Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Vi får hoppas på ändring i Hovrätten, det är skamligt billigt för att medverka vid ett mord.
Jag tror ju inte hon varit den som dödat, men hon har ju lockat honom till lägenheten och på olika sätt hjälp till.
Ja, man kan tycka det, men lagstiftaren har valt att inte göra så.
Hon är the mastermind, kallas enligt media för svarta änkan av utredarna. Hon är i allra högsta grad ansvarig för mordet, trots att hon inte kanske höll i kniven.
Att hon är "svarta änkan" tycker jag stämmer, då hon är otrogen med Ako, som hon försöker snuva på pengar (till och med strax efter mordet enligt min tro, går in på hans bankid två gånger) och sedan iscensätter falska ankagelser om våldtäkt för att mörka det hela, när det avslöjas via bilder i slutet av janurai. Hon riskerar även att avslöjas, då hon försöker meka med faderskapsattest, genom att få sin man Farid och dennes bror att växla pass vid olika vårdbesök, vilket Ako anmäler till flera myndigheter.
Maken Farid däremot verkar tro på att det är våldtäkter det handlar om, och efter anmälan sätter familjerna igång med idoga träffar, planering av mordet kan man misstänka då det då skulle handla om ett brott som Ako gjort. Här kommer hedermordet in.
Nu är det svårt att bevisa de olika inblandades vetskap, men Farids bror säger iaf till sin mor vid ett övervakat möte på frågan vaför: hon blev våldtagen.
Wajiha har även försökt (lyckats?) undanhålla 100.000 kr för Farid strax innan mordet.
Farids familj har varit emot Wajihas familj och äktenskapet redan från början, så nu lär det inte bli bättre.
Farid efterlyst av interpol, på flykt. Brodern fälld i fängelse. Orsak är ju helt
Nu är allt detta uppdagat för alla, inklusive Farids familj...