2024-03-24, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Ja jag vet. Jag förklarade bara min sökväg till W*jih*s profil. Det skrev jag tidigt i tråden att han var vän med den profilen men att det framgick av hennes facebook att hon var född ett annat datum än vad som var registrerat på W*ajih* i folkbokföringen. Men jag sökte först inne på F*rids Facebook bland hans vänner - hittade mamman, den enda med samma efternamn - och genom mamman såg jag att W*ajih* var vän med både mamman och F*rid. Och ja det stämmer att det bara är mellan W*ajih* och F*rid som kontakten är bruten på Facebook, vilket är lite udda. För om de själv har varit inne eller gett i uppdrag till sin släkt, varför var det så viktigt att unfrienda. De hade kunnat låsa Fbkonton eller Radera dem. Det finns ju tusen olika andra krypteringsappar de kan ha kontakt genom, de behöver inte Facebook. De har ju haft gott om tid att planera mordet, så att lösa kommunikationen med vänner och släkt måste de ha haft gott om tid att få till.

W*jih* har hela tiden haft vänner dolda och jag såg aldrig att F*tid var vän med henne
.Det är bara genom hennes mor jag har sett det.
Citera
2024-03-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
W*jih* har hela tiden haft vänner dolda och jag såg aldrig att F*tid var vän med henne
.Det är bara genom hennes mor jag har sett det.
Hennes vänner var osynliga, men man kunde se henne som vän på hans sida. Nu syns det inte. Jag är 100% säker att de var vänner på Facebook.
Citera
2024-03-24, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liliana007
Hennes vänner var osynliga, men man kunde se henne som vän på hans sida. Nu syns det inte. Jag är 100% säker att de var vänner på Facebook.
Jo jag med.
Det var så jag hittade henne först, men sedan blev jag säker när både hon och han var vänner med hennes mamma.
Citera
2024-03-24, 18:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Var väl Farid som sökte jobbet men innan gjort bort sig och inte ansågs lämplig.
Har festat under arbetsveckorna, så han varit tvungen sjukskriva sig dagen efter.

Nej, enligt artikeln i Expressen var det WK som sökte tjänsten som samordnare, men hon fick den inte. Den ansökan gjorde hon nov-23, samma månad som hon gjorde sitt sista pass.

Farid strulade till det genom att dels vara borta från jobbet efter att han och några arbetskamrater blivit påkomna vid frånvaron att de festat och dels att han ljugit om en sen semesteransökan.

Artikeln dessvärre låst nu.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/efterlysta-parets-chef-var-hon-som-styrde/
Citera
2024-03-24, 18:35
Medlem
Detta är en del av mitt inlägg i tråden 13 mars. Jag hade aldrig skrivit att de är fbvänner om det inte föreföll så.

"Det finns en kvinna med snarlikt förnamn som F*rids sambo som är fbvän med F*rid, han har gillat många av hennes bilder och de har gemensamma vänner, många med samma efternamn som hon har i sin fblänk. Hennes namn på Facebook är inte hennes rätta då det inte finns någon med det namnet i Sverige men hon kommer ifrån Växjö och har ett barn i den ålder som förekommer på hans Fb och hans Insta och ungen är väldigt lik den på hans bild bara lite mer hår, men den är tagen senare än hans enligt datum på uppdateringen. På en av hennes bilder på Facebook har hon ett sådant citat ifrån Facebook ifrån Nametest som "is your current partner your soulmate" och då står det hennes namn och F*rid. Det känns som många tillfälligheter på en gång. Om man söker på F*rids sambos efternamn hittar man bara en person bland hans vänner, den personen har bara 13 vänner, och även den personen är vän med henne. "
Citera
2024-03-24, 18:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Lite information från podden;

AA har varit gift ett par ggr, exfrun nämns men ingen mer.

WK blev underkänd i 10 ämnen i högstadiet och fick på gymnasiet gå en specialutbildning, nämns inte exakt vad det innebär.

WK bror som bor i Småland bor i ett finare kvarter och övriga familjen bor i ett område som påminner om slum.

FV gick det bra för i skolan och han lärde sig språket snabbt. Dock började han umgås med personer som höll på med kriminalitet och det nämns att han krävde mer och mer pengar av sin gode man och deras relation blev sämre med tiden pga detta. FV träffade WK och de gifte sig och har tillsammans två barn.

Det nämns att paret är internationellt efterlysta men ingen vet var de är, och de tros ha flytt utomlands. Ingen vet heller var barnen är men de tror att de kan vara med sina föräldrar.

Akos mobiltelefon kopplades upp sista gången på samma plats som FV och WK mobiler.

Bostadsrätten i nacka har en uteplats där man lätt kan backa intill en bil.

Platsen väskan hittades beskrivs också och hur krångligt det var att ta sig fram dit via en stig och över ett berg, och att lättaste sättet att komma fram är från motorvägen.

Det här är ju intressant!
Har själv inte lyssnat på podden ( vilken är det?)
”Akos mobiltelefon kopplades upp sista gången på samma plats som FV och WK mobiler.”

Då har de alltså haft med sig AA: s mobil ända till Mjölby där spåren slutar?

Det talar för att man gjort av sig med mobilerna, snarare än att man bara stängt av dom.

Samtidigt förvirrande eftersom polisen har hävdat att spåren efter Ako ledde till Värmdö.

Nu blev det väl en märklig tur ut till Värmdö, där de digitala spåren visade att man stannar där kanske 10- 20 minuter, vilket kanske leder till slutsatsen att det händer något där i skogen.

Men jag tycker ändå att dessa uppgifter blir något motsägelsefulla.
Citera
2024-03-24, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Detta är en del av mitt inlägg i tråden 13 mars. Jag hade aldrig skrivit att de är fbvänner om det inte föreföll så.

"Det finns en kvinna med snarlikt förnamn som F*rids sambo som är fbvän med F*rid, han har gillat många av hennes bilder och de har gemensamma vänner, många med samma efternamn som hon har i sin fblänk. Hennes namn på Facebook är inte hennes rätta då det inte finns någon med det namnet i Sverige men hon kommer ifrån Växjö och har ett barn i den ålder som förekommer på hans Fb och hans Insta och ungen är väldigt lik den på hans bild bara lite mer hår, men den är tagen senare än hans enligt datum på uppdateringen. På en av hennes bilder på Facebook har hon ett sådant citat ifrån Facebook ifrån Nametest som "is your current partner your soulmate" och då står det hennes namn och F*rid. Det känns som många tillfälligheter på en gång. Om man söker på F*rids sambos efternamn hittar man bara en person bland hans vänner, den personen har bara 13 vänner, och även den personen är vän med henne. "
Det stämmer, hoppas att polisen märker det. En av dom var inne på Facebook och har gjort det, vi vet inte vem. Det kan vara så att de gav lösenordet till någon annat för att ta bort vänskapen, men då uppstår frågan varför? Har de bråkat med varandra?
Citera
2024-03-24, 19:26
Medlem
Låt smutsen stanna där dom är, kommer bara kosta oss en massa pengar om dom kommer hit igen
Citera
2024-03-24, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Låt smutsen stanna där dom är, kommer bara kosta oss en massa pengar om dom kommer hit igen
Vi har redan 5 advokater att betala ( 5 MGM) plus BOs advokat.
Citera
2024-03-24, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liliana007
De var aldrig vänner via hennes huvudkonto (men på ett av de två andra), jag kollade första dagen man kunde se kontona, från hans som har öppen vänlista. Däremot hade hon lajkan någon bild har jag för mig. Me noterade att de inte var vänner, fann det märkligt.

Kan hon också vara död förresten?
Citera
2024-03-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
De var aldrig vänner via hennes huvudkonto (men på ett av de två andra), jag kollade första dagen man kunde se kontona, från hans som har öppen vänlista. Däremot hade hon lajkan någon bild har jag för mig. Me noterade att de inte var vänner, fann det märkligt.

Vilka konton härleder du till henne?
En afghanistansk tjej från fin familj med "attityd" lever troligen rätt farligt om hennes bror följer reglerna.
Citera
2024-03-24, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane

Kolla haparandaflickan inlägg den 13 mars. De var vänner.
Hon kan vara dödat, vem vet.
Hennes bror hade gjort ändringar i hans Facebook också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in