2025-03-01, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Sex och tio år sen på enstaka restauranger, är du helt slut i huvudet?
Jag gav ett par exempel som visade att Kalle har fel.

Enstaka restauranger handlade väl även kritiken mot Max om.

Max snuskar, svårare än så är det inte.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-03-01 kl. 09:11.
Citera
2025-03-01, 09:09
Medlem
2n00b4Us avatar
Bröderna börjar ju mer o mer efterlikna huvudkaraktären i filmen The Founder. Tänk vilka tillsatser de hade tillåtit i maten om det bara hade varit godkänt i Sverige.
Citera
2025-03-01, 09:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger

Enstaka restauranger handlade väl även kritiken mot Max om.

Nej det handlar om 65 st Max restauranger, du har ju ingen aning vad du svamlar om.
Citera
2025-03-01, 09:29
Medlem
Citat:
Nej det handlar om 65 st Max restauranger, du har ju ingen aning vad du svamlar om.
Aftonbladet avslöjar snusk på Max restauranger. Svårare än så är det inte. Och de har tidigare avslöjat snusk på bland annat McDonalds.

Förstår inte alls vad du ser för problem med det. Själv tycker jag det är fantastiskt när snusk och fusk avslöjas, och kanske speciellt om det skulle handla om min favoritrestaurang - Jag vill ju veta så att jag inte riskerar magsjuka.
Citera
2025-03-01, 12:18
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Citat:
Även andra kedjor har avslöjats med fusk och snusk.
Fusk och snusk på Burger Kings restauranger
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GG80W6/fusk-och-snusk-pa-burger-kings-restauranger
McDonalds kritiseras – nu måste städsnusket åtgärdas
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EoKy6A/mcdonalds-kritiseras--nu-maste-stadsnusket-atgardas
Tack för länkar!

Eftersom både MAX, BK och Donken ligger vanligtvis i nya fräscha nybyggda lokaler, så är det ju ännu märkligare med allt snack om föroreningar, råttor mm. De här restaurangerna ligger ju inte direkt i några rivningskvarter där det kan vara svårt att hålla fräschheten på topp.

Självklart ska restauranger och det vi stoppar i magen vara TOP OF THE LINE vad beträffar renlighet, fräschhet mm.
Citera
2025-03-01, 18:23
Medlem
Prodelins avatar
Nån som har lust göra en tiktok på driv-in på Max och fråga om deras nya exklusiva bajsshake deluxe som ska vara så god?
Citera
2025-03-01, 18:52
Avstängd
Citat:
Aftonbladet avslöjar snusk på Max restauranger. Svårare än så är det inte. Och de har tidigare avslöjat snusk på bland annat McDonalds.

.....svammel

Det var inte vad du skrev tidigare. Du skrev att alla burgerkedjor är samma kålsupare och var tillräckligt korkad för att länka till 10 år gamla artiklar, din efterblivna pajas.
Senast redigerad av BWisser 2025-03-01 kl. 18:55.
Citera
2025-03-01, 19:04
Medlem
Citat:
Det var inte vad du skrev tidigare. Du skrev att alla burgerkedjor är samma kålsupare och var tillräckligt korkad för att länka till 10 år gamla artiklar, din efterblivna pajas.
Om du vill påstå att jag har sagt något, så är det passande att du även citerar och länkar.
Citera
2025-03-01, 20:29
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Bröderna börjar ju mer o mer efterlikna huvudkaraktären i filmen The Founder. Tänk vilka tillsatser de hade tillåtit i maten om det bara hade varit godkänt i Sverige.
Sant.
Undrar om någon har kvar originalrecepten från tiden i Gällivare och vad som skiljer sig mot dagens potatisbullar?
Varför skriver Max själva sitt namn med versaler när det inte är en förkortning av något?
Citera
2025-03-01, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarlisa
Jag sa igår att just nu känner jag mig tryggare än någonsin att äta på Max ur ett renhetsperspektiv. Det lär inte finnas en enda burgare i hela landet som ligger över tiden och alla hinkar är noga uppmärkta - Men VILL jag äta på Max? Nej, de visste att detta försiggick och de inkorporerade det i sin företagskultur. Nu har skiten träffat fläkten och det på goda grunder. Som man bäddar får man ligga och som man sår får man skörda!

Det som förvånat mig som kommit upp till ytan är hur otroligt negativa nästan alla är till Max numer.
Dålig företagskultur, dålig mat, dålig hygien, dåliga arbetsvillkor, dålig krishantering och relativt höga priser. Ja det lockar inte mig dit närmsta tiden.
Folk på Reddit föreslår McDonalds istället, då förstår man nivån. Faktiskt föreslår de random gatukök före Max.
Citera
2025-03-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det som förvånat mig som kommit upp till ytan är hur otroligt negativa nästan alla är till Max numer.
Dålig företagskultur, dålig mat, dålig hygien, dåliga arbetsvillkor, dålig krishantering och relativt höga priser. Ja det lockar inte mig dit närmsta tiden.
Folk på Reddit föreslår McDonalds istället, då förstår man nivån. Faktiskt föreslår de random gatukök före Max.

Intressant sammanställning av dig. Jag kan bara instämma. För 10 år sedan tyckte jag de hade en tilltalande produkt jämfört med McD. Men de två besök som gjorts de senaste 5 åren har varit ljusår från en trevlig erfarenhet. Min 2 årige son ville inte äta upp och när vi tittade på hans burgare var brödet rejält bränt och köttet torrt och bränt det också. Den andra gången var det bara jag och burgaren var långt ifrån sin forna glans. Mycket sämre råvaror rakt över än tidigare och köttet ska vi inte tala om.
Citera
2025-03-02, 01:27
Medlem
patajavels avatar
Jag antar att en milkshake på max med måsbajs innehåller bra mycket mer kött än deras pannbiffar.

Måsen kan ju ha varit på donken innan och ätit...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in