2025-02-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Väldigt mycket och dessutom är de börsnoterade.
Första länken när jag googlade Max toasits var en artikel om McDonalds toasits i diskmaskinen från 2002.

Dock tycker jag donken blivit bättre på senare tid medans Max blivit sämre. Så senaste åren har jag föredragit att beställa Big Mac
Citera
2025-02-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
¨
Men sluta. Man kan inte dömas för förtal av ett företag. Ska folk ALDRIG fatta det?
Kanske man kan döma Ashberg för förtal? Allt han säger går inte under Aftonbladet.
Citera
2025-02-22, 20:53
Medlem
Så vidrigt att folk som arbetar på resturang ens utför detta slarv. Jag tror inte dem skulle vilja äta maten dem själv serverar. Fruktansvärt vidrigt blir att bojkotta Max framöver.
Citera
2025-02-22, 20:59
Medlem
Legat i toppen med mest läsare i 5 dygn i nyheter på FB och alla jag pratar med känner till denna skandal. Blir förvånad om det inte får en ganska betydande effekt för MAX.
Citera
2025-02-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Kanske man kan döma Ashberg för förtal? Allt han säger går inte under Aftonbladet.

Tror du har missuppfattat, det är inte så att ett företag inte kan dömas för att ha förtalat någon. Någon kan inte bli dömd för att ha förtalat ett företag.
Citera
2025-02-22, 21:23
Medlem
Sparken borde dem få allihopa som slarvat med detta och även dem som stått och bara tittat på utan att våga säga till.
Citera
2025-02-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LTO
Legat i toppen med mest läsare i 5 dygn i nyheter på FB och alla jag pratar med känner till denna skandal. Blir förvånad om det inte får en ganska betydande effekt för MAX.
Att Max nu blir förvånade är inte så konstigt då de tror att som onoterade så kan det klara allt?
Citera
2025-02-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennholm
Tror du har missuppfattat, det är inte så att ett företag inte kan dömas för att ha förtalat någon. Någon kan inte bli dömd för att ha förtalat ett företag.
Vad gäller då polisanmälan? Anser Bergfors att det är han personligen som blivit förtalad?
Citera
2025-02-22, 21:30
Medlem
Citera
2025-02-22, 21:48
Medlem
GretaForPresidents avatar
Jag slutade gå till Max det året när bröderna Bergfors hotade dom anställda om riksdagsvalet - ”om ni inte röstar borgerligt kommer rabatten på arbetsgivaravgiften för personer yngre än 25 år tas bort av vänsterblocket, och, då måste vi säga upp er”…

Smarta grabbar, NOT!
Citera
2025-02-22, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Man kan inte förtala ett företag så förtalsanmälan kommer läggas ner med vändande post.

Förtal i juridisk mening gäller visserligen individer, inte företag, men det betyder inte att Max står helt utan juridiska möjligheter. Ett företag kan istället väcka talan om ärekränkning eller skadestånd om de kan visa att Aftonbladets rapportering innehåller osanna uppgifter som skadat deras anseende eller affärsverksamhet.
Om Max kan bevisa att uppgifterna är falska, förvanskade eller publicerade utan tillräcklig faktakoll, kan de driva målet som ett tryckfrihetsbrott under förolämpning eller utpekande av klandervärda förhållanden. Dessutom kan en civilrättslig talan om renommésnyltning eller illojal konkurrens bli aktuell.
Så nej, det är inte så enkelt som att ’lägga ner med vändande post’. Det handlar om bevisföring och om Aftonbladet följt pressetiska riktlinjer. Pressfriheten ger stort utrymme, men den skyddar inte mot spridning av felaktig information
Citera
2025-02-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Ingen av Curts söner klarar sina roller. Obegripligt man inte tillsatt en extern kompetent VD för flera år sedan.

Undrar hur mycket dom tappat i omsättning de senaste dygnen.

Jo helt klart så. Ett miljardföretag som körs i botten. Tappat allt av kvalitetstänk. Curt vänder sig i graven. Max stod förr för kvalité. Allt sönerna gör är expanderar.

Rätt strategi vore krypa till korset expanderar mindre och kvalitetssäkra. Samt byta ut ledningen.
Senast redigerad av luddigt 2025-02-22 kl. 21:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in