2025-02-22, 20:21
Medlem
Rookie81s avatar
Man får väl kasta skiten då och hitta nåt annat som är lagligt. Jag har i princip inte druckit nån alkohol på 6 månader - och alkohol är fan mycket sämre för kroppen än kratom så det här var ju trist.
Citera
2025-02-22, 20:55
Medlem
Man bör ju testa innan det är försent.
Vilka två sorter rekommenderas för någon som har god erfarenhet av opiater och hög tolerans?
Citera
2025-02-22, 21:59
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stadatskrivbord
Vilka två sorter rekommenderas för någon som har god erfarenhet av opiater och hög tolerans?

Frågan är om det fortfarande går att beställa. Wild red Bali har jag testat. Jag har i och för sig aldrig tagit droger annat än alkohol så jag är inte rätt person att svara. Men jämfört med alkohol kan jag i alla fall säga att en tesked motsvarar en stor stark i rus och varar ungefär lika länge så du lär inte bli imponerad.

Det är med andra ord ganska larvigt att det blir olagligt.
Citera
2025-02-23, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Frågan är om det fortfarande går att beställa. Wild red Bali har jag testat. Jag har i och för sig aldrig tagit droger annat än alkohol så jag är inte rätt person att svara. Men jämfört med alkohol kan jag i alla fall säga att en tesked motsvarar en stor stark i rus och varar ungefär lika länge så du lär inte bli imponerad.

Tack för tipset ändå. Alltid något. Ja det är lite larvigt. Jag hade troligtvis inte verkar intresserad om det inte vore för att dem gör det olagligt!
Citera
2025-02-23, 06:41
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Själva grejen skrämmer mig inte, men att rättssäkerheten inte finns är skrämmande, snart får vi kameror på toan.

En beställning (speciellt större) alldeles impå klassning innebär med största sannolikhet ett pågående narkotikabrott och det lär inte vara så svårt att övertyga åklagare om.
De behöver väl inte kräva loggar från shopparna när leveranser har utförts med spårbar leverans via postnord, som alltid varit mer än glada att sammarbeta med polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av stadatskrivbord

Är du van vid riktiga opioidee och dessutom har tolerans på dessa så skulle jag inte rekommendera kratom överhuvudtaget.
Du kommer jaga ett rus som du omöjligen kan få under dina förutsättningar och ta tiotalsgram som endast resulterar i ögonwobbel, svindel och eventuellt illamående.
Citera
2025-02-23, 17:07
Medlem
Hur mycket kommer ni våga ha hemma efter lagändringen är genomförd för att känna er trygga att det inte blir ett grovt narkotikabrott?
Citera
2025-02-23, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahoba
Hur mycket kommer ni våga ha hemma efter lagändringen är genomförd för att känna er trygga att det inte blir ett grovt narkotikabrott?
Kommer beställa 1 kg snart precis som jag gör varje månad, blir min sista beställning. Tror risken för husis är liten om man inte beställer 10+ kg. Dessutom kommer det troligtvis dröja några månader innan eventuell husrannsakan. När en bokstavligen livsfarlig RC drog klassades fick jag husis ungefär 3 månader efter klassning.

Är du nojjig så rekommenderar jag att gömma en påse ifall du skulle få besök och dom beslagtar påsen du har framme, dom lär nog nöja sig med den. Tror inte dom kommer leta särskilt noga, det gjorde dom inte när jag fick husis iaf, och då handlade det om fentanyl som folk dog av flugor av, nu handlar det om en växt som inte är farligare än kaffe. Tror inte polisen kommer ta det på särskilt stort allvar. Kanske stasha en påse hos en vän eller en familjemedlem? Har du tomt kan du alltid gräva ner 😁

Jag undrar vart gränsen för ringa, normalgraden och grovt kommer ligga på 🤔 Inte en chans att grovt kommer ligga på nåt enstaka kg, det vore absurt. Eller så sätter dom det lågt så att ingen vågar smuggla in kratom i landet.

Edit: Kanske faktiskt är dumt att beställa 1kg ifall tar det hela på allvar och faktiskt gör husrannsakan hos folk. Känns osannolikt men man vet aldrig. Kanske onödigt att beställa mycket och sen nojja. Hur tänker ni andra?
Senast redigerad av knubbisarne 2025-02-23 kl. 21:14.
Citera
2025-02-23, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lineofbeauty
Men varför har de det namnet i början om de inte innehåller Mitragynin?

På regeringes sida står det att "Kratom, som innehåller den narkotikaklassade substansen mitragynin, har visat sig ha både euforiska och beroendeframkallande egenskaper."
Fast i början av meddelandet står det att det är "växten Mitragyna Speciosa (Kratom)" som klassats.
https://www.regeringen.se/pressmedde...lassar-kratom/
Förvirrande och grumligt. Vad är det som gäller egentligen?

"Med narkotikaklassningen tar vi ett viktigt steg för att förhindra missbruk och skydda människors hälsa, säger socialminister Jakob Forssmed."
Det behövs inget skydd och det riskerar istället av försämra hälsan för de som har beskrivit att de kan leva ett bättre liv utan tyngre missbruk, alkoholism eller psykiska besvär, som själva kan reglera sitt intag och har en fungerande vardag. Vuxna människor som kan ta ansvar för sitt eget liv och mående.
Handlingsutrymme och valfrihet är också viktigt för folkhälsa men förmynderiet är totalt.

Självklart är det inte bra med överdriven konsumtion av något men det kommer alltid finnas både och, personer som konsumerar skadliga mängder av mat, alkohol, nikotin, spel osv. Och andra missbruk och beroenden som inte är kriminaliserade har inte vården heller lyckats utrota med sin nollvision, det bygger på frivillighet inte tvång.

Dödssiffran som nämnts gäller över en 10-årsperiod, det är nästan obefintligt statistiskt och oklart under vilka omständigheter det har skett.
Dom andra två växterna tillhör endast samma släkte, dom innehåller inte mitragynin. Skulle tro att ämnet mitragynin döpts efter släktet och inte tvärtom.

Verkar som att både KE och SS kommer lansera växterna ifråga snart, tror t.o.m att KE redan säljer bägge sen tidigare.

Hittar inte särkilt mycket info om dessa två växters farmakologi, tänker främst på huruvida dom innehåller andra ämnen som binder till opioidreceptorerna som mitra och 7-OH gör 🤔 Vet iaf att dom ska vara betydligt svagare än kratom.

Tycker att det är helt sinnessjukt hur kratom kan bli narkotikaklassat, speciellt efter så här många år. Att folk dött av ENBART kratom är skitsnack. Fler har säkert dött av allergiska reaktioner på alvedon och ipren. Klassningen kommer garanterat indirekt leda till en hel del dödsfall under dom kommande åren då, dom flesta som använder kratom är sånna som jag som använder det för att hålla sig borta från droger som faktiskt är farliga, alkohol inkluderat. Hur många kommer återfalla i missbruk som ett resultat av klassningen tro? Många. Ber till gudarna att jag inte är en av dom! Känns som en absurd feberdröm alltihop...
Citera
2025-02-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81

Det går fortfarande att beställa. Ungefär 2 veckor har du på dig.
Citera
2025-02-23, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohi
Hej! Någon som kan rekommendera produkter för en sista beställning från SS? Gärna några ni köpt nyligen! Köpt KE senaste tiden men tycker kvaliten antingen gått ner eller så är det toleransen! Uppmanar all till att stay strong för att sluta snart, har svårt att sänka dosen då jag knappt känner av redan så vill gärna ha något annat bra kratom! Må väl!
White elephant!! Riktigt potent
Citera
2025-02-23, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Kommer beställa 1 kg snart precis som jag gör varje månad, blir min sista beställning. Tror risken för husis är liten om man inte beställer 10+ kg. Dessutom kommer det troligtvis dröja några månader innan eventuell husrannsakan. När en bokstavligen livsfarlig RC drog klassades fick jag husis ungefär 3 månader efter klassning.

Är du nojjig så rekommenderar jag att gömma en påse ifall du skulle få besök och dom beslagtar påsen du har framme, dom lär nog nöja sig med den. Tror inte dom kommer leta särskilt noga, det gjorde dom inte när jag fick husis iaf, och då handlade det om fentanyl som folk dog av flugor av, nu handlar det om en växt som inte är farligare än kaffe. Tror inte polisen kommer ta det på särskilt stort allvar. Kanske stasha en påse hos en vän eller en familjemedlem? Har du tomt kan du alltid gräva ner 😁

Jag undrar vart gränsen för ringa, normalgraden och grovt kommer ligga på 🤔 Inte en chans att grovt kommer ligga på nåt enstaka kg, det vore absurt. Eller så sätter dom det lågt så att ingen vågar smuggla in kratom i landet.
Nu när jag väl tänker på det så kanske 1 kg strax innan klassning är för mycket trots allt? 🤔 Omöjligt att veta hur polisen resonerar och vad dom kommer göra samt hur snabbt dom kommer utföra eventuella husisar. För att vara på den säkra sidan kanske det är bäst att bara beställa typ 100-250g för att trappa ner på. Bättre det än att ens påse blir beslagtagen innan man hunnit trappa ur kratomet. Böter och ytterligare en prick i registret vill man heller inte ha! Hur tänker ni andra?
Citera
2025-02-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Snälla hjälp mig någon, är fett paranoid just nu. Vill inte bli våldtagen av Jamal och Tyrone i fängelset för ett brott utan brottsoffer. Med mitt söta pojkaktiga ansikte kommer min anala oskuld inte klara sig undan en enda dag 😭

Seriöst jag ber er, kom med tips på vart jag kan gömma min stash jag bryter ihop totalt för fan...
Du kan ju ha lite hemma och resten hos en vän eller en familjemedlem? Dina föräldrar kanske? Har du inte särskilt mycket hemma blir det ju bara ringa och böter. Tror dock att det kommer krävas rejäla mängder för grovtnarkotikabrott. Är du väldigt väldigt nojjig för att torska så kan du ju alltid välja att sluta samma dag som det klassas och slänga resten. Du kommer ju bli tvungen att sluta snart så då kan du ju lika gärna sluta nu. Funderar på att göra så, börja trappa ner redan nu. Vore gött att lägga undan lite till några regniga dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in