2025-03-03, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Någon som vill dela med era bästa tips att ta sig genom avtändningen utan andra narkotika preparat?
Man känner sig så jävla deppig och sömnen är omöjlig

Cbn är grymt mot insomnia imo. Värt en extra post då insomnia är så vanligt vid kratomabstinens.

En svensk wenshop säljer svindyr cbno isolat som lär vara MER potent mot insomnia än cbn.
Senast redigerad av Flashbackwards 2025-03-03 kl. 15:13.
Citera
2025-03-03, 14:51
Avslutad
Citat:
Någon som vill dela med era bästa tips att ta sig genom avtändningen utan andra narkotika preparat?
Man känner sig så jävla deppig och sömnen är omöjlig

Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards

5. Mental inställning och motivation
Privat info mellan mig o min robotterapeut.

Denna är dock viktig. Rekommenderar att du tydligt tänker efter vad din motivation till att sluta med kratom är.

Jag slutade med kratom bara delvis pga förbudet som kommer. Utan bra motivation.. Ojoj..

Embrace the suck!
Citera
2025-03-03, 15:48
Medlem
Citat:
Denna är dock viktig. Rekommenderar att du tydligt tänker efter vad din motivation till att sluta med kratom är.

Jag slutade med kratom bara delvis pga förbudet som kommer. Utan bra motivation.. Ojoj..

Embrace the suck!

Samma, snart tre veckor sen jag tog och då trappade jag ut direkt och slängde typ 200g. Finns väl ingen mening att skjuta på det när kratom kommer vara nästintill omöjligt att få tag på snart då det är en importvara. Det är inte svårt att sluta med kratom, då får lite svårt att sova och blir trött i några dagar. Det är inga tunga grejer
Citera
2025-03-03, 22:25
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Tre fyra förpackningar lopermid + Schweppes med Kinin och en liter grapefruktjuice.

Kan få en jobbig opiatklåda men det hör till livet i rännstenen.
Menar du att jaga rus av immodium? Skulle aldrig våga trycka i mig för mycket och dö i tarmvred, men tack ändå
Citera
2025-03-03, 22:51
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Menar du att jaga rus av immodium? Skulle aldrig våga trycka i mig för mycket och dö i tarmvred, men tack ändå
Har klämt en burk på 100st 2mg utan större problem, lite hård i magen i ett par dagar bara.
Men då är jag iofs ganska lös i magen i vanliga fall så det kan ha påverkat.
Senast redigerad av Timothy.McVeigh 2025-03-03 kl. 22:53.
Citera
2025-03-04, 08:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av meta444
Hirsuta och Javanica är ganska populära alternativ i amerikanska stater där kratom också har blivit narkotikaklassat. Det finns folk på reddit som förklarar att det funkar "helt ok" som alternativ, men är dessutom betydligt svagare.

Det florerar rykten där ute att vissa butiker utger sig för att sälja rent Hirsuta och Javanica fast det egentligen är låggradigt kratom. Så jag förhåller mig skeptisk till ankedotiska rapporter.

Citat:
Ursprungligen postat av meta444
men det verkar faktiskt också påverka mu-opioidreceptorna som kratom.

Finns ingen forskning på detta så vi har ingen aning om vilka receptorer den binder till.
Citera
2025-03-04, 08:32
Medlem
Tesserakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trefalga
Folk som är oroliga över husis, SS skickade ut att de raderar orderhistorik. Om polisen har mandat att gå in och stoppa detta vet jag inte. Men om SS raderar, så ligger risken i att polisen bett postnord spara adresser samt vikt, vilket inte låter helt otroligt. Allt polisen sen behöver göra är att sålla ut de största ordrarna, med kortast tid sen beställning. Så jag tror absolut att en hel del kommer att åka på husis, har faktiskt inte tänkt på detta förrens idag. Hade tänkt att förvara några kgs men jag har knappast lust att sitta ett år på kåken för kratom. Om du däremot har beställt ordnar till din adress, men förvarar hos en kompis så är du ju tvärgrön. Förutom transportrisker, pissprov och dylikt.

Enligt vad jag kollat upp om vad som står i lagen så kan de inte använda ordrar innan 11 mars som bas för misstanke om brott. De bör alltså inte kunna rota i ordrar som sker innan 11 mars och de har ingen rätt att misstänkliggöra någon heller, eftersom det fortfarande är lagligt.

Men det kanske de gör i alla fall, vad fan vet jag.

Se för satans skull till att aldrig ha något hemma efter kriminaliseringen för att vara på den säkra sidan.

Om någon, mot förmodan, skulle få någon som helst problem med polisen - skriv det här då så att vi håller alla informerade om läget.
Citera
2025-03-04, 08:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tesserakt
Enligt vad jag kollat upp om vad som står i lagen så kan de inte använda ordrar innan 11 mars som bas för misstanke om brott. De bör alltså inte kunna rota i ordrar som sker innan 11 mars och de har ingen rätt att misstänkliggöra någon heller, eftersom det fortfarande är lagligt.

Men det kanske de gör i alla fall, vad fan vet jag.

Polisen har fått ett antal JO-anmälningar genom åren för saker de gjort men egentligen inte haft mandat för och oftast så leder inte dessa anmälningar till något annat än att de får "kritik" för det som de mer eller mindre kan följa eller skita i, vad de nu än känner för.

Sen vet man aldrig 100% med lagar heller.

Så precis som du säger, man bör inte ha några större mängder i hemmet oavsett hur trygg man än känner sig.
Citera
2025-03-04, 10:54
Medlem
Citat:
Cbn är grymt mot insomnia imo. Värt en extra post då insomnia är så vanligt vid kratomabstinens.

En svensk wenshop säljer svindyr cbno isolat som lär vara MER potent mot insomnia än cbn.

Jag skulle påstå att det INTE är kratomabstinens att ha problem med sömnen utan det hade man INNAN, sen funkade sömnen bra med Kratom och nu är det tillbaka till ursprungsläget.
Citera
2025-03-04, 10:56
Medlem
Så får man lägga ner…åren med Kratom gjorde mig lugnare och gladare, men knappast mer produktiv.
Citera
2025-03-04, 12:01
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jag skulle påstå att det INTE är kratomabstinens att ha problem med sömnen utan det hade man INNAN, sen funkade sömnen bra med Kratom och nu är det tillbaka till ursprungsläget.
Nej, du har fel.
Jag har haft sömnproblem hela mitt liv men när mitt Kratom tog slut fick jag en relativt lindrig ångest och var vaken i fyra dygn.
En värre del av Kratom-AT som endast nämnts några få gånger i tråden var en frossa som gjorde att jag kappt lämnade sängen innan jag fick tag i mer Kratom, detta trappade jag ner på istället för att gå full Cold Turkey som jag gjort tidigare.

Normala människor slipper antagligen AT från Kratom då dom saknar missbrukartendenser som mig.
Jag tog överdrivet stora doser när jag hade Kratom hemma.
Jag är lika självdestruktiv när det gäller alla droger, öppnar jag ett helrör vodka slutar jag inte dricka innan den är tom och hade jag möjlighet ringde jag min jugge-leverantör som körde hem sprit till mig vilket jag slutade upp med efter att vaknat upp hos polisen eller akuten lite för ofta.

Jag en förhöjd risk för epilepsiattacker sedan jag inhandlade en stor påse Ksaol och sedan väcktes av ambulanspersonalen en månad senare när jag låg och krampade på köksgolvet, det blev en veckas avgiftning på sjukan efter det.

Denna en månads långa minneslucka är personligt rekord och sedan dess tar jag det betydligt lugnare även om jag gärna lindrar livets tristess med det jag har tillgång till men några fler besök på intensiven har jag lyckats undvika.
Citera
2025-03-04, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Nej, du har fel.
Jag har haft sömnproblem hela mitt liv men när mitt Kratom tog slut fick jag en relativt lindrig ångest och var vaken i fyra dygn.
En värre del av Kratom-AT som endast nämnts några få gånger i tråden var en frossa som gjorde att jag kappt lämnade sängen innan jag fick tag i mer Kratom, detta trappade jag ner på istället för att gå full Cold Turkey som jag gjort tidigare.

Normala människor slipper antagligen AT från Kratom då dom saknar missbrukartendenser som mig.
Jag tog överdrivet stora doser när jag hade Kratom hemma.
Jag är lika självdestruktiv när det gäller alla droger, öppnar jag ett helrör vodka slutar jag inte dricka innan den är tom och hade jag möjlighet ringde jag min jugge-leverantör som körde hem sprit till mig vilket jag slutade upp med efter att vaknat upp hos polisen eller akuten lite för ofta.

Jag en förhöjd risk för epilepsiattacker sedan jag inhandlade en stor påse Ksaol och sedan väcktes av ambulanspersonalen en månad senare när jag låg och krampade på köksgolvet, det blev en veckas avgiftning på sjukan efter det.

Denna en månads långa minneslucka är personligt rekord och sedan dess tar jag det betydligt lugnare även om jag gärna lindrar livets tristess med det jag har tillgång till men några fler besök på intensiven har jag lyckats undvika.

Och du har bara tagit Kratom? 🤨 i så fall är du ett unikt undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in