2025-02-25, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Jo tack jag vet, kört den dagligen senaste 3 åren Du har sannerligen bra smak, den är riktigt stabil. Testat mer eller mindre alla svenska butiker genom åren men SS och deras RMD har varit det enda som hållit en genomgående bra nivå. Stashat 2kg av den redan. Tack ändå för tipset, ni andra som är inne och läser på jakt efter vad ni ska välja att stasha, där har ni svaret..

Är dock ute efter något extraordinärt, som den jag nämnde från upgrade natural. Förmodligen var denna spetsad med extrakt, tar gärna emot tips på annan butik med liknande. Inte velat sponsra sådana butiker tidigare då de med största sannolikhet är en bidragande faktor till klassningen, men en sista riktigt go påse kan man lika gärna unna sig nu när allt förstörs ändå.

Japp

Jag tror inte du hittar en bättre än ss RMD (när de har bra batch) i första taget, om det ska vara rent ospetsat kratom dvs.

Jag experimenterade mycket för några år sedan och beställde överallt ifrån. Även från Holländska shoppar då man läste att de skulle vara så mycket bättre, men det var ju bara hype märkte jag. RMD har varit den bästa.

Är du ingådd på just den kanske det är värt att variera för toleransen iof
Citera
2025-02-25, 20:34
Medlem
Vi lever in en stor lögn

Dem som använder drogen alkohol och vill att den ska vara laglig
har inga argument alls som stöd förrutom att det är "socialt accepterat"
Vi vet ju vilka skador den utgör och vilket "grepp" den har om samhället.
Och det är just det som är problemet. Gissar på att tobaken dödar runt
20 - 50 000 personer om året bara i sverige och alkohol är väl likande.
Jämför det med Kratom som kanske kommer upp i 2 personer per år, o när det
är så löjligt låga siffror så kan man ens fråga sig ifall det stämmer..
Men man kanske borde fråga sig hur många Kratom hjälper istället.. Det kanske
skär ner några 1000 på dödsfallen av den där hemska drogen. Men det kankske är
just det som är problemet.

Men hur ska vi någonsin kunna utvecklas som individer och samhälle om vi
förbjuder allt annat som håller på att bli populärt för att det bevisligen
har så många fördelar. Om vi håller folk i mörkret. Vilket efterblivet sätt att
se på saker. Antigen är det ignorans eller hyckleri och det är lika illa. Det
passar inte i ett modernt informations rikt samhälle där vi borde sträva efter att
utvecklas till det bättre och ha mer empati och förståelse för allt och alla.
Vi borde ta efter andra länder som går mot ljuset och inte sjäva gå famla i mörker.

Vi borde ju sträva efter att ha ett samhälle där folk bli mer fredliga och inte gör
något mot någon annan, inte motarbeta det. Det är just det som dessa politiker med
snuten i spetsen gör.. polisen vill att vi ska ett lugnt och fredligt samhälle lika
mycket som att en tandläkare vill at du ska ha friska tänder. Skillnaden är att
tandläkaren kan bara hoppas på att du kommer och kanske ge några dåliga råd som
gör att du gör det down the road. Medan snuten kan trycka på politiker provocera fram
brott anklaga och manipulera saker på dem mest avskyvärda sätt, bara för att få upp
statistiken.
Det är egentligen inte konstigt, dem har bara fått för mycket makt o stor makt tenderar
alltid att gå överstyr. Dem är ju trots allt bara människor som inte vill bli arbetslösa.
Deras löner, familjer och välbefinnande är långt mycket viktigare för dem än några oskyldiga
Svensons rättigheter.

Nu kanske dem inte har så mycket att göra som dem påstår och dem ser kratom som ett enkelt
sätt att utöka sin arbetstid och göra detta på bekostnad av oskyldiga fredliga människor
genom att anklaga dem för brott utan brottsoffer. I min och många andras mening så är ett
brott utan ett brottsoffer inget brott alls, utan det är den anklagade som är brottsoffret
i det fallet och den som anklagar är den faktiska brottsutövaren.

Man behöver ha ett objektivt ärligt sätt att se på saker om vi ska utveckla vårt samhälle till
det bättre där lagar grundas efter grundlagar och dem huvudsakliga männskliga rättigheter
som bygger grunden till rättvisa och jämställdhet på alla plan.
Citera
2025-02-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine
Lämnar prover för körkortet och tog ca 200g kratom under en 5 dagars period för några veckor sedan.

Tror det hade gått ca 2.5 veckor utan kratom när jag lämnade blodprover för alkohol hos läkaren, och idag ringde han och sa att mina levervärden var för höga "GT-värdet var 3.0".
Han frågade hur mycket jag drack och jag svarade ärligt, vilket är att jag inte har druckit på 3 månader.

Är det kratomet som gör att mina värden är höga eller är min lever trasig? Tänkte att det är konstigt att det visar högt på prover som visar om man dricker mycket.

Hade gulsot för 2-2.5 år sedan och på röntgen av levern så hade jag fettlever.

Ingen chans att det är Kratom som orsakat förhöjt värde, möjligen fettlevern.
Citera
2025-02-25, 21:10
Medlem
Skärpte till mig / nojjade ur pga för lite njutning mot risken så blir ingen kratombeställning för min del, men suget efter något hyfsat lätthanterat att berusa sig verkar inte vilja lägga sig. Annars får det väl helt enskilt bli lite H och försöka hålla god disciplin och kontroll på sig själv.
Hoppas att ni alla slipper strulet med att någon granskar beställningar. Men jag tycker nog att onödigt för de som kan hålla sig att ta någon risk egentligen, både juridiskt och såklart beroendemässigt!
Citera
2025-02-26, 09:03
Medlem
Burnwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ingen chans att det är Kratom som orsakat förhöjt värde, möjligen fettlevern.

Gjorde en tråd med frågeställningen och fick som svar att kan vara kratom som orsakar värderna då det inte är bra för levern.

https://healthmatch.io/liver-disease...m-liver-damage

Citat:
Several studies have highlighted the adverse effects and toxicity of kratom. In particular, it has been linked to liver damage and fatal overdoses.

A 2020 review looked closer at the effects of kratom in a prospective US cohort. Researchers found eleven cases of kratom-related liver injury, with all being symptomatic and resulting in the development of jaundice.Another review examined a number of cases who presented with symptoms of hepatotoxicity after ingesting kratom and has concluded that this substance can cause liver injury and other serious complications.³ ⁴

Other studies state that care must be taken to reduce the unnecessary intake of kratom over the counter, highlighting the need for stronger regulatory measures at the public health level.⁵

The Centers for Disease Control and Prevention (CDC) has reported that kratom has increased in popularity recently as a recreational drug since it can produce some opioid-like effects, and it also has the potential for dependence and abuse. In postmortem toxicology reports of individuals who died of suspected substance overdose, kratom was the cause of death in 59.9% of the total cases that tested positive for kratom in the bloodstream.⁶
Citera
2025-02-26, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine
Gjorde en tråd med frågeställningen och fick som svar att kan vara kratom som orsakar värderna då det inte är bra för levern.

https://healthmatch.io/liver-disease...m-liver-damage

Mina levervärden är dock fullständigt opåverkade, så om man har en i grunden frisk lever tror jag inte på att det är skadligt, inte på det sättet och inte heller på något annat sätt.
Som nån skrev - de har lyckats narkotikaklassa något som inte är narkotika. Fullständigt häpnadsväckande.
Citera
2025-02-26, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Mina levervärden är dock fullständigt opåverkade, så om man har en i grunden frisk lever tror jag inte på att det är skadligt, inte på det sättet och inte heller på något annat sätt.
Som nån skrev - de har lyckats narkotikaklassa något som inte är narkotika. Fullständigt häpnadsväckande.
Kratom kan orsaka allvarliga lever problem är allmänt känt. Verkar dock vara relativt ovanligt inte alla som drabbas.
Citera
2025-02-26, 11:22
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Jag har en fråga till dom som reggat sig hos någon Kratomshop och uppgett sitt tfn nummer.

Själv har jag ett ickereggat nummer och har aldrig fått ett okänt nummer som ringt upp mig innan jag jag reggade mig på SS mfl shoppar.
Efter dess har jag blivit uppringd av tre olika tfn nummer med 075 i riktnummer som min telefon identifierar som spam.
Dom har dessutom endast ringt två signaler så jag hade inte hunnit svara ens om jag velat.

Vad är syftet?...vill dom att man ska ringa tillbaka och få en rejäl taxa för samtalet eller vad?

Mitt tfn nummer finns alltså inte någonstans utom hos vänner och familj samt ett par Kratomshoppar så jag tvekar inte om vilka som är skyldiga.

Har någon anan här upplevt samma sak?
Citera
2025-02-26, 12:42
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sral8501
Vad innebär större speciellt större beställning? 1 kg eller mer? Blev ändå nojig nu
Jag har ingen aning, jag sitter inte på någon information utan drar bara slutsatser utifrån läget vi är i och hur de juridiskt sätt skulle kunna bete sig om de ville.
Ur ett brukarperspektiv är ju knappast 1kg en månad innan klassning en mängd som man skulle lyfta på ögonbrynen åt, då många tar de mängderna på en månad. Men vi har noll koll på polisens syn på dosering/mängder.
Citera
2025-02-26, 13:02
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aymjem
Är en naiv medborgare som aldrig haft med polisen att göra så har två naiva frågor.

Vid en husis, står de bara utanför dörren en dag?
Jag kommer ha en påse kvar efter 11/3, tänkte förvara den på jobbet eller kan det göras en husis där också?

Sorry admin för dubbelpost!
I bästa fall knackar de på dörren och du är hemma.
Annars ber de hyresvärden om nyckel och går in eller bryter upp dörren och du får ersätta den själv ifall de hittar något och får vänta i månader på ersättning ifall de inte hittat något.

I de flesta fallen skippar de steg 1 och går direkt till hyresvärden eller kofoten för att du inte ska hinna förbereda/sabotera något.
De kan även stänga av vattnet till fastigheten så du inte kan spola ner något.

Kan de påvisa för åklagaren att de har skälig misstanke att du förvarar något på jobbet så kan säkert åklagaren godkänna genomsökning där. Men det tillhör inte vanligheterna. Vanligare att de genomsöker eventuella förråd, garage, fordon osv.
Citera
2025-02-26, 13:41
Medlem
Hur många gram är en tesked med Kratom?
Citera
2025-02-26, 14:36
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av YourPurpose
Vi lever in en stor lögn

Dem som använder drogen alkohol och vill att den ska vara laglig
har inga argument alls som stöd förrutom att det är "socialt accepterat"
Vi vet ju vilka skador den utgör och vilket "grepp" den har om samhället.
Och det är just det som är problemet. Gissar på att tobaken dödar runt
20 - 50 000 personer om året bara i sverige och alkohol är väl likande.
Jämför det med Kratom som kanske kommer upp i 2 personer per år, o när det
är så löjligt låga siffror så kan man ens fråga sig ifall det stämmer..
Men man kanske borde fråga sig hur många Kratom hjälper istället.. Det kanske
skär ner några 1000 på dödsfallen av den där hemska drogen. Men det kankske är
just det som är problemet.

Men hur ska vi någonsin kunna utvecklas som individer och samhälle om vi
förbjuder allt annat som håller på att bli populärt för att det bevisligen
har så många fördelar. Om vi håller folk i mörkret. Vilket efterblivet sätt att
se på saker. Antigen är det ignorans eller hyckleri och det är lika illa. Det
passar inte i ett modernt informations rikt samhälle där vi borde sträva efter att
utvecklas till det bättre och ha mer empati och förståelse för allt och alla.
Vi borde ta efter andra länder som går mot ljuset och inte sjäva gå famla i mörker.

Vi borde ju sträva efter att ha ett samhälle där folk bli mer fredliga och inte gör
något mot någon annan, inte motarbeta det. Det är just det som dessa politiker med
snuten i spetsen gör.. polisen vill att vi ska ett lugnt och fredligt samhälle lika
mycket som att en tandläkare vill at du ska ha friska tänder. Skillnaden är att
tandläkaren kan bara hoppas på att du kommer och kanske ge några dåliga råd som
gör att du gör det down the road. Medan snuten kan trycka på politiker provocera fram
brott anklaga och manipulera saker på dem mest avskyvärda sätt, bara för att få upp
statistiken.
Det är egentligen inte konstigt, dem har bara fått för mycket makt o stor makt tenderar
alltid att gå överstyr. Dem är ju trots allt bara människor som inte vill bli arbetslösa.
Deras löner, familjer och välbefinnande är långt mycket viktigare för dem än några oskyldiga
Svensons rättigheter.

Nu kanske dem inte har så mycket att göra som dem påstår och dem ser kratom som ett enkelt
sätt att utöka sin arbetstid och göra detta på bekostnad av oskyldiga fredliga människor
genom att anklaga dem för brott utan brottsoffer. I min och många andras mening så är ett
brott utan ett brottsoffer inget brott alls, utan det är den anklagade som är brottsoffret
i det fallet och den som anklagar är den faktiska brottsutövaren.

Man behöver ha ett objektivt ärligt sätt att se på saker om vi ska utveckla vårt samhälle till
det bättre där lagar grundas efter grundlagar och dem huvudsakliga männskliga rättigheter
som bygger grunden till rättvisa och jämställdhet på alla plan.

Olyckliga och naiva lagar... Sanningen är att jag fick fysiska skador under Syrienkriget och sjukvården tillhandahåller inte lämpliga mediciner för att lindra kronisk smärta... Krtom räddade mitt liv, men nu efter att det förbjöds vet jag inte vad jag ska göra för att lindra min fysiska smärta. Jag hoppas bara att jag inte återgår till att konsumera alkohol, vilket nästan förstörde mitt liv tidigare.
förlåt för mitt svenska språk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in