Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-02-16, 10:21
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Nu får du hålla fler bollar i luften samtidigt.
Jag är för Ukraina och önskar även jag att varenda ryss drar hem till sitt dassimperium.
Men världen är inte rättvis.

Och faktum kvarstår, hur mycket är Ukraina beredda att offra för att uppnå detta? Allt och alla? Det kan bara dom svara på.

Att Putin skickar sitt folk till köttkvarnen är inte relevant, dom har ingen fri vilja.
Att du antyder mellan raderna att jag fiskar bland ryskt vatten är helt sjukt och visar hur skev debatten är.

Som sagt, du är fri att anmäla dig frivillig till fronten för att kasta ut ryssen från sista metern ukrainsk mark. Dom bör dra hem, jag håller med.

Fetade1. Ja, precis!
Fetade 2. Du sällar dig till ryssapologeters favorituttryck. Som Ukrainavän….?
Citera
2025-02-16, 10:21
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://x.com/wolski_jaros/status/1890839087470293362?t=1djUdvCb1hLk2CV3RvMrEw

Vad gäller Ryssarnas produktion av 152mm så har jag länge misstänkt att dom tagit gammalt sovjetskrot från lagren och renoverat densamma. Det och så har vi förstås skrotet från Nordkorea.

Dels det, men även att de tvingats till användning av en föråldrad maskinpark när de skall nyproducera.
Jag är faktiskt stum av förvåning över ryssarnas ovilja att utveckla sin industri.

Det är som att de inte förstår att teknisk utveckling och välstånd går hand i hand.
Citera
2025-02-16, 10:22
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Men varför åker du inte ner till Ukraina och slåss då om du nu är enig med mig om att de bör kastas ut från Ukraina? Nu begår ju du själv ett retoriskt självmål eftersom du hävdar att man inte får ha en åsikt om man själv inte agerar.
Därför att jag inser att bör inte är samma sak som att det kommer att hända.
Jag är inte beredd att dö för att den sista byn i Luhansk ska befrias från orcherna, det kan jag säga till hundra procent.
Är du beredd att göra det? Svara ärligt.
Citera
2025-02-16, 10:24
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Fetade1. Ja, precis!
Fetade 2. Du sällar dig till ryssapologeters favorituttryck. Som Ukrainavän….?
Ja för ni är ju hycklare av bibliska mått.
Skall ni nitiskt kasta ut orcherna från sista metern på krim så får du nog åka dit och hjälpa till för uppgiften tycks omöjlig.
Jag är då inte beredd att åka dit.
Som sagt, det är alltid nån annan som ska dö.

Och återigen innan era hjärnor exploderar, ja pissryssen bör återvända till sitt eftersatta dassimperium.
Senast redigerad av StigEngstrom 2025-02-16 kl. 10:27.
Citera
2025-02-16, 10:27
Medlem
Citat:
Därför att jag inser att bör inte är samma sak som att det kommer att hända.
Jag är inte beredd att dö för att den sista byn i Luhansk ska befrias från orcherna, det kan jag säga till hundra procent.
Är du beredd att göra det? Svara ärligt.
Och hur vet du att jag inte inser det? Sluta underskatta folk, för det är faktiskt det du gör när du säger att vi inte har rätt att yttra oss om vi inte åker dit själva.

Det jag däremot säger är att Rysslands agerande aldrig ska accepteras av internationella samfundet och att Ryssland bör straffas för vad de gör. Om alla agerade som Ryssland skulle vi få en otroligt obehaglig värld där den starkes rätt skulle vara rådande, och det ironiska i det är att Ryssland själva då skulle kunna slukas upp av Kina och USA om de agerade likadant och utefter samma principer m
Citera
2025-02-16, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Gud vad tråkig denna tråd hade varit om inga pro-ryssar och neutrala skrivit i den. Alla bråk hade varit ungefär lika tama som det här

https://www.youtube.com/shorts/WUJhaDrYVsw
Har du hittat avtalet än eller?
Citera
2025-02-16, 10:36
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Har du hittat avtalet än eller?

Citat:
Och hur vet du att jag inte inser det? Sluta underskatta folk, för det är faktiskt det du gör när du säger att vi inte har rätt att yttra oss om vi inte åker dit själva.

Det jag däremot säger är att Rysslands agerande aldrig ska accepteras av internationella samfundet och att Ryssland bör straffas för vad de gör. Om alla agerade som Ryssland skulle vi få en otroligt obehaglig värld där den starkes rätt skulle vara rådande, och det ironiska i det är att Ryssland själva då skulle kunna slukas upp av Kina och USA om de agerade likadant och utefter samma principer m
Ja jo men faktum är ju att vi hade kunnat krossa Ryssland och avslutat detta omgående.
Avsätta Putin, stycka upp landet, vad som helst.
Det finns ingen makt som kan mäta sig med Nato.
Men vi vill inte få blod på våra egna händer och därefter har vi nu resultatet i Ukraina.
Landet som har haft sämst ryggrad bland alla i denna konflikten måste ha varit Tyskland...
Citera
2025-02-16, 10:46
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ja jo men faktum är ju att vi hade kunnat krossa Ryssland och avslutat detta omgående.
Men vi vill inte få blod på våra egna händer och därefter har vi nu resultatet i Ukraina.
Landet som har haft sämst ryggrad bland alla i denna konflikten måste ha varit Tyskland...
Men är du säker på att det hade varit en lösning? Jag kan sympatisera med tanken men jag tror inte ryssarna som folk hade sett oss som befriare.
Varenda gudsförgäten plats där väst med våld försökt införa demokrati i efterblivna stater har det gått precis åt ĥelvete.
De vill ha sin vodka och saltgurka samt slippa tänka själv
Citera
2025-02-16, 10:48
Medlem
Citat:

Ukraina har inte startat krig med Ryssland.
Citera
2025-02-16, 10:50
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Men är du säker på att det hade varit en lösning? Jag kan sympatisera med tanken men jag tror inte ryssarna som folk hade sett oss som befriare.
Varenda gudsförgäten plats där väst med våld försökt införa demokrati i efterblivna stater har det gått precis åt ĥelvete.
De vill ha sin vodka och saltgurka samt slippa tänka själv
Nej det hade säkert blivit en riktig soppa.
Men poängen är att Ryssland är aktiv i detta krig helt och hållet på våran (natos) nåder.
Samtidigt som vi fördömer dom.
Och då kommer vi tillbaka till frågan, är vi i krig eller inte?
Svarar man ja på den frågan, ja då är vi riktigt veka som allians.
Alla vet att ryssen är underlägsna Nato med hästlängder.
Samtidigt kan vi inte besegra fanskapen?
Senast redigerad av StigEngstrom 2025-02-16 kl. 10:55.
Citera
2025-02-16, 10:56
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ja för ni är ju hycklare av bibliska mått.
Skall ni nitiskt kasta ut orcherna från sista metern på krim så får du nog åka dit och hjälpa till för uppgiften tycks omöjlig.
Jag är då inte beredd att åka dit.
Som sagt, det är alltid nån annan som ska dö.

Och återigen innan era hjärnor exploderar, ja pissryssen bör återvända till sitt eftersatta dassimperium.

Men snälla StigEngström, skärp dig nu för fan!
Vad då ”ni” är hycklare??Vad fan är det du håller på med?
Svarar du mig, kan du fokusera på det jag skriver.

Sedan avslutar du med det du först går bananas över??
Med egna ord…
Jisses människa.
Citera
2025-02-16, 10:57
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
https://nsarchive.gwu.edu/briefing-book/russia-programs/2017-12-12/nato-expansion-what-gorbachev-heard-western-leaders-early

Jag antar att du inte kommer läsa en mening av vad jag länkar till, trångsynt som du är, men länkar ändå.
Nu var det ett bra tag sedan jag läste den men är ganska söker på att det avsåg DDR:s landyta i samband med den tyska sammanslagningen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in