2025-02-27, 14:34
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Finns en video där rask går runt och "redovisar" för allting där han går igenom något papper han fick från Trobo tror jag och går och tittar på alla skador dom påpekat tex kyl/frys, torktumlare, dörrar osv

Nej, det protokollet har han inte visat. För det var i hans sjuka hjärna bara. En bra anledning för han att slippa betala in på hennes skuld nämligen.

Protokollet har efterfrågats. Men han lyckas inte hitta det verkar det som.
Citera
2025-02-27, 14:48
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Finns en video där rask går runt och "redovisar" för allting där han går igenom något papper han fick från Trobo tror jag och går och tittar på alla skador dom påpekat tex kyl/frys, torktumlare, dörrar osv
De skadorna han visar blir inte 35 000 kr.
Det känns nästan som skador på utskicket på vitvaror, skador på dörrar, golv och väggar i nästa alla rum måste finnas för att komma upp i den sjuka summan.
Eller om badrummet är så skadat att det behöver renoveras?
Citera
2025-02-27, 14:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Det känns nästan som skador på utskicket på vitvaror, skador på dörrar, golv och väggar i nästa alla rum måste finnas för att komma upp i den sjuka summan.

Beror precis på hur dom räknar. Vet en som fick betala 50000 för att passageraren haft foten på instrumentbrädan på en hyrbil och gjort ett litet märke.
Citera
2025-02-27, 14:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är ganska nytapetserat och renoverat i hans gamla lägenhet, så skador kan bli dyra därför. Kostnaden minskar ju med åldersavdrag och vad som är normalt slitage över tid.
Jag tror dock som du att 35 000 är en lögn som han drog till med för att få sina följare att lätta på plånboken och skicka pengar.
Citera
2025-02-27, 15:00
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är ganska nytapetserat och renoverat i hans gamla lägenhet, så skador kan bli dyra därför. Kostnaden minskar ju med åldersavdrag och vad som är normalt slitage över tid.
Jag tror dock som du att 35 000 är en lögn som han drog till med för att få sina följare att lätta på plånboken och skicka pengar.
10 000-15 000 känns mer rimligt.
Dock är inte matte hans starka sida. Som när han räknade hur dyrt det skulle bli med dubbla hyror och räknade in hyran för nya och gamla lägenheten som en extra utgift
Citera
2025-02-27, 15:12
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Precis så är det, han har hintat om penga insamling flera gånger. Pengarna som skulle betala frugans skulder, det kommer ALDRIG att betalas. Följarna är så förstående med det. Fy fasiken vilken rutten människa Baronen är.. Video ikväll och betrakta katastrofen.
Citera
2025-02-27, 15:19
Medlem
Vad deklarerar Therese för inkomst cirka och hur mycket får hon behålla efter Fogdens del?
Citera
2025-02-27, 15:34
Medlem
Vad deklarerar Therese för inkomst cirka och hur mycket får hon behålla efter Fogdens del?
Citera
2025-02-27, 15:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Jag tror inte det framgår av deklarationen om fogden drar pengar eller inte.
Däremot kan du kontakta fogden och fråga om hon har införsel och hur stor den är.
Citera
2025-02-27, 16:08
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Jag tror inte det framgår av deklarationen om fogden drar pengar eller inte.
Däremot kan du kontakta fogden och fråga om hon har införsel och hur stor den är.
Tveksamt om hon tjänar så pass att kfm kan ta något, om Bajsbaronen hade ekonomi nog att betala halva räkningarna och inte bara snus till sig själv skulle situationen kanske sett annars ut?

Det är jag som kontaktat kfm och lagt upp skulderna i tråden vid ett par tillfällen och vad jag kunnat se har skuldsaldot inte förändrats, möjligt att det ökat något pga räntor men det ligger fortfarande däromkring en kvarts miljon kronor.

Ställer mig tveksam till om hon någon gång kommer bli skuldfri, om hon lämnar losern och skaffar sig en vettig Karl med fast inkomst skulle hon kunna vara skuldfri inom 5 år men skithögen är ju tydligen det bästa som hänt henne trots att han gjort henne skuldsatt för livet

#RÄDDABARNEN
Citera
2025-02-27, 16:34
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:

Är kakel/tätskikt mm skadat i våtrum snackar vi hundratusentals kronor och inga ynka 35k

Med tanke på att fuktskadorna i köket inte verkar genomgångna vid trobos första besiktning så kommer rask enligt mig få ytterligare en kalldusch när de gör slutbesiktning. 50k är inte orimligt, med hyresvärdarnas saltade fakturor.
Citera
2025-02-27, 16:37
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Tveksamt om hon tjänar så pass att kfm kan ta något, om Bajsbaronen hade ekonomi nog att betala halva räkningarna och inte bara snus till sig själv skulle situationen kanske sett annars ut?

Det är jag som kontaktat kfm och lagt upp skulderna i tråden vid ett par tillfällen och vad jag kunnat se har skuldsaldot inte förändrats, möjligt att det ökat något pga räntor men det ligger fortfarande däromkring en kvarts miljon kronor.

Ställer mig tveksam till om hon någon gång kommer bli skuldfri, om hon lämnar losern och skaffar sig en vettig Karl med fast inkomst skulle hon kunna vara skuldfri inom 5 år men skithögen är ju tydligen det bästa som hänt henne trots att han gjort henne skuldsatt för livet

#RÄDDABARNEN

Det där med skulderna… uppkom de under deras förhållande ( troligt )?

Varför lånade bara T isf?

Så jädra trashigt att som gifta ha ett så snett ekonomiskt förhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in