2025-02-23, 21:43
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Nu när jag väl tänker på det så kanske 1 kg strax innan klassning är för mycket trots allt? 🤔 Omöjligt att veta hur polisen resonerar och vad dom kommer göra samt hur snabbt dom kommer utföra eventuella husisar. För att vara på den säkra sidan kanske det är bäst att bara beställa typ 100-250g för att trappa ner på. Bättre det än att ens påse blir beslagtagen innan man hunnit trappa ur kratomet. Böter och ytterligare en prick i registret vill man heller inte ha! Hur tänker ni andra?
Jag står siälv i valet och kvalet bror. Ska bestämma mig idag innan jag går till sängs, men det lutar mot att jag inte kommer dra en sista beställning. Som jag sagt tidigare, en större och enklare måltavla än detta får aina leta efter, finns inte en chans i helvetet att aina kommer att lämna ett så vidöppet mål outnyttjat Eller tror du sheriffen hellre åker ut till orten där jag bor (rinkeby) o fäktas med blattar? Vilket av dessa två alternativ skulle du välja? Jag rekommenderar att inte köpa, om du har lite kvar att trappa ned med så beställ inte mer bror.
Senast redigerad av randomdudeReloaded 2025-02-23 kl. 21:46.
Citera
2025-02-23, 22:30
Medlem
meta444s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Jag står siälv i valet och kvalet bror. Ska bestämma mig idag innan jag går till sängs, men det lutar mot att jag inte kommer dra en sista beställning. Som jag sagt tidigare, en större och enklare måltavla än detta får aina leta efter, finns inte en chans i helvetet att aina kommer att lämna ett så vidöppet mål outnyttjat Eller tror du sheriffen hellre åker ut till orten där jag bor (rinkeby) o fäktas med blattar? Vilket av dessa två alternativ skulle du välja? Jag rekommenderar att inte köpa, om du har lite kvar att trappa ned med så beställ inte mer bror.
Antal beställningar från alla sidor totalt bör sitta på MINST 10000. Tror det blir svårt att göra husis på så många beställningar. Är dock möjligt att polisen kollar igenom stora beställningar hos Postnord genom att kolla vikten och sedan göra husis på stora bunkrare och potentiella langare. Tror faktiskt att det är lugnt om man köper 250g - 1kg. Själv sitter jag på 200g totalt, som jag köpte i början av månaden och är inte särskilt nojig alls.
Citera
2025-02-23, 22:44
Medlem
meta444s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meta444
Antal beställningar från alla sidor totalt bör sitta på MINST 10000. Tror det blir svårt att göra husis på så många beställningar. Är dock möjligt att polisen kollar igenom stora beställningar hos Postnord genom att kolla vikten och sedan göra husis på stora bunkrare och potentiella langare. Tror faktiskt att det är lugnt om man köper 250g - 1kg. Själv sitter jag på 200g totalt, som jag köpte i början av månaden och är inte särskilt nojig alls.
Kan möjligen ha fel, men det känns sjukt orimligt att de kollar igenom över 10 tusentals individers beställningar och kör husis.
Men som det ser ut med våran politik är det ändå möjligt. Så kör på egen risk, även om det är sjukt orimligt att få husis på en väldigt liten beställning som har stor chans att inte längre existera när polisen då börjar köra husis på folk.
Men jag kan ändå säga att det finns folk som fått husis när de beställer 5 tabs LSD från en DNM när det blir beslagtaget i posten. Så det är faktiskt svårt att säga.
Citera
2025-02-24, 00:23
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Du kan ju ha lite hemma och resten hos en vän eller en familjemedlem? Dina föräldrar kanske? Har du inte särskilt mycket hemma blir det ju bara ringa och böter. Tror dock att det kommer krävas rejäla mängder för grovtnarkotikabrott. Är du väldigt väldigt nojjig för att torska så kan du ju alltid välja att sluta samma dag som det klassas och slänga resten. Du kommer ju bli tvungen att sluta snart så då kan du ju lika gärna sluta nu. Funderar på att göra så, börja trappa ner redan nu. Vore gött att lägga undan lite till några regniga dagar.
Har inga nära vänner, ska jag erkänna för mina föräldrar att jag är pundare menar du? Finns det verkligen ingen annan utväg?

Dessutom, var det inte någon som sa att kratom kommer klassas på samma nivå, klass 1,som heroin? Isåfall så borde 250g vara mer än tillräckligt för fängelsestraff.
Citera
2025-02-24, 06:39
Avslutad
Citat:
Har inga nära vänner, ska jag erkänna för mina föräldrar att jag är pundare menar du? Finns det verkligen ingen annan utväg?

Dessutom, var det inte någon som sa att kratom kommer klassas på samma nivå, klass 1,som heroin? Isåfall så borde 250g vara mer än tillräckligt för fängelsestraff.
Gör extrakt på resten du har kvar, då blir det inga mängder att gömma.
Citera
2025-02-24, 06:47
Medlem
Citat:

Gräv ner det då på nån ödslig plats?
Citera
2025-02-24, 10:31
Medlem
Ni som säger bunkra, tänker ni på nästa steg? Vad händer när er stash är slut? Börja köpa av regelrätta langare, sitta och vänta på paket som kan bli beslagtagna? Småhandla hela tiden med ökad risk det fastnar…eller ta risk med få stora beställningar som kan ge grövre innehav?
Är man inte fruktansvärt fast är det verkligen läge att bara sluta och använda sista inköpet för uttrappning. Bunkra är i mina ögon bara att skjuta problemet framför sig och behöva ta avslut under värre förutsättningar.

Tycka vad man vill om beslutet men finns bara två alternativ. Ta smällen och sluta nu …eller kliva in på tunn is.

Det finns ingen rättslig prövning på Kratom om det kommer man givetvis vilja få till. Breda tillslag och husrannsakan på Nisse som köpte 200g i december och kanske har en skvätt kvar? Inte en chans. Resurserna kommer gå på det som har störst chans att ge utdelning hela vägen och rättspraxis.

Mvh ännu en amatör som spekulerar
Citera
2025-02-24, 10:45
Medlem
En varning från min sida. Gjorde en sista beställning på knappt 2 kg totalt. När jag hämtade ut paketet såg jag att ena hörnet var noga uppsprättat, utan att något saknades.

Får mig att tro att jag nu är i Polisens lista. Blir väl till att sluta och städa ut skiten jag precis köpt. Orkar inte torska på sån tramssak.
Citera
2025-02-24, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tio1000
Ni som säger bunkra, tänker ni på nästa steg? Vad händer när er stash är slut? Börja köpa av regelrätta langare, sitta och vänta på paket som kan bli beslagtagna? Småhandla hela tiden med ökad risk det fastnar…eller ta risk med få stora beställningar som kan ge grövre innehav?
Är man inte fruktansvärt fast är det verkligen läge att bara sluta och använda sista inköpet för uttrappning. Bunkra är i mina ögon bara att skjuta problemet framför sig och behöva ta avslut under värre förutsättningar.

Tycka vad man vill om beslutet men finns bara två alternativ. Ta smällen och sluta nu …eller kliva in på tunn is.

Det finns ingen rättslig prövning på Kratom om det kommer man givetvis vilja få till. Breda tillslag och husrannsakan på Nisse som köpte 200g i december och kanske har en skvätt kvar? Inte en chans. Resurserna kommer gå på det som har störst chans att ge utdelning hela vägen och rättspraxis.

Mvh ännu en amatör som spekulerar

Meningen med att bunkra är ju att man ska ha ett lager som räcker så länge man törs ha mängd hemma. Inget man gör om man är rädd för husis såklart.

En annan viktig anledning är att somliga här kanske ligger högt i kratom-gpd och för att undvika stort lidande kan dom då trappa ut långsamt för mildare sätt att sluta med kratom. Då får man inte vara rädd för husis heller.

Gå från 30-40 gpd eller ännu mer o CT på det.. Ajajaj vad det gör ont överallt..

Ja många går på svinmkt gpd. Kolla utanför flashbackbubblan.
Citera
2025-02-24, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
En beställning (speciellt större) alldeles impå klassning innebär med största sannolikhet ett pågående narkotikabrott och det lär inte vara så svårt att övertyga åklagare om.
De behöver väl inte kräva loggar från shopparna när leveranser har utförts med spårbar leverans via postnord, som alltid varit mer än glada att sammarbeta med polisen.

Är du van vid riktiga opioidee och dessutom har tolerans på dessa så skulle jag inte rekommendera kratom överhuvudtaget.
Du kommer jaga ett rus som du omöjligen kan få under dina förutsättningar och ta tiotalsgram som endast resulterar i ögonwobbel, svindel och eventuellt illamående.

Vad innebär större speciellt större beställning? 1 kg eller mer? Blev ändå nojig nu
Citera
2025-02-24, 17:35
Medlem
Burnwines avatar
Lämnar prover för körkortet och tog ca 200g kratom under en 5 dagars period för några veckor sedan.

Tror det hade gått ca 2.5 veckor utan kratom när jag lämnade blodprover för alkohol hos läkaren, och idag ringde han och sa att mina levervärden var för höga "GT-värdet var 3.0".
Han frågade hur mycket jag drack och jag svarade ärligt, vilket är att jag inte har druckit på 3 månader.

Är det kratomet som gör att mina värden är höga eller är min lever trasig? Tänkte att det är konstigt att det visar högt på prover som visar om man dricker mycket.

Hade gulsot för 2-2.5 år sedan och på röntgen av levern så hade jag fettlever.
Citera
2025-02-24, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine
Lämnar prover för körkortet och tog ca 200g kratom under en 5 dagars period för några veckor sedan.

Tror det hade gått ca 2.5 veckor utan kratom när jag lämnade blodprover för alkohol hos läkaren, och idag ringde han och sa att mina levervärden var för höga "GT-värdet var 3.0".
Han frågade hur mycket jag drack och jag svarade ärligt, vilket är att jag inte har druckit på 3 månader.

Är det kratomet som gör att mina värden är höga eller är min lever trasig? Tänkte att det är konstigt att det visar högt på prover som visar om man dricker mycket.

Hade gulsot för 2-2.5 år sedan och på röntgen av levern så hade jag fettlever.

Ja en del är känsliga för levern när det gäller bruk av kratom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in