2025-02-28, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.webmaster
MAX är ju en helsvensk hamburgerkedja om jag inte minns fel. Är ärligt talat väldigt väldigt förvånad att just MAX skulle drabbas av detta. Därför det kan väl knappast vara iscensatt av konkurenterna!??
Även andra kedjor har avslöjats med fusk och snusk.
Fusk och snusk på Burger Kings restauranger
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GG80W6/fusk-och-snusk-pa-burger-kings-restauranger
McDonalds kritiseras – nu måste städsnusket åtgärdas
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EoKy6A/mcdonalds-kritiseras--nu-maste-stadsnusket-atgardas
Citera
2025-02-28, 10:16
Medlem
Nochillss avatar
Media försöker alltid att försöka vinkla sanningen så som det passar dem! Det verkar bli rejält muntra om de lyckas med att få till ett 'scoop' utan full bevisning.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/efter-ackelavslojandet-max-anmaler-aftonbladet

Det är oftast Samhall som har uppdragsanbudet till att städa lokalerna varje morgon. Jag vet att mycket av det fotfolket inte kan bete sig normalt pga sina diagnoser! Restaurangpersonalen städar köksytorna medan Samhall utför golvvård samt toalett-städet.
Citera
2025-02-28, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadentasven
Vad håller Max på med? Jag får upp deras reklam hela tiden om att signa upp för ett besök och se hur rent det är. Jag lär aldrig mer äta där, bara på grund av hur dåligt de sköter det här.

Jag sa igår att just nu känner jag mig tryggare än någonsin att äta på Max ur ett renhetsperspektiv. Det lär inte finnas en enda burgare i hela landet som ligger över tiden och alla hinkar är noga uppmärkta - Men VILL jag äta på Max? Nej, de visste att detta försiggick och de inkorporerade det i sin företagskultur. Nu har skiten träffat fläkten och det på goda grunder. Som man bäddar får man ligga och som man sår får man skörda!
Citera
2025-02-28, 13:23
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vad har du för belägg för detta? Sen är det också skillnad på de somalier Max anställer och indier på McDonalds.

Av de tre kedjorna är det Max som gått ut och sagt att de skall prioritera invandrare högre än svenskar vid anställning.

Jag baserar det på egna iaktagelser när jag varit på Maxrestauranger.

Om det du skriver är sant så är det förjävligt. Ännu en anledning att bojkotta skiten.
Citera
2025-02-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Jag baserar det på egna iaktagelser när jag varit på Maxrestauranger.

Om det du skriver är sant så är det förjävligt. Ännu en anledning att bojkotta skiten.

Det varierar säkert beroende på var man bor. Min McDonalds bemannas av blonda unga svenska tjejer i strumpbyxor. De Maxar som finns runtomkring bemannas av blattekillar.
Citera
2025-02-28, 13:28
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Det varierar säkert beroende på var man bor. Min McDonalds bemannas av blonda unga svenska tjejer i strumpbyxor. De Maxar som finns runtomkring bemannas av blattekillar.
Min upplevelse också!

Personalen på Burger King blandat, men det är i alla fall trevligare personal på både McDonalds och BK än Max!
Citera
2025-02-28, 17:06
Medlem
Får se nu när medierna är på krigsstigen om flera snabbmatställen blir granskade? Förhoppningen är väll att alla rycker upp sig nu.

Aldrig gillat max men har blivit betydligt värre på senare år, verkligen försökt tycka om dem men det smakar fan skit nuförtiden...nu har vi förklaringen.

Det absolut SÄMSTA det gjort är att man nu kan boka en rundtur i deras kök. Bokar man så vet de vilka dagar de ska städa och hålla fint. Borde vara drop in när man vill då får man se på riktigt.
Jobbat på företag där arbetsmiljöverket och liknade instanser föranmäler att de ska komma, varför? 1-2 dagar innan var det alltid städdagar där alla saker man får prickar för togs bort(tillfälligt såklart).
Citera
2025-02-28, 17:11
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
Får se nu när medierna är på krigsstigen om flera snabbmatställen blir granskade? Förhoppningen är väll att alla rycker upp sig nu.

Aldrig gillat max men har blivit betydligt värre på senare år, verkligen försökt tycka om dem men det smakar fan skit nuförtiden...nu har vi förklaringen.

Det absolut SÄMSTA det gjort är att man nu kan boka en rundtur i deras kök. Bokar man så vet de vilka dagar de ska städa och hålla fint. Borde vara drop in när man vill då får man se på riktigt.
Jobbat på företag där arbetsmiljöverket och liknade instanser föranmäler att de ska komma, varför? 1-2 dagar innan var det alltid städdagar där alla saker man får prickar för togs bort(tillfälligt såklart).

Spel för galleriet bara, alla fattar ju dom kommer skärpa till sig precis den dagen dom vet det kommer besökare. Hade dom verkligen menat allvar skulle dom kört med random drop-ins då hade man kunna ge dom lite cred att dom alltid är seriösa med hygien och inte bara med bokade tider..
Citera
2025-03-01, 08:58
Medlem
Det är ju bara engångsartiklar?

Hellre toasits och toaborste i diskmaskin än snusktoalett

Heja Max jungelburgare!
Citera
2025-03-01, 09:01
Medlem
Haha vilken jävla pr byrå har de anlitat?

Sämsta pudlingen nånsin, de borde svarat med humor istället

Även om man inte är medlem borde facken ha en visselblåsarfunktion
"Skicka in en snuskbild, få chans på en netflixprenumeration"
Citera
2025-03-01, 09:01
Avstängd
Citat:
Det varierar säkert beroende på var man bor. Min McDonalds bemannas av blonda unga svenska tjejer i strumpbyxor.

Lögnaktigt skitsnack.
Citera
2025-03-01, 09:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Även andra kedjor har avslöjats med fusk och snusk.
Fusk och snusk på Burger Kings restauranger
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GG80W6/fusk-och-snusk-pa-burger-kings-restauranger
McDonalds kritiseras – nu måste städsnusket åtgärdas
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EoKy6A/mcdonalds-kritiseras--nu-maste-stadsnusket-atgardas

Sex och tio år sen på enstaka restauranger, är du helt slut i huvudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in