2025-02-25, 11:36
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Eftersom Kratom är som Khat eller t.o.m ännu svagare så borde straffen för innehav bli lindriga.
När det gäller Khat blir det inte grovt om du inte torskar med över 199 kilo.
Någon som läst några gränser? Borde väl vara klart nu när lagen införs 11 mars.
Citera
2025-02-25, 12:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SupG
Det kommer ligga i samma klass som heroin?? Det är ju helt jävla sjukt. Man kan tycka att gränsen borde vara hög med tanke på hur ofarligt det är.

Så du tror ändå att det finns en risk för husrannsakan asså, det känns också jävligt sjukt men man får väl förberedda sig på det värsta.

Kanske ska stasha det mesta hos nån bekant som inte använder, och bara ha lite hemma typ, men det beror ju på vad gränsen ligger hur mycket man ska ha hemma.

Men ska nog lägga en till beställning, undra om att lägga fler och mindre besällnigar är smartare ifall polisen tittar på paketets vikt, men kanske är oviktigt och bara jag som är jävla nojig.

Finns ju alltid en liten risk om du beställer ett eller flera kilo. De kommer ju knappast gå efter alla men ett fåtal kanske har otur att bli utvalda.

Själv tar jag det säkra före det osäkra och tänker endast beställa kanske 100-250g och se till att det är helt slut när lagen träder i kraft.

Dumt att stasha en massa. Inte värt risken även om den är låg.
Citera
2025-02-25, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahoba
Ja asså en risk för det finns det ju, men den är minimal. Om man tänker hur många beställningar som görs varje dag samt vilka resurser det skulle innefatta som behöver användas till så mycket annat. Men jag tycker att du ska ha det i beräkningar iallafall att det KAN hända, i absolut värsta fall. Försök ligga ett steg före och planera.

Sen när lagen träder kraft, kolla vilka mängder det krävs för att det ska omfattas som grovt och se till att alltid ha lägre mängd hemma.

Sen kan du bygga upp två lager. Ett lager med lite mindre mängd som är lättillgängligt, tex lägga upp i taket inne på en toalett i en butik i närheten.

Sen ett stort lager, nergrävt eller hos en vän. Där du fyller på det lilla lagret när väl det tar slut.

Detta funkar väll inte om man är fast i "skiten" och gör av med mängder varje dag. Men för den som bara gör det nån gång i veckan tror jag detta funkar utmärkt

Tar det typ 3 eller max 4ggr i veckan, dock kanske 20-25g per gång. Så lite fast kanske man är vet inte. Men ska nog köra på det strategin, Ha några kg hos en vän och titta var gränsen ligger och aldrig ha mer hemma, skulle liksom räcka med typ 80g hemma och sen bara fylla på då och då, och nu lagen säger att 80g inte är för mycket.

Funderar även på om det går att frysa in skiten men kanske korkat, kommer ju ändå ta slut nån gång och behöva sluta.
Citera
2025-02-25, 16:12
Medlem
Citat:
Den senaste veckar har jag köpt hem mindre mängder Kratom som jag tänkte ha om det blir kris men jag blev besviken,

Jag köpte både från KE och SS av sorter jag köpt tidigare och dom nya är både betydligt äckligare och känns svagare.
Luktar värre t.o.m.

Så jag är övertygad om att dom säljer ut andra sorteringen som dom inte lyckats sälja tidigare och som legat länge på hyllan.
Jag skulle rekommendera att du inte köper för mycket utan att veta exakt vad du får, inte kul att sitta där med flera kilo vråläckligt svagt Kratom...

Jo jag kan hålla med om det, fick precis hem besättningen från KE och ja jag tycker både det luktar och smakar värre än det gjort tidigare. Tycker effekten är ok ändå men inget bättre än så.

Det skulle inte förvåna mig om dom gör så, känns som dom ändå kommer förlora dom flesta kunderna så dom skiter väl i allt det nu och bara vill tjäna så mycket dom kan innan det är över.

SS tycker jag verkligen är dåliga, la bara en liten test beställningen där och vart väldigt besviken så får se hur jag gör, om jag chansar och lägger en till besättningen eller skiter i det.

Oj då kanske mängden kommer vara ganska hög då, kommer nog ändå köra på stasha hos nån och ha lite hemma strategin, känns säkrast vilket som
Citera
2025-02-25, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
Finns ju alltid en liten risk om du beställer ett eller flera kilo. De kommer ju knappast gå efter alla men ett fåtal kanske har otur att bli utvalda.

Själv tar jag det säkra före det osäkra och tänker endast beställa kanske 100-250g och se till att det är helt slut när lagen träder i kraft.

Dumt att stasha en massa. Inte värt risken även om den är låg.

Det är smart, det är egentligen inte värt det, tycker kratom är riktigt gött men inte värt varken böter eller något anna krångel.

Hade redan lagt 2kg besättningen innan ja gick in här och börja bli nojig för alla andra skriv massa om husrannsakan.

Får se om ja besäller mer eller skiter i det. Kommer nog ändå stasha allt hos en vän så borde va ganska safe.
Citera
2025-02-25, 16:26
Medlem
Någon som vet någon sida med ruggigt starkt kratom att dra en sista beställning från?

Redan stashat ett par kg av mitt ordinare från SS men är sugen på att köra en sista liten påse av extraordinär potens innan det är försent. Får gärna vara med onaturligt hög halt av mitragyna. Köpte i slutet av sommaren en påse "Ultra premium kratom" (Lol) från Upgrade natural som tog mig på sängen, dock höll inte nästa batch i närheten av samma kvalitet, men gärna nåt åt det hållet.

Skiter i om det är spetsat med extrakt.

Hört att holländska sidor ska vara bra, någon rekommendation?
Senast redigerad av jeffreythugga 2025-02-25 kl. 16:36.
Citera
2025-02-25, 17:09
Avslutad
Nån som prövat ST kratom? Dyrt iaf..
Citera
2025-02-25, 17:10
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Den senaste veckar har jag köpt hem mindre mängder Kratom som jag tänkte ha om det blir kris men jag blev besviken,

Jag köpte både från KE och SS av sorter jag köpt tidigare och dom nya är både betydligt äckligare och känns svagare.
Luktar värre t.o.m.

Så jag är övertygad om att dom säljer ut andra sorteringen som dom inte lyckats sälja tidigare och som legat länge på hyllan.
Jag skulle rekommendera att du inte köper för mycket utan att veta exakt vad du får, inte kul att sitta där med flera kilo vråläckligt svagt Kratom...

Tyckte faktiskt även jag det senaste jag köpte från Scandinavian spec**** kändes ovanligt tunt. Som det var mixat med maskrosblad eller nåt
Citera
2025-02-25, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Någon som vet någon sida med ruggigt starkt kratom att dra en sista beställning från?

Redan stashat ett par kg av mitt ordinare från SS men är sugen på att köra en sista liten påse av extraordinär potens innan det är försent. Får gärna vara med onaturligt hög halt av mitragyna. Köpte i slutet av sommaren en påse "Ultra premium kratom" (Lol) från Upgrade natural som tog mig på sängen, dock höll inte nästa batch i närheten av samma kvalitet, men gärna nåt åt det hållet.

Skiter i om det är spetsat med extrakt.

Hört att holländska sidor ska vara bra, någon rekommendation?

Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Tyckte faktiskt även jag det senaste jag köpte från Scandinavian spec**** kändes ovanligt tunt. Som det var mixat med maskrosblad eller nåt

SS RMD är vanligtvis bra. De andra strainsen jag köpt där har oftast varit sämre.

RMD räcker det med 3-5 teskedar för mig att bli riktigt go (när toleransen inte är som högst då). De flesta andra strains kan jag ösa på med flera gånger mer utan att få i närheten av lika stark effekt.

Blir heller aldrig illamående av RMD även om jag tar mer. Gröna strains (GMD m.m.) däremot har jag kaskadspytt av när jag tagit för mycket.

Är verkligen svinstor skillnad.
Citera
2025-02-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
SS RMD är vanligtvis bra. De andra strainsen jag köpt där har oftast varit sämre.

RMD räcker det med 3-5 teskedar för mig att bli riktigt go (när toleransen inte är som högst då). De flesta andra strains kan jag ösa på med flera gånger mer utan att få i närheten av lika stark effekt.

Blir heller aldrig illamående av RMD även om jag tar mer. Gröna strains (GMD m.m.) däremot har jag kaskadspytt av när jag tagit för mycket.

Är verkligen svinstor skillnad.

Jo tack jag vet, kört den dagligen senaste 3 åren Du har sannerligen bra smak, den är riktigt stabil. Testat mer eller mindre alla svenska butiker genom åren men SS och deras RMD har varit det enda som hållit en genomgående bra nivå. Stashat 2kg av den redan. Tack ändå för tipset, ni andra som är inne och läser på jakt efter vad ni ska välja att stasha, där har ni svaret..

Är dock ute efter något extraordinärt, som den jag nämnde från upgrade natural. Förmodligen var denna spetsad med extrakt, tar gärna emot tips på annan butik med liknande. Inte velat sponsra sådana butiker tidigare då de med största sannolikhet är en bidragande faktor till klassningen, men en sista riktigt go påse kan man lika gärna unna sig nu när allt förstörs ändå.
Senast redigerad av jeffreythugga 2025-02-25 kl. 18:30.
Citera
2025-02-25, 19:16
Medlem
Är en naiv medborgare som aldrig haft med polisen att göra så har två naiva frågor.

Vid en husis, står de bara utanför dörren en dag?
Jag kommer ha en påse kvar efter 11/3, tänkte förvara den på jobbet eller kan det göras en husis där också?
Citera
2025-02-25, 19:22
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aymjem
Är en naiv medborgare som aldrig haft med polisen att göra så har två naiva frågor.

Vid en husis, står de bara utanför dörren en dag?
Jag kommer ha en påse kvar efter 11/3, tänkte förvara den på jobbet eller kan det göras en husis där också?

Bra fråga, jag kommer spara till efter datumet, är inte brottslig annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in