Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Inte speciellt svårt att vara ”peacekeeper” om man alltid stryker galna diktatorer medhårs och ger dem fritt spelrum. Att han sitter och kallar Putin president och Zelensky diktator är, även om det bara är en taktik, fullständigt absurt och tänkbart för alla som har ett uns anständighet i kroppen.
Att alltid låta ändamålet helga medlen är inte en attraktiv egenskap.
Du gör mycket affärer hör jag.
Om målet är fred så bör de som är involverade i processen föröka driva affären framåt. Det går inte att när pappren ska skrivas på att komma med en massa invändningar o kasta ur sig olämpliheter.
Som jag tidigt fick lära mig av min mentor: Det är bara og le o spela elakt spel. Det handlar inte om att skaffa sig vänner. Det handlar om att få till avslut. Sedan kan man göra nya affärer.
Det USA hade att erbjuda var det bästa Zelensky kunde få i den situationen han o Ukraina befinner sig i. Som sådan var den bra för USA. Men kanske inte optimal för Ukraina.
Nu blev det inget avslut.
Förloraren är Ukraina o de soldater som skickas in i köttkvarnen.
Utfallet riskerar nu att bli att Ukraina kommer falla. När blir den dag då Ukraina har slut på soldater, eller när Eugopas länder inte längre klarar det ekonomiskt/politiskt.