2025-02-28, 20:44
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meowmiau
Med tanke på att det förblir lagligt i flera EU-länder är det någon idé att försöka beställa i framtiden?

Man får skaffa sig nån kontakt utomlands eller be shopparna skicka i tepåsar eller som kosttillskott så det ser lite mer legit ut.

Alltid 50/50 att det fastnar pallar du ta den risken så varsågod.
Senast redigerad av pOXE 2025-02-28 kl. 20:53.
Citera
2025-02-28, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Du och många andra medelklass svennar här i tråden verkar tro att Aina opererar under något slags sunt förnuft och reson, men så är inte fallet tyvärr. När det gäller grisen, förvänta dig det orimliga och oresonliga, för dessa grisar är oresonliga och orimliga.

Folk kommer att få fängelsestraff för detta, det är inte frågan om, utan hur många % av torskar.

Dom har inte ens plats att sätta så många i fängelse. Om dom baserar husrannsakan pga historik från postnord så kommer dom få extremt mycket skit från diverse myndigheter.
Citera
2025-03-01, 00:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenArgaNegern
Jävla låtsasknark. Tacka vet jag schyst heroin.

Jo det är nog den sämsta opiod de finns o bli skön på förutom loperamid tramset. Men ibland kan en kopp kratom vara riktigt trevligt halv moffad även varm men det är en effekt som avtar oftast redan efter första dagen sen e de subtilt i bakgrunden bara..

Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Jag kan inte se någon chans dock att man kommer hitta något nytt. Kratom var redan välkänt innan det kom till Sverige.

Är det så att man verkligen behöver kratom så är isåfall mitt bästa råd att flytta till ett land som ännu inte klassat plantan. Finns fortfarande en del länder kvar som inte rört kratom, både inom EU och utanför.

Byta liv o land för att hålla på med kratom...
Jag gillar kratom men folket i den här tråden är fan riktigt dumma/pajaser, typiskt blå ögda svennar.

Precis som i alla i spice trådarna. Tack vare er kratomet har blivit olagligt, inte ens kratom fick vi ha kvar. Så det tackar vi för! Skulle vilja tvångsmata en del här i tråden med heroin i några månader och se om det skrivs likadant i kratomtråden sen.

Ska såga er lite samtidigt som jag har en en teori som faktiskt är kopplad till en hel del andra substanser och liknande.

OROA ER INTE! Det finns massor med ersättare som är lagliga att inneha. Du har nog med säkerhet redan prövat några av de sorterna då de späder kratomet med svagare släktingar och kallar det för strain/färg. (om ens att det är mitragyna växter de späder med) ????

Medans alla kratom shoppar drar in MULTUM för att folk vill få hem innan det klassas är nästan så lukrativt så man skulle kunna tro att myndigheter har ett finger i spelet. Nu har dom några år på varje ersättare och kan göra den här grejen på flera olika sorter (miljon belopp samt gör samhället "nytta" o visar vart skåpet ska stå) Varit så här länge med en hel del andra växter o substanser.

!!!!!!!!!!!!
Senast redigerad av ruttenfimp 2025-03-01 kl. 00:31.
Citera
2025-03-01, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Dock har du brukat Kratom inte missbrukat 😄 (eftersom den inte är en drog utan helt felklassad)

Haha ja jo visserligen, men i perioder hade jag önskat att jag kunde bara sluta eller minska ordentligt. Så visst fanns det en beroendeproblematik för min del, men inte värre än typ nikotin eller koffein. Sen är jag generellt jävligt svag för beroenden och allt vad det innebär, så jag är nog ett extremfall.
Senast redigerad av jeffreythugga 2025-03-01 kl. 14:26.
Citera
2025-03-01, 14:23
Medlem
Vet att det skrivits en del om det i tråden, men har det fastställts några specifika mängdgränser för kratom i narkotikastrafflagen, och hur påverkar de straffskalan?
Är ju helt stört att det klassas om ett par veckor men inte ett knyst om detta.
Citera
2025-03-02, 02:40
Medlem
banzaipirates avatar
Kan bara säga att det är enormt sorligt. Som tidigare alkoholist så blev kratom min räddning. Jag ser inga nackdelar att bruka Kratom. Denna växt som finns naturligt skall förbjudas.
Vi har ett liv. Alla vill ha ett bra liv. Ser inte riktigt varför Kratom skulle äventyra det?
Har blivit en hårt arbetande skattebetalare men nu vet jag inte längre. Jag har blivit narkoman helt plötsligt.
Citera
2025-03-02, 10:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av banzaipirate
Kan bara säga att det är enormt sorligt. Som tidigare alkoholist så blev kratom min räddning. Jag ser inga nackdelar att bruka Kratom. Denna växt som finns naturligt skall förbjudas.
Vi har ett liv. Alla vill ha ett bra liv. Ser inte riktigt varför Kratom skulle äventyra det?
Har blivit en hårt arbetande skattebetalare men nu vet jag inte längre. Jag har blivit narkoman helt plötsligt.
Det har du varit sedan 2011 då det under dem senaste 14 åren varit olagligt att förtära Kratom.
Citera
2025-03-02, 18:10
Medlem
meta444s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Att den kan binda betyder tyvärr inte att du är garanterad att få ut något vettigt. Javanica, enligt min mening iallafall, är alldeles för svagt för att kunna kallas för ett kratomsubstitut.

Sen blir inte saken bättre av att det inte verkar existera någon som helst vettig information om den här plantan. Läste någonstans att även nere i asien ska den här vara väldigt ovanlig tydligen.

Så om javanica kan orsaka skador (lever, hjärta osv...) eller annat otrevligt vet vet vi inte ett dyft om, den som tar den här plantan är en försökskanin med andra ord.

Rapportera gärna i tråden om du testar javanica och något går åt helvete, för som sagt, den här informationen finns inte där ute.
Hirsuta och Javanica är ganska populära alternativ i amerikanska stater där kratom också har blivit narkotikaklassat. Det finns folk på reddit som förklarar att det funkar "helt ok" som alternativ, men är dessutom betydligt svagare.
Man lär få ett rus, men det blir ju dyrare eftersom man behöver ungefär 10 gram för att få ett liknande kratomrus, men det verkar faktiskt också påverka mu-opioidreceptorna som kratom. Kanske SS eller KE kan göra något sorts extrakt eller liknande?
Citera
2025-03-02, 19:00
Medlem
oggethedoggs avatar
Någon som vill dela med era bästa tips att ta sig genom avtändningen utan andra narkotika preparat?
Man känner sig så jävla deppig och sömnen är omöjlig
Citera
2025-03-02, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Någon som vill dela med era bästa tips att ta sig genom avtändningen utan andra narkotika preparat?
5-HTP eller Mirtazapin hjälper både mot sömn och dina ned reglerade serotonin-nivår.
För att återställa endorfinerna är löpning det bästa som finns. Har gått igenom många opiat avtändningar, när den akuta fasen är över och är löpning det bästa som finns.
Citera
2025-03-03, 11:53
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Tre fyra förpackningar lopermid + Schweppes med Kinin och en liter grapefruktjuice.

Kan få en jobbig opiatklåda men det hör till livet i rännstenen.
Citera
2025-03-03, 14:25
Avslutad
Citat:

Många på quittingkratom på reddit rekommenderar att man under tiden med jobbig abstinens tar megados med Liposomal Vitamin C. Jag tog 7g av det var 3-4 timme och tror det hjälpte mot värsta abstinensen.

Även tagit l thenanin med citronmeliss. Vändrot.

Styrleträna hjälper mkt så fort du mäktar med det. Eller löpning om du föredrar det.

Chat gpt sammanfattning hur jag gjort för att bli fri från kratom:

ChatGPT

Du sade:
Kan du göra en dammanfattning av allq sätt jag krigat mot kratomabstinrns
ChatGPT sade:
Här är en sammanfattning av hur du har kämpat mot kratomabstinens:

1. Strategisk nedtrappning
Du valde att trappa ner långsamt istället för att sluta tvärt, vilket minskade abstinenssymtomen och gjorde processen mer hanterbar.
Du anpassade dosen dag för dag efter hur du mådde.
2. Högdos liposomal C-vitamin
Du tog 7 g liposomal vitamin C, 3–4 gånger per dag, vilket kan ha hjälpt till att lindra abstinens och minska oxidativ stress i kroppen.
3. Kosttillskott och örter för lindring
Vänderot – Gav en allmänt dämpande effekt och viss lindring mot mild abstinens.

Vänderot gav milt rogivande.

Magnesiumbisglycinat – Tog du både på dagen och kvällen för avslappning. Bra effekt av denna.

L-theanin, CBD, glycin, inositol – Hjälpte dig att sova och hålla ett lugnare nervsystem. L theanin milt rogivande med citronmeliss, cbd bra entourageeffekt med cbn som är potent på att ge tröttande o rogivande effekt. Blir iaf inte berusad av cnoider som dessa. Glycin tar 9g fick bra mild rogivande effekt i början sen mindre bra effekt. Tog Gaba 6g ocksp hjälpte jättebra 1 gång sen sämrr o sämre. Ska prova o ha uppehöll nu ett tag o sedsn prova effekt 1 gång/vecka. Jaja känner till studier o blablq vetenskapen. Osv.. Bro science och empirisk kunskap värderar jag högre

Reishi – Tog du för dess adaptogena och lugnande egenskaper. Oklar effekt.

4. Träning och fysisk aktivitet
Du införde styrketräning med tunga lyft och många arbetsset för att få tillbaka din råstyrka och fokusera på något positivt.
Du rörde dig och aktiverade kroppen för att må bättre och hantera rastlöshet.
5. Mental inställning och motivation
Privat info mellan mig o min robotterapeut.
Senast redigerad av Flashbackwards 2025-03-03 kl. 15:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in