2023-07-18, 04:51
Medlem
Brutus01s avatar

Det är dags för även Donald Trump att ha en samlingstråd. Här är det meningen att inlägg som rör Donald Trump men är för begränsade för att ha en egen tråd ska postas. Lägg märke till att vi fortfarande befinner oss i ett politiskt delforum.

//Moderator
Citera
2023-07-18, 09:38
Medlem
Jag tror att Trump är det bästa för världen just nu.
Vi behöver honom mer än någonsin.
Saknar hans fyra år vid makten, det var den lugnaste tiden på många årtionden.
Citera
2023-07-18, 09:45
Medlem
Svavelbryggas avatar
Jag kan inte begripa varför amerikaner är så besatta av att välja urgamla gubbar till presidenter. I hans ålder finns det en överhängande risk att han får något akut hälsoproblem mitt under sitt presidentskap. Kan de verkligen inte hitta någon runt typ 50?
Citera
2023-07-18, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Jag tror att Trump är det bästa för världen just nu.
Vi behöver honom mer än någonsin.
Saknar hans fyra år vid makten, det var den lugnaste tiden på många årtionden.

Jag tyckte pandemin var ganska olugn.

Du får ju gärna skriva varför också så att det finns något att diskutera! Vad har han gjort, anställt en massa folk som han anser är losers and pathetic? Byggt en mur på cirka 737 kilometer. Och inte betalade Mexiko för något heller.

Citat:
Trump administration had built 458 miles of what it dubbed “border wall system,” according to final figures compiled by U.S. Customs and Border Protection and provided to U.S. News.
https://www.usnews.com/news/politics...wall-was-built
Citera
2023-07-18, 11:53
Medlem
President Donald Trump at Turning Point Action Conference | FULL SPEECH
https://rumble.com/v30aany-president...ll-speech.html
Citera
2023-07-18, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyber500
President Donald Trump at Turning Point Action Conference | FULL SPEECH
https://rumble.com/v30aany-president...ll-speech.html

Han säger att han ska ta krafttag de kommunistiska universiteten och ska ta ut kommunismen ur universiteten.

Är detta ett sätt att vinna ungas röster eller vad handlar det här om? Vad pratar karln om? 14,28 minurwe in i talet.
Citera
2023-07-18, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Han säger att han ska ta krafttag de kommunistiska universiteten och ska ta ut kommunismen ur universiteten.

Är detta ett sätt att vinna ungas röster eller vad handlar det här om? Vad pratar karln om? 14,28 minurwe in i talet.
Är det något fel påse det? Besatt av Trump Eller?

Vi behöver få bort marxismen från väst.
Citera
2023-07-18, 17:46
Avstängd
hillsongswedens avatar
Han har inte kommit på 'MAGA' - Make America Great Again - själv utan det var Gordon Gekko som hade den repliken i filmen Wall Street. Gordon (Michael Douglas) säger i filmen tämligen exakt det som kuppmakaren Trump snott och låtsas som han själv kommit på det. Trump är en stor fake hela han.
Citera
2023-07-18, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Han har inte kommit på 'MAGA' - Make America Great Again - själv utan det var Gordon Gekko som hade den repliken i filmen Wall Street. Gordon (Michael Douglas) säger i filmen tämligen exakt det som kuppmakaren Trump snott och låtsas som han själv kommit på det. Trump är en stor fake hela han.
Reagans kampanj mot Jimmy Carter hette make america Great again.

Trump stal den rakt av.

Googla gärna.
Citera
2023-07-19, 08:00
Avstängd
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Christer
Reagans kampanj mot Jimmy Carter hette make america Great again.

Trump stal den rakt av.

Googla gärna.

Jag vet, den slogan har använts tidigare än så av andra också. Det är inte min poäng. Jag hävdar att Donald Trump snappade upp Gordon Gekkos replik i filmen Wall Street. Trump visste sannolikt inte att den hade använts av Reagan förrän långt senare - han är knappast en beläst herre denne kork. Som sagt så var det meningen att Trump skulle ha medverkat i filmen men den scenen klipptes bort på grund av att filmen blev för lång. Trump var oerhört imponerad av Oliver Stones film och särskilt av Michael Douglas rollkaraktär och gjorde flera repliker till sina egna, exempelvis MAGA, greed is good osv.

Så, nu hajar du?

Se gärna dokumentären i SVT Play här: https://www.svtplay.se/video/Kxp4A1P...m-och-dess-era
Senast redigerad av hillsongsweden 2023-07-19 kl. 08:03.
Citera
2023-07-19, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Jag vet, den slogan har använts tidigare än så av andra också. Det är inte min poäng. Jag hävdar att Donald Trump snappade upp Gordon Gekkos replik i filmen Wall Street. Trump visste sannolikt inte att den hade använts av Reagan förrän långt senare - han är knappast en beläst herre denne kork. Som sagt så var det meningen att Trump skulle ha medverkat i filmen men den scenen klipptes bort på grund av att filmen blev för lång. Trump var oerhört imponerad av Oliver Stones film och särskilt av Michael Douglas rollkaraktär och gjorde flera repliker till sina egna, exempelvis MAGA, greed is good osv.

Så, nu hajar du?

Se gärna dokumentären i SVT Play här: https://www.svtplay.se/video/Kxp4A1P...m-och-dess-era
OK tack. Tror att oliver stone klippte Trump från Wall Street 2. Inte 1
scenen ligger på youtube
Citera
2023-07-21, 10:01
Medlem
Brutus01s avatar

Inlägg som endast består av en länk raderat.

Flashback är ett diskussionsforum, länka gärna till andra källor men förklara vad det länkas till och kommentera med egna ord.

//Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in