2025-01-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linglong123
Hur slutar man med Kratom nu då på bästa sätt? Fyfan vad tråkigt

Kommer det gå att få tag på ändå?

Någon som kan ge oss hopp?

Kommer det gå att beställa från utlandet?

Tja,

Steg 1: Köp en liten digital våg som väger 0.1 Finns i köks affärer.

Steg 2: köp måttsats. Från tesked ner till kryddmått.

Steg 3: trappa ner. Om du tex ligger på 10g om dagen så börjar du på 7.5. Gör ett schema och skriv upp! Bestäm dig i huvet att du kommer klara det lätt! Du kommer bara må bättre och bättre ju lägre du kommer nedåt. Bättre att ta små doser flera gånger en stora.

Dag 1: 7.5
Dag 2: 7.5
Dag 3: 7.0
Dag 4: 7.0
Dag 5: 6.5
Osv

Det absolut viktigaste är att bestämma sig och hålla sig till schemat!
Citera
2025-01-27, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Den gruppen gör fan mer ont än gott, åtminstone för mig. Tyvärr är det galet många hypokondriker där som påstår sig inte vara återställda efter 7 månader utan kratom. Inte det mest motiverande när man är fyra dagar in i sin CT kanske.

Skulle starkt rekommendera alla med problem att istället trappa ned. Går verkligen att göra helt smärtfritt. Det svåra är väl disciplinen, men nu när man inte har särskilt mycket tid på sig tror jag det blir enklare.

Ok. Jag har aldrig i varit aktiv där mer än att jag såg ytligt att de var mkt stöttande mot varann.

Vill inte skrämma nån men en gammal knarkare som gått på tjack sa att kratom var värre att sluta med.

Folk i Sverige kommer må skit o många kommer ju antagligen börja med heroin o opiater igen o mer liv slås sönder.

Det finns folk i Sverige som fått subutex mot kratomberoende. Alltså detta kommer leda till att nyktra heroinster faller tillbaka och personer med smärtproblematik tvingas vända sig mot tung narkotika för att kunna leva ett anständigt liv.
Citera
2025-01-27, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvix
Jaha då var det goda i livet slut då! Behöver kratom för att må bra, livet är helt jävla pissigt annars. Måste väl finnas nåt sätt att få tag i skiten även när det klassas? Folk får ju tag i heroin och sånt så. Bäst köpa på sig en större mängd nu…

Hur tänkter du med bunkring?

Klara dig ett halvår, år, eller flera år med den gpd du nu har?

Förvara allt kratom i en lufttät låda i ett mörkt svalt rum så klarar det sig i flera år.
Citera
2025-01-27, 14:39
Medlem
Jag köpte nån typ av alternativ kratom någonstans för typ 2 år sen, kommer inte ihåg vad det hette eller vart jag beställde det ifrån, ska försöka gräva upp det i mejlen senare. Om den typen fortfarande håller sig laglig så kan det vara bra alternativ för er som tar gigadoser av kratom.
Citera
2025-01-27, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woaffe
Jag köpte nån typ av alternativ kratom någonstans för typ 2 år sen, kommer inte ihåg vad det hette eller vart jag beställde det ifrån, ska försöka gräva upp det i mejlen senare. Om den typen fortfarande håller sig laglig så kan det vara bra alternativ för er som tar gigadoser av kratom.

Tror du menar Kava Kava?

Det är inte som kratom men en lugnade svag benzo i effekt , dock sliter på levern mer än vanligt.
Citera
2025-01-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagitale778
Tror du menar Kava Kava?

Det är inte som kratom men en lugnade svag benzo i effekt , dock sliter på levern mer än vanligt.

Ah nej, det var "Mitragyna Hirsuta" jag tänkte på men det verkar vara exakt samma sak som kratom, har fan ingen aning med alla dessa namn.
Citera
2025-01-27, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt1
Hur är detta möjligt?
Jag har gjort tvål på kratom i 5 år och det har hjälpt och gjort så jag klarat av att jobba med min svåra fibromyalgi , det här betyder att jag kommer bli sjuk skriven igen då är livet över för mig o min familj. Kratom är ju en tvål ingrediens.
In och skriv på protestlistan gott folk, googla så hittar ni sidan. Vet inte om det hjälper men värt ett försök..
Samma för mig. Kratom har lindrat mina kroniska smärtor på ett otroligt sätt. Jag kan gå korta sträckor efter att ha varit nästan helt rullstolsburen. Det här är en katastrof för oss som verkligen behöver kratom för att få ett någorlunda normalt liv. Jag hoppas mot alla odds att det ska gå att få tag på på något sätt.
Citera
2025-01-27, 15:46
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Det ska tydligen finnas exempel på dödsfall av kratom. Men å andra sidan finns det bokstavligt talat ingen aktivitet som inte skulle kunna orsaka en människas död.
Jag tror vi skulle kunna räkna upp ungefär en miljon andra fullt lagliga aktiviteter som är dödligare än kratom.

Googlade runt lite och hittar inget riktigt konkret men blandningar hit o dit kan nog ställa till det.

Katastrof det här. För oss som inte vill bli kemiska slavar av tex bupenorfin/metadon o springa hos LARO är det här jävligt dåliga nyheter. Går på det i perioder och de perioderna hjälper mig att hålla mig borta från andra opiater/opioder även när jag inte har kratom tillgängligt.
Citera
2025-01-27, 15:47
Avstängd
randomdudeReloadeds avatar
Det får bli till att ta stålbadet helt enkelt, och trappa ned så aggressivt ni förmår. Jag vill sluta med kratom så det är ju bra på det sättet, men det kommer göra jävligt ont..

Tips när ATn sätter in: ta iskalla duschar, vet inte varför men det hjälper mot symptomen någon timme, försök också gymma eller springa varje dag. Ta benzo för att sova på.

Vet att det kommer bli tufft framöver grabbar men we are in this together. Lycka till allihopa.
Citera
2025-01-27, 17:00
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Det är en mindre katastrof minst sagt, jag fick slut på mitt lager för första gången på 4 år för en vecka sen. Alltså första dagen utan och det var ingen rolig dag utan en hel del restless legs och kallsvettningar med en generell deppig känsla fast det är ju för fan inte Heroin man ska kicka här utan det går nog o rida ut stormen på några veckor.

Ska ha ett kilo undanlagt för systematisk nertrappning från 12 gram 2 gånger om dagen vilket är min nuvarande dos när jag gör handtvål, finns ju folk som har mycket värre doser än så i nuläget.

En annan fråga dock, så vitt jag vet kommer det vara lagligt i flera andra EU länder fortfarande som har shoppar på nätet. Går det att beställa grejer därifrån o bara chansa på att tullen inte inspekterar paketen tror ni? Eller kommer dessa shoppar vägra skicka till länder där det är klassat som narkotika?
Senast redigerad av Kampf-Kommando 2025-01-27 kl. 17:07.
Citera
2025-01-27, 17:22
Avstängd
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampf-Kommando
Det är en mindre katastrof minst sagt, jag fick slut på mitt lager för första gången på 4 år för en vecka sen. Alltså första dagen utan och det var ingen rolig dag utan en hel del restless legs och kallsvettningar med en generell deppig känsla fast det är ju för fan inte Heroin man ska kicka här utan det går nog o rida ut stormen på några veckor.

Ska ha ett kilo undanlagt för systematisk nertrappning från 12 gram 2 gånger om dagen vilket är min nuvarande dos när jag gör handtvål, finns ju folk som har mycket värre doser än så i nuläget.

En annan fråga dock, så vitt jag vet kommer det vara lagligt i flera andra EU länder fortfarande som har shoppar på nätet. Går det att beställa grejer därifrån o bara chansa på att tullen inte inspekterar paketen tror ni? Eller kommer dessa shoppar vägra skicka till länder där det är klassat som narkotika?
jag känner din smärta bror. 12g per dag är ju dock inte så farligt, benim tar 25-30 gram per dag...

Men visst det kommer bli smärtsamt oavsett, men vi tar oss igenom detta tillsammans broder, tips är att köpa lyrica att använda 1-2 ggr per vecka för att set till så att du får sova ut åtminstone 1-2 ggr per vecka, men inte mer än det annars riskerar du annat förmodligen tyngre beroende. ta också iskalla duschar, det hjälper verkligen.
Ska också köpa 2 kg till, och ha 1 kg till systematisk nedtrappning. Stay strong bror, vi fixar detta, vet att paniken är svår just nu, men vi tar oss igenom detta. Jag har gjort CT avtändning på kratom 2 ggr på över 30 dagar, om du är som jag så kommer de akuta symptomen sluta efter ca 30 dagar, för mig tog det 32 innan akuta symptomen försvann.
Citera
2025-01-27, 17:22
Avstängd
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PumpDump2
Det var ju samma visa i USA men folket protesterade mot FDA och Kratom förblev lagligt.

Varför kan vi inte göra något likande i Sverige?
Namninsamling och så vidare, vad vet jag.

—————————————————————

Argumenten varför Kratom bör förbli lagligt:

* För många är det effektiv att lindra smärta även vid små doser där beroende inte är en riskfaktor

* Dödig överdos av Kratom är extremt svårt att uppnå och väldigt sällsynt. Vilket är den enda opioiden som existerar som har den egenskapen.

* Det går att bli beroende av Kratom om man tar väldigt höga doser en längre period.

* Men ökad tolerans för den relativt svaga ”rus-effekten” gör detta inte så intressant för dom flesta och även information för hälsosamt bruk kan allmänheten få tillgång till och faktiskt följa.

* Det här vi redan sett på internet för ca 15 år sedan trodde alla att Kratom va 100% riskfritt. Sedan blev några kraftigt beroende pga idiotisk användning. Men även förståelse växte fram hur man även kan bruka Kratom helt utan problem om bara följer vissa principer. Handlar om doseringar, hur ofta man tar det osv. Precis som alkohol fast Kratom har en ännu säkrare hälsoprofil.

* Många sprut-narkomaner har slutat med hjälp av Kratom. Där dom följt ett schema till sluta helt med även Kratom en dag. Kort och gott, Kratom har räddat tusentals liv! Inte för alla som Metadon, Subutex osv är en fungerade lösning.

Det är bara att skriva under här.

Tror de har försökt samla in underskrifter ett tag nu.

https://kratomforeningen.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in