Citat:
Ursprungligen postat av
LilaTulpanen
Jag kunde inget annat än skratta och skaka på huvudet….
Alltså skandal! De måste ha läst på rejält och vetat exakt vad och hur de skulle agera med tanke på att de idag står fria från mord.
W brorsa förstår jag. Han döms ju för skyddande, finns inga konkreta bevis på att han skulle planerat i förväg att faktiskt hjälpa till med flykt eller mörda själv?
Men de andra. Hur kan de inte dömas för barnfridsbrott? Straffen är ju extremt låga. Detta är ju för fan en skam!!!!!
Jag anade tyvärr att det kunde sluta så här, trots att jag faktiskt tycker att de agerat ganska klantigt. Mobilerna de ha med sig överallt, t ex.
Fingeravtryck på påsarna...
Tror att en stor del av problemet beror på att Farid saknas, mordvapnet saknas och att åklagaren kanske inte lyckats tillräckligt bra kunna lägga fram att det handlar om ett hedersmord. Då kunde samtligas inbördes hjälp till mordet knytas till mord, snarare än en misshandel som urartade med Farid som ensam ansvarig för mordet.
Hoppas vi får läsa domen, och att vi får se fällande dom för mord för alla. Det är ingen slump att Farids bror är på besök just som Ako lurats till lgh.