Citat:
Ursprungligen postat av
Bahoba
Hur mycket kommer ni våga ha hemma efter lagändringen är genomförd för att känna er trygga att det inte blir ett grovt narkotikabrott?
Kommer beställa 1 kg snart precis som jag gör varje månad, blir min sista beställning. Tror risken för husis är liten om man inte beställer 10+ kg. Dessutom kommer det troligtvis dröja några månader innan eventuell husrannsakan. När en bokstavligen livsfarlig RC drog klassades fick jag husis ungefär 3 månader efter klassning.
Är du nojjig så rekommenderar jag att gömma en påse ifall du skulle få besök och dom beslagtar påsen du har framme, dom lär nog nöja sig med den. Tror inte dom kommer leta särskilt noga, det gjorde dom inte när jag fick husis iaf, och då handlade det om fentanyl som folk dog av flugor av, nu handlar det om en växt som inte är farligare än kaffe. Tror inte polisen kommer ta det på särskilt stort allvar. Kanske stasha en påse hos en vän eller en familjemedlem? Har du tomt kan du alltid gräva ner 😁
Jag undrar vart gränsen för ringa, normalgraden och grovt kommer ligga på 🤔 Inte en chans att grovt kommer ligga på nåt enstaka kg, det vore absurt. Eller så sätter dom det lågt så att ingen vågar smuggla in kratom i landet.
Edit: Kanske faktiskt är dumt att beställa 1kg ifall tar det hela på allvar och faktiskt gör husrannsakan hos folk. Känns osannolikt men man vet aldrig. Kanske onödigt att beställa mycket och sen nojja. Hur tänker ni andra?