2025-02-14, 07:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sumuk20
Haha både Anjo och Cluee skrattar åt hur gubben framhäver sekten.

haha ja

Och Cluee tycks ha förstått att det såklart är lille Daniel som tryckt upp Sekten-tröjorna.
Den officiella förklaringen är ju annars att "nån följare" lagt ner pengar och energi på att trycka upp tröjorna.

Det här med Daniels Sekten-tröjor får mig att tänka på en scen från Solsidan där Ove Sundberg utklädd till en Tre Amigos propsar på att Fredde och Alex också ska ta på sig Tre Amigos-dräkter.

Daniel är Sektens Ove Sundberg.

Daniel är nog även enda Sekten-medlemmen som inte har ETT ENDA positivt inlägg i sin Flashback-tråd.
Finns det ingen här som gillar den trollande ex-nazisten?

Inte ens Daniels bror gillar honom utan avfärdar Daniel som psykiskt sjuk.

Undrar om Anjo, Rask och Simon börjar inse att Daniel är en igel dom inte blir av med nu....
En stolle som kommer fortsätta skicka tröjor på posten till dom. En psykopat.
Bara en tidsfråga innan Cluee får nåt på posten från Daniel. "Micke & Danne" eller nåt....

Jag kan bara föreställa mig hur mycket Daniel har uppvaktat Jockiboy. Säkerligen har även Jocke fått en väl-ollad Sekten-tröja på posten.
Senast redigerad av falukorvsgubbe 2025-02-14 kl. 08:02.
Citera
2025-02-14, 08:19
Medlem
Alla dessa sekt influensers som har blivit stora pga Chrippa gör verkligen fattigt content i relation till deras storlek.

Rask sitter och gör oredigerade videos och sitter och upprepar sig om och om igen.
Motvikt redigererar lite med 99 tals stuk. Upprepar sig och analyserar på ett sätt så man somnar. Riktigt ointressanta videos.
Anjo sitter insjuknen i sin fotölj och sprider sina tyckanden som sanning. Sitter och kallar unga tjejer för knulldocka.

Måste endå säga att av alla dessa piss kanaler som han mer följare ön de förtjänar så är motvikt den pissigaste.
Citera
2025-02-14, 08:23
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falukorvsgubbe
haha ja

Och Cluee tycks ha förstått att det såklart är lille Daniel som tryckt upp Sekten-tröjorna.
Den officiella förklaringen är ju annars att "nån följare" lagt ner pengar och energi på att trycka upp tröjorna.

Det här med Daniels Sekten-tröjor får mig att tänka på en scen från Solsidan där Ove Sundberg utklädd till en Tre Amigos propsar på att Fredde och Alex också ska ta på sig Tre Amigos-dräkter.

Daniel är Sektens Ove Sundberg.

Daniel är nog även enda Sekten-medlemmen som inte har ETT ENDA positivt inlägg i sin Flashback-tråd.
Finns det ingen här som gillar den trollande ex-nazisten?

Inte ens Daniels bror gillar honom utan avfärdar Daniel som psykiskt sjuk.

Undrar om Anjo, Rask och Simon börjar inse att Daniel är en igel dom inte blir av med nu....
En stolle som kommer fortsätta skicka tröjor på posten till dom. En psykopat.
Bara en tidsfråga innan Cluee får nåt på posten från Daniel. "Micke & Danne" eller nåt....

Jag kan bara föreställa mig hur mycket Daniel har uppvaktat Jockiboy. Säkerligen har även Jocke fått en väl-ollad Sekten-tröja på posten.

1) HAHAHA!!
2) Berätta gärna mer om hans bror! Eller iaf var/varför han sagt det där
Citera
2025-02-14, 08:27
Avslutad
I senaste videon där han "analyserar" Cluees intervju med Anjo bryter Daniel ned uttrycken "knulldocka" och "slampa".

Daniel ser det som sin uppgift att försvara Anjo.

Enligt Daniel är "knulldocka" inte ett lika förnedrande uttryck som "slampa".

Varför? Jo, enligt professor Karlsson är en "slampa" någon som knullar runt medans en "knulldocka" är någon som är tillsammans med någon som knullar vederbörande. Alltså är då kvinnan en "knulldocka" då hon ju knullas. Trollkarls-logik.
Slutsats : Anjos uttryck "knulldocka" om Linnea var inte förnedrande.

Tack, professor Karlsson.

Vilken fantastisk kvinnosyn.
Senast redigerad av falukorvsgubbe 2025-02-14 kl. 08:30.
Citera
2025-02-14, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Daym-Krytj
1) HAHAHA!!
2) Berätta gärna mer om hans bror! Eller iaf var/varför han sagt det där

1) mmm hehe
2 ) Jag utgår från att hans brorsa är en högst normal människa. Att ta avstånd från Daniel låter som ett friskhetstecken då han helt uppenbarligen inte är riktigt klok.
Jag är bara ett nyreggat troll utan kunskap om dom människorna IRL, jorå så äre med det vettu.

Daniel nämner sin bror i senaste videon som jag länkade tidigare. Han nämner att hans bror är tjurig och säger att Daniel är "psykiskt sjuk".
Han har tidigare nämnt honom men svårt att hitta då Daniel har publicerat cirka 180 videos.

Förresten den store psykologen Daniel analyserade Linneas hummande och sjungande som något nervöst och osäkert. Han tycks ha studerat Linneas sminkvideos och lives väldigt noga.
Själv kan jag väl tycka att det är lite creepy när en 46-årig gubbe sitter och analyserar unga kvinnor och deras ännu yngre följare. Låt dom vara bara.

Men på tala om nervöst hummande. Studera hur Daniel beter sig när Cluee och Anjo pratar om att Daniel är den som promotar Sekten mest. Det här ser Daniel som ett hugg i ryggen från Anjo och givetvis måste han bemöta det.
Notera hur han : kliar sig i ögat , stretchar nacken, dricker ur en mugg, smackar, stretchar axlarna och slutligen hostar han (lärt sig av Rask). Allt detta för att se obrydd ut.
Men lille, lille Daniel. Vi ser alla hur sårad du är.

Från cirka 3 minuter kan detta beteende beskådas : https://www.youtube.com/watch?v=thoQjXUvInc&t=380s

(knulldocks-analysen görs cirka 17.30 in i videon)

Daniels psykologiska analys är att Cluee inte gillar Daniel pga den energi som Daniel sänder ut. Därför frågar Cluee om det är så att det är Motvikt som promotar Sekten mest.
Att ställa en fråga om Daniel utan att höja honom till skyarna är detsamma som att inte gilla Daniel.
Varför Cluee med 246 000 prenumeranter skulle ha nån form av "plikt" att besvara Motvikts kontaktförsök (med 15 000 prenumeranter) är oklart.
Senast redigerad av falukorvsgubbe 2025-02-14 kl. 10:34.
Citera
2025-02-14, 11:37
Medlem
Det var pinsamt att se hans försvar och hur han tog illa vid när Cluee och Anjo påstår att han framhäver sekten mest. Alla vi andra ser ju det också.

Al Bundy borde börja jobba som psykolog.
Citera
2025-02-14, 11:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sumuk20
Det var pinsamt att se hans försvar och hur han tog illa vid när Cluee och Anjo påstår att han framhäver sekten mest. Alla vi andra ser ju det också.

Al Bundy borde börja jobba som psykolog.

Ja, vi såg var skon klämde så att säga. Hähä...

Jag tror att verkligheten är på väg ifatt Daniel.

Han är ju en boomer och jag tror faktiskt att han gått i tron att Anjo, Rask mfl är vanliga människor som det går att bli polare med.
Att dom skulle bli ett glatt kompisgäng, att han skulle få hjälp att växa sin kanal så pass stor att han kan leva på Youtube. Att så fort nån är dum mot Daniel så skulle vännerna rycka in och försvara honom.

Men detta är ju människor som är i ständig konflikt med allt och alla, som hugger varandra i ryggen, spelar in samtal, hänger ut....
Det här Daniel fick nu var nog bara en försmak. Och eftersom Daniel inte tål kritik eller ifrågasättande så kommer han få stora problem med sina nyfunna "vänner".

Anjo lär garanterat ha spelat in samtal med Daniel och skärmdumpat olämpliga mess osv. Rask likaså.

Bara en tidsfråga innan vi får se en video med titeln "Samtalet Motvikt INTE ville skulle läcka ut"

Jag ser alltid till att ha popcornkärnor i skafferiet. Man vet aldrig när dom kommer till pass.
Senast redigerad av falukorvsgubbe 2025-02-14 kl. 11:51.
Citera
2025-02-14, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Alla dessa sekt influensers som har blivit stora pga Chrippa gör verkligen fattigt content i relation till deras storlek.

Rask sitter och gör oredigerade videos och sitter och upprepar sig om och om igen.
Motvikt redigererar lite med 99 tals stuk. Upprepar sig och analyserar på ett sätt så man somnar. Riktigt ointressanta videos.
Anjo sitter insjuknen i sin fotölj och sprider sina tyckanden som sanning. Sitter och kallar unga tjejer för knulldocka.

Måste endå säga att av alla dessa piss kanaler som han mer följare ön de förtjänar så är motvikt den pissigaste.

Jag måste ändå, om än motvilligt, ge Anjo lite cred här. Han var inte helt puckad när han skapade Motvikt, eller byggde upp Motvikt.

Det hela började med att Daniel broadcastade och sökte kontakt med stora youtubare för att han själv drömde om att bli youtubare.
Men det var nog ett avslaget intresse då ingen kanske är sugen på att lyfta fram nån annan...Whats in it for me liksom?

Anjo högg på betet och såg sin chans att få en allierad som kunde publicera regisserade "kritiska" intervjuer.
En titel var tex "Anjo har tappat det helt".
Det skulle verka "kritiskt" men slutsatsen som Daniel alltid drog var att Anjo ändå var en reko kille.

Anjo promotade upp kanalen Motvikt. Det kunde tyckas konstigt varför han gjorde det. Men ser man hans plan så förstår man.
Nån som såg och fattade var Cluee. Därför tar inte Cluee i Motvikt med tång ens en gång.

Det är därför Daniel hårdnackat försvarar allt skit Anjo säger. För att dom har en deal. "Hjälper du mig , så ger jag dig följare. "

Jag tror ärligt talat att inte ens Daniel faktiskt tycker att det är OK att kalla tjejer för knulldocka.
Men han måste försvara skiten.

Anjos idé är inte helt korkad. Senast använde han "sin" kanal Motvikt för en tillrättalagd intervju om naziintervjun och Antonio Book.

Dock tror jag att Daniel blir för besvärlig för Anjo. Så han kommer dumpa honom.

Kan någon skicka det jag skriver till Daniel?
Han har tyvärr nån form av kramp i mus-handen så Daniel kan inte surfa in på Flashback. Därför får Daniel saker "skickat till sig" från Flashback.
Omständigt.
Senast redigerad av falukorvsgubbe 2025-02-14 kl. 12:49.
Citera
2025-02-14, 13:08
Avslutad
Kommentarer tycks försvinna ibland på youtube så jag persisterar det här.

Här är från Motvikts kommentarsfält när Reallokal kommer in och skriver vettigt och sakligt och får ett typiskt Daniel-svar.

Reallokal :

Citat:
Intressant att du kallar mig hysterisk, svartvit när jag varit totalt saklig och lugn i mina argument. Förstår att det blir jobbigt när du inte kan bemöta det sakligt och din idol Anjo inte heller vågar prata med mig fast han låtsas vara öppen för att prata med kritiker. Vi kan ju lätt diskutera med varandra lugnt du & jag, vill du köra ett snack med varandra ist för att du ska sitta och snacka goja och försöka gaslighta din publik till att jag är ”hysterisk” när jag inte är det? Ska vi gissa på att du inte vågar det?

Knulldockan Daniel :

Citat:
På instagram har du verkligen varit hysterisk och det har varit intressant, som sagt, ur ett psykologiskt perspektiv.
Jag har faktiskt ingen aning om vad du och jag skulle prata om. Att avsätta tid till ett möte som jag från start inte ser som intressant blir tyvärr svårt. Sen förstår jag ju att det kommer att heta att jag "inte vågar", så jag ger dig den svart på vitt. Jag vågar inte.
Ha en trevlig helg nu och kör så det ryker!

Reallokal :

Citat:
Du kan fortfarande inte komma med en enda anledning till att jag "varit hysterisk" på instagram lol? Har som sagt varit helt faktabaserad och lugn Daniel. Att du inte vet vad vi skulle diskutera är ju rent trams då du sitter och reagerar på en video om ämnet och uppenbarligen har åsikter samt nämner mig. Du gillar att prata om psykologi, får jag fråga, har du någon utbildning inom det ämnet? Känns väldigt oärligt i sättet du beter dig nu och även väldigt omoget för en person som närmar sig 50 år. Jag kan finna det intressant ur ett psykologiskt perspektiv att du är så mån om att få vara en del av sekten att tom Anjo skrattade åt det i sin intervju med Cluee. Kanske är samma vilja att passa in i något som fick dig att bli nazist? Tänkte om vi ändå sitter och gör psykologiska analyser. Tycker även att det är intressant hur du tänker när du sitter & förminskar att Anjo kallat en ung tjej för "knu**docka" som du verkar tycka är helt okej. Att du inte vågar prata med mig vet jag redan, tack för att du erkänner din feghet åtminstone

Tyst från knulldockan Daniel....Snygg comeback från Reallokal i det fetade.

Ständigt detta tjat om psykologi hit och dit från Daniels sida...Ordet patetisk räcker inte till.
Själv undrar jag vad det är rent psykologiskt som får en nästan 50-årig man att sätta en falukorv på huvudet för håna unga tjejers användande av padded headbands.....

Gällande mobboffret Linnea skrev Daniel såhär som svar till en kommentar nyligen :

Citat:
Jag håller med, Chrippa är nog inte elak i grunden, men han är så impulsiv att det lätt ändå blir så. Linnéa verkar inte heller må bra fullt ut, vilket är beklagligt och tråkigt att bevittna.

Beklagligt att Linnéa mår dåligt? Och vad fan beror detta på då? Jo att bland annat Daniel suttit och MOBBAT henne. Bland annat framställt henne som en tung narkoman. Och nu försvarar han att hon kallas för knulldocka.

Ta ett rep och gå och häng dig din skenheliga gubbjävel.
Senast redigerad av falukorvsgubbe 2025-02-14 kl. 13:17.
Citera
2025-02-14, 13:29
Medlem
Slussenyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falukorvsgubbe
Kommentarer tycks försvinna ibland på youtube så jag persisterar det här.

Här är från Motvikts kommentarsfält när Reallokal kommer in och skriver vettigt och sakligt och får ett typiskt Daniel-svar.

Reallokal :

Knulldockan Daniel :

Reallokal :

Tyst från knulldockan Daniel....Snygg comeback från Reallokal i det fetade.

Ständigt detta tjat om psykologi hit och dit från Daniels sida...Ordet patetisk räcker inte till.
Själv undrar jag vad det är rent psykologiskt som får en nästan 50-årig man att sätta en falukorv på huvudet för håna unga tjejers användande av padded headbands.....

Gällande mobboffret Linnea skrev Daniel såhär som svar till en kommentar nyligen :

Beklagligt att Linnéa mår dåligt? Och vad fan beror detta på då? Jo att bland annat Daniel suttit och MOBBAT henne. Bland annat framställt henne som en tung narkoman. Och nu försvarar han att hon kallas för knulldocka.

Ta ett rep och gå och häng dig din skenheliga gubbjävel.
Jag tycker du sammanfattade allt väldigt bra. Han verkar sej tro att han är så duktig på psykologi men har 0 självinsikt i vad han håller på med. Och får han inte vara med i "sekten" blir det nog jobbigt. Antar att det är därför han inte vågar svara Lokal då det inte pågår ett drev mot honom just nu.
Hoppas verkligen gubben lämnar dessa gossar och kör sitt trolleri och löpning ingen bryr sej om men han mår bra i.
Citera
2025-02-14, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slussenyao
Jag tycker du sammanfattade allt väldigt bra. Han verkar sej tro att han är så duktig på psykologi men har 0 självinsikt i vad han håller på med. Och får han inte vara med i "sekten" blir det nog jobbigt. Antar att det är därför han inte vågar svara Lokal då det inte pågår ett drev mot honom just nu.
Hoppas verkligen gubben lämnar dessa gossar och kör sitt trolleri och löpning ingen bryr sej om men han mår bra i.

Det där med "psykologin" är nån form av dåligt försök till härskarmetoder som Daniel har snöat in på. Troligen långt innan hans "karriär" på youtube. Jag misstänker att han har hållt på såhär länge och hamnat i olika drama och bråk. Det kan vara orsaken till att han tycks ha misslyckats med både utbildning och arbete. Han har hankat sig fram som nån form av bekräftelsekåt clown medans sambon tycks ha lyckats inom sitt gebit.

Att säga att man analyserar nån ur ett psykologiskt perspektiv är lite att klappa någon på huvudet och mena att man själv står över den pga ens djupa påstådda kunskaper inom psykologi.

Typ...
"Men lilla gubben då vad upprörd du blir, jag analyserar ju dig bara ur ett psykologiskt perspektiv"

Det är den metoden han försöker köra mot Lokal. Men det funkade inte så bra eftersom Lokal levererade en fin tillbaka-kaka.
Citera
2025-02-14, 14:36
Avslutad
Jag förstår inte vad Daniel menar när han påstår att Cluee "tar varje tillfälle i akt att tvåla" dit honom.

Cluees fråga om Motvikt är den som tjänat mest på och driver detta med "Sekten" är ju helt relevant. Ser inget konstigt med den frågan alls.
Det är väl ganska självklart att den minsta spelaren gärna vill tillhöra en grupp.

Sen påståendet att Cluee inte "gillar" Daniel är ju också ganska osjysst gentemot Cluee att påstå. Skulle nog snarare tro att han inte bryr sig. Och då Motvikts kanal är Anjo-kontrollerad är det väl mer intressant att prata med Anjo direkt.
Vill man prata med Putin kontaktar man Moskva, inte Minsk. Typ så.
Daniel tillför inget för Cluee.

Sen är Daniel arg för att Cluee inte har besvarat hans meddelanden. Daniel "stöttade" alltså Cluee i hopp om att få nånting tillbaka. Äckligt.
Men jag tror det varken gjorde från eller till när Cluee mådde som sämst att Daniels pissiga kanal "stöttade" honom.

Självklart får Cluee en jävla massa meddelanden från alla möjliga tokstollar. Han kan väl inte svara på allt skit helt enkelt.
Daniel är en i mängden av dårar, clowner och opportunister som sitter och spammar populära youtubare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in