2025-03-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davie503
Tuff? På vilket sätt? Är det tufft att visa att man är helt inkompetent oc har noll koll på verkligheten?
Förstår verkligen inte denna inställning. Trump är killgissarnas mästare och verkar tro att alla hans tankar är sanningar. Sen tyvärr har han fått med sig likasinnade. Som JD Vance, "Inte en enda gång har du tackat för hjälpen du fått", han verkar ju tom tro själv på vad han säger. Som att bara för att han tror det oc säger det är det sant?
Det är så korkat så det gör ont

När länder inte vill ta emot sina egna medborgare så gör man som Trump gjorde. Det är att vara tuff.
Citera
2025-03-01, 21:58
Medlem
Kommer Trump fortsätta veckopendla mellan Vita Huset och Mar A Lago som han gör ? Först jobba måndag-fredag. Sen flyg till Florida på fredag. Golf på lördag på Trump International.
Citera
2025-03-01, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hank87
Jag tänker inte här alls på hans retorik, det är just han uttalande som är upp för diskusion. Är det uttalande en Freudian eller är det planlagt innan?
För om det är en Freudian så är det ju skrämmande, speciellt om han Zelysnkee inte vill skapa ett fredsavtal, och i så fall vem vill att WWIII ska starta?
Trumps huvud är fullt av olika ställningstaganden och som den psykopat han är kan han inte förlora en maktkamp, utan tar fram det han har i huvudet. Han kan inte motstå det. I det ingår att skylla på andra som krigsstartare, och sätta sig själv en grandios position, en mänsklighetens räddare.

Intressant hur lika Trump och Putin, det behöver ingen spegel när de ska se om kostymen sitter som den ska, de kan bara titta på varandra.
Citera
2025-03-01, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Du gör mycket affärer hör jag.
Om målet är fred så bör de som är involverade i processen föröka driva affären framåt. Det går inte att när pappren ska skrivas på att komma med en massa invändningar o kasta ur sig olämpliheter.

Som jag tidigt fick lära mig av min mentor: Det är bara og le o spela elakt spel. Det handlar inte om att skaffa sig vänner. Det handlar om att få till avslut. Sedan kan man göra nya affärer.

Det USA hade att erbjuda var det bästa Zelensky kunde få i den situationen han o Ukraina befinner sig i. Som sådan var den bra för USA. Men kanske inte optimal för Ukraina.

Nu blev det inget avslut.
Förloraren är Ukraina o de soldater som skickas in i köttkvarnen.

Utfallet riskerar nu att bli att Ukraina kommer falla. När blir den dag då Ukraina har slut på soldater, eller när Eugopas länder inte längre klarar det ekonomiskt/politiskt.
Det som skulle skrivas under var endast ett avtal om mineraler i ukraina,, inget mer än så, det var bara ett första steg på vägen mot fred, men det var lika bra det föll ihop redan där, eftersom troligt nästa steg hade varit fredsavtal utan säkerhetsgarantier, o därefter krav från trump om avträde av land för ukrainas del till ryssland,, så trumps så kallade fredsplan var egentligen samma som putlers= oacceptabelt,
Citera
2025-03-01, 22:47
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Det som skulle skrivas under var endast ett avtal om mineraler i ukraina,, inget mer än så, det var bara ett första steg på vägen mot fred, men det var lika bra det föll ihop redan där, eftersom troligt nästa steg hade varit fredsavtal utan säkerhetsgarantier, o därefter krav från trump om avträde av land för ukrainas del till ryssland,, så trumps så kallade fredsplan var egentligen samma som putlers= oacceptabelt,

Trump & co har uppenbart tröttnat.
Nu är det upp till Europa.
Där vissa ledare pratar om att sätta in trupp o placera ut kärnvapen.
Andra sneglar i det tysta på stängda gasledningar och missad handel med ryssland.

Det går säkert att splittra västvärlen, EU sant Nati eskalera kriget till en ny nivå.
Citera
2025-03-01, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Trump är en tuff ledare. Det gillar inte vissa känsliga människor.
Äh! Trump är ju en typisk mobbare. Blev i sin ungdom relegerad.
Mobbare är FEGAeftersom de ger sig på svaga...

((Jag är mycket tuffare än Trump, växte upp i Stockholms då värsta område och försvarade mobboffer mot mobbarna. Några kompisar undrade:
-Hur vågar du ge dig på flera samtidigt och större??
-Spelar ingen roll hur hårt de slår då de missar, sa jag allvarligt haha ))
Citat:
Ursprungligen postat av davie503
Tuff? På vilket sätt? Är det tufft att visa att man är helt inkompetent oc har noll koll på verkligheten?
Förstår verkligen inte denna inställning. Trump är killgissarnas mästare och verkar tro att alla hans tankar är sanningar. Sen tyvärr har han fått med sig likasinnade. Som JD Vance, "Inte en enda gång har du tackat för hjälpen du fått", han verkar ju tom tro själv på vad han säger. Som att bara för att han tror det oc säger det är det sant?
Det är så korkat så det gör ont
Ja, Trump är idioternas och skitpersonernas favorit

De många fattiga, som röstade på honom, måste ha under IQ 80...
Citat:
Ursprungligen postat av SomalieMed70IQ
Det är inte konstigt att man förväntar en tiggare att komma dit och visa respekt.

Ukraina hade inte klarat sig i en vecka utan USAs hjälp, då kan man inte komma dit och ställa krav och vara otrevlig.

Utöver det så har de enorma problem med att få människor att slåss för landet, och man har istället gäng med balaklavas som åker runt och slänger in ungdomar i bilar för att skeppa de till frontlinjen.

Då kanske man inte bör vara så otrevlig.
Du verkar ha missat att skiten Trump TIDIGARE berömt Putin och hade sagt sådant som att Zelinski är diktator och Ukraina startade kriget!!!
Man kan inte förvänta sig att man ska vara trevlig mot sådana skitar som Trump, speciellt inte efter han sagt sådant...

Långt tidigare framförde jag en teori om att USA UPPMUNTRADE Ukraina att säga att de ville in i NATO, vilket inte konstigt triggade Ryssland att börja anfalla mycket mer än tidigare och även in på områden där de inte tvistade om tidigare. USA har TJÄNAT MASSOR militärstyrkemässigt på det här kriget utan att förlora ett enda AMERIKANSKT liv...
Sovjet/Ryssland har ju varit USAs huvudmotståndare sedan WWII... Trump verkar ha glömt det!!! eller har Putin hållhake på Trump eller mutat?
Citera
2025-03-02, 01:57
Moderator
farbror_barbros avatar
Tråd infogad.

/Mod
Citera
2025-03-02, 09:19
Medlem
quggels avatar
Citat:
Som jag tidigt fick lära mig av min mentor: Det är bara og le o spela elakt spel. Det handlar inte om att skaffa sig vänner. Det handlar om att få till avslut. Sedan kan man göra nya affärer.

Exakt. Och just därför förvånas man lite över hur Trump kunde hugga så som han gjorde på provokationen. Slutsatsen är att DT inte är den businessman han försöker ge sken av att vara. Vore han det skulle han fokuserat på att få till en "deal" oavsett vad någon säger.

Jag har lång erfarenhet av sådant. Man måste lägga all prestige åt sidan och fokusera på den deal man försöker få till.

Därför tror jag kanske ändå att detta måste ha varit riggat och förutbestämt. Eller så är DT superkorkad, betydligt mer än vad man kunde tro och absolut inte någon businessman.
Citera
2025-03-02, 13:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Presidenten som alltid bara gör och säger exakt vad Putin vill. Putin vill inte ha fred ditt lättlurade ärkepucko.
Och det är så tydligt också att donalds leds av putin, för varför annars vill donalds rövknulla Ukraina för?
Och med det gå just ryssland och putins ärenden.

Detta med donalds är vad man kallar för arbeta upp till det självklara, och det började långt före när hen var kandidat 2016 och när de iakttog att ryssar börjar cirkulera kring donalds med en ökad frekvens.
Och sen alla saker mellan plussar bara på detta, men de vi pratar om här och fansen, de kompartmentaliserar ned allt till enskilda bokstäver om så krävs, och sen försöka påstå att nej, donalds går inte ryssens ärende.

Och som inte avtalet var nog att se att USA och ryssland rövknullar Ukraina svårt, och de fick inte ens vara med och förhandla.
Och Hur ska Zelenskyj förhandla med en som beter sig som en bäbis är nästa fråga, det är nog som jag sa i annat inlägg och att enda chansen för det är om Zelenskyj slickar vägen framför donalds.
Och det innebär att Ukraina är ryskt och donalds att göra som de vill med.
Citera
2025-03-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Så du menar att INGEN annan politker/president har ljuget?
Inte Clinton, Bush, Obama eller Biden?Eller någon statsminister i Europa eller Sverige?

Det ljugs ju för fan hela tiden, speciellt i Sverige, vänstern om något ljuger hela tiden och använder repetering så att det ska bli sanning (vi behöver invandringen, vem ska annars ta skitjobben? Vi behöver invandringen för det föds för lite, vi behöver invandringen för att rädda pensionerna. Låter det bekant kanske? Bara för att ta ett exempel.)

Ingen annan politiker har varit så granskad som Trump och minsta lilla han säger ska vridas och förvrängas.
Jag lovar att om man hade granskat någon annan politiker lika mycket och tagit ALLT den personen säger negativt och förvrängt det så hade du fått samma resultat.
Någon här inne sa att Trump hade sagt att USA har gett mer bistånd än Europa, jag lovar att Trump sa "we have given more than anyone in Europe" sen när vänstermedia skriver om det så skriver dom det som att han sa "we have given more than Europe". Jag har sett ett långt klipp med Trump och sen sett samma klipp på SVT där man bara tagit med 10 sekunder så uttalandet låter fel/ljug utan kontext.

Har jag skrivit att ingen annan amerikans president har ljugit?
Det får du leda i bevis.

Du missade att posta en länk till det långa klippet, kan du vänligen göra det?

Här har du i alla fall en länk till BBC där de debunkar hans lögn om att USA skickat mer pengar till Ukraina än EU. Det finns även info i texten.
https://www.bbc.com/news/articles/crew8y7pwd5o
Citera
2025-03-02, 20:27
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Nej. Den demokratiskt valde president Trump med administration som inte ser en mening i att amerikanska skattebetalare ska bekosta fortsatt krigande.

Precis som i WW2 så fick Churtshill og britterna betala för USAs hjälp.
Då Britterna varit dåliga på att göra rätt för sig efter WW1 så var de inte kreditvärdiga. Ukraina ses inte heller som speciellt kreditvärdiga.

Nu vill inte Zelensky gå med på en deal. En deal som skulle ge resurser till Ukraina, amerikansk närvaro o ge råvaror o vinst til USA. Ett första steg mot en fredsprocess.

Så nu ligger bollen hos Europa.
Nästan gulligt att se hur trumps korkade vänner försöker försvara hans beteende.

Utanför en klick av fanatiska maga-supporters ( och kreml) är domen entydig
Trump och Vance är dom som betedde sig som idioter och gjorde bort sig.
Citera
2025-03-02, 21:01
Medlem
KAN vara så (även om jag inte tror det fullt ut) att Trump är mån om att inte få skulden för Rysslands undergång ekonomiskt.

Så man spelar med för att "mjuka upp" Putin för Bidens politik.

Alltså en VISS chans att USA:s regering STÅR UT med omvärldens klagosång för att undvika en galen Putin med atomröd knapp.

Sen får vi se om man vill sälja "Oligarkkort" till rika ryssar.
Senast redigerad av ccnut 2025-03-02 kl. 21:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in