2025-02-28, 02:53
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimare
Hoppas någon driftig levrantör skrapar fram pulver av akuamma, inte frön för de är hårdare än diamanter.

Har du testat? Starkare eller svagare om man jämför med kratom?
Citera
2025-02-28, 03:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Så vitt jag vet så är det väl lite oklart hur farmakologin ser ut hos javanica? Jag läste någonstans att det kanske binder till mu opioid receptorer, men som sagt det här inte studerats tillräckligt. Eller har du testat dessa kompis?

Att den kan binda betyder tyvärr inte att du är garanterad att få ut något vettigt. Javanica, enligt min mening iallafall, är alldeles för svagt för att kunna kallas för ett kratomsubstitut.

Sen blir inte saken bättre av att det inte verkar existera någon som helst vettig information om den här plantan. Läste någonstans att även nere i asien ska den här vara väldigt ovanlig tydligen.

Så om javanica kan orsaka skador (lever, hjärta osv...) eller annat otrevligt vet vet vi inte ett dyft om, den som tar den här plantan är en försökskanin med andra ord.

Rapportera gärna i tråden om du testar javanica och något går åt helvete, för som sagt, den här informationen finns inte där ute.
Citera
2025-02-28, 08:19
Medlem
Med tanke på Kratomets dystra öde efter att ha hamnat i rampljuset:
Många lär avhålla sig från att skriva här om de hittar något nytt…?
Citera
2025-02-28, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall

Jag kan inte se någon chans dock att man kommer hitta något nytt. Kratom var redan välkänt innan det kom till Sverige.

Är det så att man verkligen behöver kratom så är isåfall mitt bästa råd att flytta till ett land som ännu inte klassat plantan. Finns fortfarande en del länder kvar som inte rört kratom, både inom EU och utanför.
Citera
2025-02-28, 12:28
Medlem
Folk som är oroliga över husis, SS skickade ut att de raderar orderhistorik. Om polisen har mandat att gå in och stoppa detta vet jag inte. Men om SS raderar, så ligger risken i att polisen bett postnord spara adresser samt vikt, vilket inte låter helt otroligt. Allt polisen sen behöver göra är att sålla ut de största ordrarna, med kortast tid sen beställning. Så jag tror absolut att en hel del kommer att åka på husis, har faktiskt inte tänkt på detta förrens idag. Hade tänkt att förvara några kgs men jag har knappast lust att sitta ett år på kåken för kratom. Om du däremot har beställt ordnar till din adress, men förvarar hos en kompis så är du ju tvärgrön. Förutom transportrisker, pissprov och dylikt.
Citera
2025-02-28, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trefalga
Folk som är oroliga över husis, SS skickade ut att de raderar orderhistorik. Om polisen har mandat att gå in och stoppa detta vet jag inte. Men om SS raderar, så ligger risken i att polisen bett postnord spara adresser samt vikt, vilket inte låter helt otroligt. Allt polisen sen behöver göra är att sålla ut de största ordrarna, med kortast tid sen beställning. Så jag tror absolut att en hel del kommer att åka på husis, har faktiskt inte tänkt på detta förrens idag. Hade tänkt att förvara några kgs men jag har knappast lust att sitta ett år på kåken för kratom. Om du däremot har beställt ordnar till din adress, men förvarar hos en kompis så är du ju tvärgrön. Förutom transportrisker, pissprov och dylikt.
Isåfall lär det vara ordrar efter det var 100% bestämt utav riksdagen att det skall narkotikaklassas antar jag? Beställde i slutet av januari precis när motionen var inlagd och slängde typ allt så fort jag fick veta. Är helt ren sen över två veckor så jag behöver inte oroa mig men ändå.
Citera
2025-02-28, 14:27
Medlem
Det måste väl redan nu vara beslutat vad straffet kan tänkas bli för innehav. Folk i tråden snackar om år i fängelse och det är sjukt orimligt, de kan väl för I helvete inte jämföra ett halvt kilo Kratom med ett halvt kilo Amfetamin?! Har man ett halvt kilo av en tung drog hemma så handlar det inte längre om eget bruk. Finns väl ingen som springer runt och säljer Kratom i zippåsar.
Senast redigerad av Florman 2025-02-28 kl. 14:31.
Citera
2025-02-28, 14:40
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det måste väl redan nu vara beslutat vad straffet kan tänkas bli för innehav. Folk i tråden snackar om år i fängelse och det är sjukt orimligt, de kan väl för I helvete inte jämföra ett halvt kilo Kratom med ett halvt kilo Amfetamin?! Har man ett halvt kilo av en tung drog hemma så handlar det inte längre om eget bruk. Finns väl ingen som springer runt och säljer Kratom i zippåsar.
Du och många andra medelklass svennar här i tråden verkar tro att Aina opererar under något slags sunt förnuft och reson, men så är inte fallet tyvärr. När det gäller grisen, förvänta dig det orimliga och oresonliga, för dessa grisar är oresonliga och orimliga.

Folk kommer att få fängelsestraff för detta, det är inte frågan om, utan hur många % av torskar.
Citera
2025-02-28, 15:35
Medlem
Med tanke på att det förblir lagligt i flera EU-länder är det någon idé att försöka beställa i framtiden?
Citera
2025-02-28, 18:26
Medlem
DenArgaNegerns avatar
Jävla låtsasknark. Tacka vet jag schyst heroin.
Citera
2025-02-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Samma här, vissa av dem har till och med blivit bättre.

Då har jag missbrukat stora mängder kratom dagligen sen 2021.

Dock har du brukat Kratom inte missbrukat 😄 (eftersom den inte är en drog utan helt felklassad)
Citera
2025-02-28, 20:36
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Med tanke på Kratomets dystra öde efter att ha hamnat i rampljuset:

Du får börja läsa om växter och kolla vilka som har fina molekyler

Tyvärr tror jag inte det finns nån bra ersättare till kratom med lika mild effekt utan massa biverkningar.

Fan kratom är inte knark fattar ej att de ska göra skiten olaglig. Man blir inte hög på skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in