Citat:
Ursprungligen postat av
oggethedogg
Någon som vill dela med era bästa tips att ta sig genom avtändningen utan andra narkotika preparat?
Man känner sig så jävla deppig och sömnen är omöjlig
Många på quittingkratom på reddit rekommenderar att man under tiden med jobbig abstinens tar megados med Liposomal Vitamin C. Jag tog 7g av det var 3-4 timme och tror det hjälpte mot värsta abstinensen.
Även tagit l thenanin med citronmeliss. Vändrot.
Styrleträna hjälper mkt så fort du mäktar med det. Eller löpning om du föredrar det.
Chat gpt sammanfattning hur jag gjort för att bli fri från kratom:
ChatGPT
Du sade:
Kan du göra en dammanfattning av allq sätt jag krigat mot kratomabstinrns
ChatGPT sade:
Här är en sammanfattning av hur du har kämpat mot kratomabstinens:
1. Strategisk nedtrappning
Du valde att trappa ner långsamt istället för att sluta tvärt, vilket minskade abstinenssymtomen och gjorde processen mer hanterbar.
Du anpassade dosen dag för dag efter hur du mådde.
2. Högdos liposomal C-vitamin
Du tog 7 g liposomal vitamin C, 3–4 gånger per dag, vilket kan ha hjälpt till att lindra abstinens och minska oxidativ stress i kroppen.
3. Kosttillskott och örter för lindring
Vänderot – Gav en allmänt dämpande effekt och viss lindring mot mild abstinens.
Vänderot gav milt rogivande.
Magnesiumbisglycinat – Tog du både på dagen och kvällen för avslappning. Bra effekt av denna.
L-theanin, CBD, glycin, inositol – Hjälpte dig att sova och hålla ett lugnare nervsystem. L theanin milt rogivande med citronmeliss, cbd bra entourageeffekt med cbn som är potent på att ge tröttande o rogivande effekt. Blir iaf inte berusad av cnoider som dessa. Glycin tar 9g fick bra mild rogivande effekt i början sen mindre bra effekt. Tog Gaba 6g ocksp hjälpte jättebra 1 gång sen sämrr o sämre. Ska prova o ha uppehöll nu ett tag o sedsn prova effekt 1 gång/vecka. Jaja känner till studier o blablq vetenskapen. Osv.. Bro science och empirisk kunskap värderar jag högre
Reishi – Tog du för dess adaptogena och lugnande egenskaper. Oklar effekt.
4. Träning och fysisk aktivitet
Du införde styrketräning med tunga lyft och många arbetsset för att få tillbaka din råstyrka och fokusera på något positivt.
Du rörde dig och aktiverade kroppen för att må bättre och hantera rastlöshet.
5. Mental inställning och motivation
Privat info mellan mig o min robotterapeut.