Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
SvT
Scania säger att de producerat 792 ellastbilar med Nv-batterier. Men första kvartalet 2024 levererade de bara 47 bilar totalt.
(FB) Scania levererade 47 st. Ellastbilar första kvartalet (Över 26000 st. diesel).
Vad gäller uppgifter om anod och katod är de svåra att bekräfta. Jag kan bara göra min helhetsbedömning och den är att inget användbart lämnat fabriken i Skellefteå. Inget baserar på kinesisk import heller. Jag gissar att media försöker göra om en totalbluff till att batterier inte framställts utan delar importerats. Men det är svårt att bevisa, det medger jag.
Detta är så oändligt mycket mer än bara ett anekdotiskt avslöjande, det är en total blottläggning av Northvolts inre kärna och totala misslyckande. Northvolt är ett företagsetableringarnas motsvarighet till den sedelärande sagan om Kejsarens nya kläder.
Grön bubbla, tja, eller snarare ett grönt rus som drabbat de som lät sig förblindas av Northvolt.
Northvolt hade aldrig brist på pengar, de har brist på kompetens och som jag konstaterat så gick Mix och Carlsson enbart in i detta för att berika sig själva genom den börsintroduktion som inte hann genomföras innan Northvolt imploderade.
Inget fel i det men de kunde ju kört med öppna kort.
Hur ska Northvolt kunna rekonstrueras? Det finns ju inget att rekonstruera, de hade aldrig fått rekonstruktion beviljad i Sverige och vad fan de håller på med i USA kan man ju fråga sig!
Vilket luftslott....
Har de betalat ut lönerna nu?