03-20, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrufsuperwhite

Mycket av kläderna Elsa kopierar från Sofia verkar det som Sofia slutar bära. Kan förstå det. Faan vad trist.
Citera
2025-03-20, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Mycket av kläderna Elsa kopierar från Sofia verkar det som Sofia slutar bära. Kan förstå det. Faan vad trist.

Fattar inte hur Elsa kan med? Sjukt pinsamt & så uppenbart? Något man kanske gjorde när man gick i grundskolan men knappast något man sysslar med när man snart är 40 år.
Citera
2025-03-20, 11:21
Medlem
Finns något motsägelsefullt i att skriva om sitt "analoga" liv, allt dokumenterat med kameran. Är väl inte speciellt "analogt" att ta mobilselfie på gymmet, dokumentera sin strandfilt etc. Jag fattar att det inte är hela hennes liv vi ser i bloggen, men får ändå känslan av att hon dokumenterar typ allt. Dvs kameran är ständigt närvarande. Inte en chans att hon skulle göra ett analogt museibesök utan att dokumentera det för att visa upp det digitalt.
Senast redigerad av Fridafogel99 2025-03-20 kl. 11:24.
Citera
2025-03-20, 12:17
Medlem
” Att gå runt i second hand-affärer är också ett analogt njut som jag gör. Jag köper oftast inget för ju äldre jag blivit desto hårade är jag med vad jag gillar och vad som kommer innanför dörren”

Hahahaha. Är hon på riktigt? Hon köper ju nya soffor/kläder/skor var och varannan dag.

Pontus släpper verkligen inte igenom några som helst kritiska kommentarer på bloggen. Jävla dårar.
Citera
2025-03-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
” Att gå runt i second hand-affärer är också ett analogt njut som jag gör. Jag köper oftast inget för ju äldre jag blivit desto hårade är jag med vad jag gillar och vad som kommer innanför dörren”

Hahahaha. Är hon på riktigt? Hon köper ju nya soffor/kläder/skor var och varannan dag.

Pontus släpper verkligen inte igenom några som helst kritiska kommentarer på bloggen. Jävla dårar.

Haha, hon har ju köpt flertalet klänningar bara senaste 2 veckorna. Två från Camilla Thulins utförsäljning och sen var det väl två från second hand-rundan med familjen. Fler också kanske ?
Citera
2025-03-20, 20:45
Medlem
Jag skrev en hyfsat ifrågasättande kommentar på bloggen just om det analoga och en massa bilder, den släpptes igenom.
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84

Citera
2025-03-21, 09:33
Medlem
Att Elsa som redan har haft två bröllop för att justera det som inte blev "rätt" vid det första, typ hennes stil och utseende, drömmer nu om hur hon skulle göra det idag. Helt annorlunda såklart, baserat på vad hon sett andra tjejer som är mer rätt göra. Det är som att hon får akut ångest för att hon inte gjort som dem och måste göra om. Jag får sekundärångest av att hon håller på så.
Citera
2025-03-21, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Att Elsa som redan har haft två bröllop för att justera det som inte blev "rätt" vid det första, typ hennes stil och utseende, drömmer nu om hur hon skulle göra det idag. Helt annorlunda såklart, baserat på vad hon sett andra tjejer som är mer rätt göra. Det är som att hon får akut ångest för att hon inte gjort som dem och måste göra om. Jag får sekundärångest av att hon håller på så.

Eller när hon håller på att justera sanningen "jag har alltid gjort såhär", "det är tradition", och så är det ofta något hon gör för första eller andra gången, som hon alldeles uppenbart sett hos någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in