2021-12-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waelissimo
Jag gick av kratom nu efter mer än ett års dagligt bruk, säkert 1.5år, ca 10g/dag. Till skillnad från förra gången märkte jag inte ett skit. Blev inte ens snuvig. Kan man bli tolerant mot AT ?

Gratulerar, det var inte dåligt. Kanske det var en lite annorlunda sort iom att du kände av det förra gången men det är ju bara att tacka och ta emot. Hur länge har du varit utan nu?

Personligen när jag kliver av så brukar de första dygnen vara helt okej då det går ur ganska långsamt ur kroppen på mig. Efter 5-6 dagar så blir jag håglös och väldigt deppig och det varar ca en vecka. Likaså börjar magen krångla först en vecka utan. Kratoms påverkan är verkligen individuell.
Citera
2021-12-13, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waelissimo
Jag gick av kratom nu efter mer än ett års dagligt bruk, säkert 1.5år, ca 10g/dag. Till skillnad från förra gången märkte jag inte ett skit. Blev inte ens snuvig. Kan man bli tolerant mot AT ?
Kom ihåg att 10 gram är ändå ganska lite, men som sagt det är individuellt och beror lite på hur bra man mår rent allmänt den dagen man slutar. Sånt kan variera faktiskt.
Citera
2021-12-13, 17:37
Bannlyst
Blockerar Buprenorfin (delvis) Kratom? Har tagit mina vanliga 10 g, skulle egentligen sluta men jag kommer behöva Kratom nu de kommande dagarna. Blivit asdålig av vaccinet (dos 1).
Citera
2021-12-13, 17:58
Medlem
Robbadobbs avatar
Orkar inte läsa igenom hela tråden då gammal inlägg säkert är inkorrekta.
Vad säger lagen om Kratom, har sett massa sidor som säljer det som tvål mm.
Citera
2021-12-13, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Orkar inte läsa igenom hela tråden då gammal inlägg säkert är inkorrekta.
Vad säger lagen om Kratom, har sett massa sidor som säljer det som tvål mm.
Det är lätt att beställa det inrikes, det får dock inte brukas som drog, har ingen källa på mig men jag är hyfsat säker på att så är fallet. De undkommer lagen genom att sälja det som en icke-drog sas.
Citera
2021-12-13, 18:47
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffertzon1
Det är lätt att beställa det inrikes, det får dock inte brukas som drog, har ingen källa på mig men jag är hyfsat säker på att så är fallet. De undkommer lagen genom att sälja det som en icke-drog sas.

Jo jag har setat och kollat upp det from att jag skrev. Det verkar ju vara en jungel av märken och sidor.
Om man gillar att bli lite sänkt är den röda att rekomendera då? Och hur mycket tar man?
Rör man bara ut det i vatten eller?
Vill minnas att jag drack grön kratom för en massa år sen. Smakade kuk men fungerade bra. Blev ganska sänkt och så.
Citera
2021-12-13, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Jo jag har setat och kollat upp det from att jag skrev. Det verkar ju vara en jungel av märken och sidor.
Om man gillar att bli lite sänkt är den röda att rekomendera då? Och hur mycket tar man?
Rör man bara ut det i vatten eller?
Vill minnas att jag drack grön kratom för en massa år sen. Smakade kuk men fungerade bra. Blev ganska sänkt och så.
Jo det smakar asilla. Har tagit 10 gram av röd sort.

De röda är sederande och de bästa smärtstillande sorterna rent generellt. Skulle satsa på Maeng Da eller Borneo av röd sort om det är det du är ute efter. Man sover bra på röda, man blir rätt sänkt.
Testa ta 2.5 - 5 gram, en tesked säger användare är ca 2.5 g, om du inte har en våg. Du tar det i någon form av vätska, men kan också ta det utan, men det är värre.

Vit är mer uppiggande än sederande men har inte lika bra smärtlindring, grön är lite mittimellan vit och röd.

Har en bra länk:
https://kingdomkratom.com/the-kratom-bible/
Citera
2021-12-13, 22:25
Förstår inte mig på folk som sitter och analyserar smaken och konsistensen. Drick cola om ni är ute efter god smak. Kratom tar man för annat syfte än njuta av smaken.

Sen så förstår jag att folk får AT när dem tar doser på 20 g per intag. Det är klart ni mår dåligt när ni missbrukar grejerna. Och känner ni inte någon av normala doser så kan det bero på att ni har skitgrejer.
Citera
2021-12-13, 22:45
Citat:
Ursprungligen postat av DamienJonson
Det är väldigt individuellt med vilken färg. Har en vän som kör med grön. Jag själv och andra vänner kör med vit. Fungerar bättre än någon annan PWO. Sjuk jävla känsla.

Rekommenderar starkt KEs (kr*tomexperten) vilda. Utan tvekan bäst!
Tacka mig sen

Tack, det funkade skit bra!! Hade WGB från KE så körde med de först. Sen beställde jag den vita från KE och har kört med den i några dagar nu. Känner att den kickar igång mig mer faktiskt.
Citera
2021-12-14, 19:08
Medlem
Första gången jag testat i dag. Fick hem white borneo från SS. Började med en tsk i en halv kopp te på fastande mage. Inga problem med smaken alls. Efter en timme tyckte jag det kändes som något var på g, men ingen påtaglig effekt. Upprepade samma dos igen. Ytterigare en dryg timme har gått, och nu är jag lite ljummet mysig även om det inte är särskilt tydlig påverkan. Lugnar mig för i dag och satsar på morgondagen för vidare testande.
Citera
2021-12-14, 20:01
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Känner ingen skillnad alls på de olika sorterna utan får energi och eufori av alla, men vad jag hört så ska en större dos vara mycket mer sederande? För på 2-3 gram får jag 2 timmar energi kick. Och jag överdoserade en gång och det var som en nikotin överdos på steroider 🤮

Hur många gram bör man då ta om man vill bli rejält sänkt?
Citera
2021-12-14, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kampf-Kommando
Känner ingen skillnad alls på de olika sorterna utan får energi och eufori av alla, men vad jag hört så ska en större dos vara mycket mer sederande? För på 2-3 gram får jag 2 timmar energi kick. Och jag överdoserade en gång och det var som en nikotin överdos på steroider 🤮

Hur många gram bör man då ta om man vill bli rejält sänkt?

Stämmer bra, större dos=sederande. Testa 5-6 gram, dock risk för illamående om man inte är van vid större doser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in