2025-02-12, 21:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Inte ens på bilden som du lagt ut kan man se ända upp i backkrönet där Anneli stod. Vägen böjer sig ju så att björkarna på höger sida av vägen skymmer sikten. Dessutom fanns varken gång och cykelbanan där 1987 så det var ännu mer skog. Tror du verkligen att det du ser på din bild, så långt ögat kan nå, där vägen tycks sluta att DET är längst upp på backkrönet??? Du är ju verkligen vilse i pannkakan.
En vit volvo 245 ser man på långt håll.
Vad är det som säger att dom inte stod på krönet för att invänta polisen och stod där så dom skulle se när polisbilen kom. Det är ett vanligt beteende.
Björkar har stammar och en krona högst upp. Vet du inte det? Man kan se mellan stammarna
Senast redigerad av Timeout 2025-02-12 kl. 21:30.
Citera
2025-02-12, 21:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsout
Är det din eller min bild som är daterad från den 27 Sep 1987?

Snälla du …
Bilden från FUP är daterad till 27 september 1987. Har du inte ens titta på den?

Din bild kommer från ett reportage och det är vad dom tror då.
Men bit dig fast vid den du för det visar bara hur korkad du är.

Väntar på din nästa roman...
Citera
2025-02-12, 21:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jaha har dom byggt om vägen sedan dess eller. Läs vad Pudelfrillan skrev när hon hade en frisk hjärna.

Du är förbannat tröttsam med ditt anklagande om att jag ljuger
Den enda som ljuger och försöker förvirra här är DU och ingen annan.

Du har aldrig varit med om att en journalist har fel... nej just ja... sånt letar du efter.
Ska vi skita i grannens vittnesmål som hittade blocket på parkeringen och dom spår som hittades i skogen upp där?

Min bild kommer från förundersökningen och är print screenad från TV programmet och bilden är daterad till 27 sep 1987.

Kan påminna dig eftersom du inte verkar läsa gamla inlägg.
Detta skrevs 2021-01-21

Jag är av en helt annan åsikt sen ett par år tillbaka.
Citera
2025-02-12, 21:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det som skrivs på Flashback finns kvar här... trots kompani hjärntvätt...
Vad som har hänt med Pudelfrillan sista tiden är ett stort mysterium

Återigen då (eftersom Timeout har svårt att förstå):

JAG ÄR AV EN HELT ANNAN ÅSIKT SEN ETT ANTAL ÅR TILLBAKA.
Citera
2025-02-12, 21:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
En vit volvo 245 ser man på långt håll.
Vad är det som säger att dom inte stod på krönet för att invänta polisen och stod där så dom skulle se när polisbilen kom. Det är ett vanligt beteende.
Björkar har stammar och en krona högst upp. Vet du inte det? Man kan se mellan stammarna

Men man ser INTE bilen från krönet om den befinner sig bakom kröken.
Citera
2025-02-12, 22:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Tecken på strid fanns från parkeringen och in i skogen. Inte från Långbacken.

Källa på det tack!

Citat:
Dom enda som hade gått in i skogsdungen från Långbacken var Evas syster och hon gick nog snarare in i dungen längre uppifrån och inte lite snett nerifrån.

Källa på det tack!

Citat:
Den som hittade kroppen gick in i skogsdungen från parkeringen

Källa på det tack!

Citat:
Inget syntes från Långbacken för det var för högt gräs och sly och inget nertrampat.

Källa på det tack!

Citat:
När programmet var färskt i minnet höll vissa personer med om att dom på krönet kunde se PAJ.

Källa på det tack!
Citera
2025-02-12, 22:23
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Källa på det tack!

Källa på det tack!

Källa på det tack!

Källa på det tack!

Källa på det tack!
Det där är nog dom mesta avskydda uttrycken på Flashback. Leta reda på dom själva.
Sök på klackar, klackspår så hittar du dom.
Citera
2025-02-12, 23:02
Medlem
Timeouts avatar
Här är första romanförfattaren Badkarsrunkaren med otaliga inlägg och citerade andra och sig själv till förbannelse. Orkar inte ta med alla citeringar.
Men konstigt nog lyckades hen hitta Toknisses inlägg och citerade dom när hen var ny i tråden.
Hatar mig och skriver ner mig gång på gång. Ren hjärntvätt!
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Idag, 06:11
Det må vara spridda lögner och skvaller, det är i så fall för djävligt!
Det får mig osökt att tänka på 1.07. Alternativa konton.

Missbruk av alternativa konton är förbjudet.
Detta kan ske på flera sätt, men det vanligaste är att samma användare postar inlägg med flera olika konton - vilka stöder varandras åsikter - och på så sätt ger användaren ett övertag i en diskussion.

Det är för djävligt att stödja sina egna åsikter, lögner och skvaller via olika konton i tråden.

Vad skrev Toknisse om att vara offer för skitsnack?

2016-08-23, 10:20 länk
Polisfrun borde träda fram :-)
2016-08-31, 18:54 länk
Hon är nog inget sanningsvittne sägs det....
2016-08-31, 22:04 länk
2016-10-17, 21:01 länk till tråden Ämne: Svenska fall för FBI - En TV-serie om kalla fall

tyvärr blev han offer för skitsnack
Det blev en spännande följetong av det här, med mycket skitsnack.

Trots psykologisk manipulation av en blåögd vän är mordet på EVA fortfarande olöst efter snart 32 år.
Så kom det in en ny romanförfattare när Badkarsrunkaren försvann, Handfatstrallaren som öste in inlägg och citerade andra och sig själv till förbannelse ocså. Orkar inte ta med alla citeringar här heller.
Hatar också mig och skriver ner mig gång på gång.
Inte att undra på att folk blir hjärntvättade
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Handfatstrallaren från 2023-06-07, 13:01 länk
Kent blev mobbad hela skoltiden-Hämnades som vuxen
Sanninggerfrihet från 2021-11-10, 06:33 länk

Uppsala666 från 2021-11-10, 08:32 länk
Uppsala666 från 2021-11-10, 10:36 länk
Sanninggerfrihet från 2021-11-28, 09:46 länk
Uppsala666 från 2021-04-05, 13:17 länk
Evas kontaktsnät fanns ju även i Sundsvall, så utåtriktad hon verkade vara.
Hade säkert nån lärare som såg henne som en måltavla för sin kärlek.
Hon var ju singel.
Pia råkade berätta för Mr P att Eva hade en partner, han fick något "mörkt i blicken".
Han måste blivit galen inombords, han inser att Eva lurat honom, han har stått där och packat hennes saker inför hennes nya liv, med en annan man.
Fick det honom att gå över gränsen?
Jag tror det, om inte Mr P kunde få Eva, skulle ingen få det...
Jag tolkade det som att den nya kom från Sundsvall, hon skulle ju bo där så ett särboförhållande kanske inte var lockande?
Och skulle den nya killen bo med Eva, fick det bägaren att rinna över för Mr P?
Han verkar ju inte känt till detta förrän Pia berättat det, men det framgår inte när P får reda på det.
Hur stor är chansen att en slumpmässig missbrukare skulle slå till just den dagen mot just Eva, och lyckas tysta Laban.
Varför Eva just då?
Men "P" kan ju ha fattat beslutet innan mordkvällen, behöver ju inte ha triggats utan något som växt fram.
Ännu en romanförfattare Tramsout som öser in inlägg och citerade andra och sig själv till förbannelse.
Orkar inte ta med alla citeringar här heller. Hatar också mig och skriver ner mig gång på gång.
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsout
Uppgiften i Timeouts sammanställning från 2019-04-20 om att P tömde Evas lägenhet och förde familjens talan efter mordet är en lögn med modifikation direkt tagen från echoesofglorys sammanställning från 2016-11-07, 17:38.
Sammanställning från 2016-11-07, 17:38
Sammanställning från 2019-04-20, 00:55
Uppgifterna från echoesofglorys sammanställning från 2016-11-07, 17:38 om att PAJ tömde Evas lägenhet grundar sig på boanchgas inlägg i tråden från 2016-11-06, 23:57 till 2016-11-07, 15:20.
Och vem tömde hennes lägenhet?
Vem tömde lägenheten, vem pratade med hennes arbetskompisar.
Vem tömde lägenheten?
Vill du inte svara på vem som tömde lägenheten, hade all kontakt utåt när de anhöriga inte orkade, och, vart tog dagboken vägen?
Du har fortfarande inte svarat på vem Domtorget Evas dagbok när denne samme tömde hennes lägenhet, helt ensam dessutom.
Polisen var inte först i hennes lägenhet, det var den misstänkte. Den misstänkte tog även dagboken, den misstänkte tömde lägenheten, den misstänkte har ALDRIG varit avskriven från fallet, tvärtom, mer och mer intressant. Kanske PG har haft någon rolli det här ändå trots att du inte tror det.
PAJ åsyftades som den misstänkte som tömde Evas lägenhet, därav echoesofglorys sammanfattning från 2016-11-07, 17:38 om Mr "P".

Enligt PG tömde P Evas lägenhet innan polisen ens hade varit där.
Enligt utdrag från echoesofglory:s PM (2016) använde sig P av Evas bil för att tömma hennes lägenhet r.o.m. innan polisen ens hade varit där, trots att han vid tidpunkten ägde en vit Volvo 245:a med mycket större lastkapacitet.

Trots att echoesofglory ändrade sin redogörelse över när och hur P tömde Evas lägenhet i sitt inlägg från 2016-12-21, 22:17 så framgår det fortfarande inte i Timeouts sammanställning från 2019-04-20, 00:55

2016-12-21, 22:17
(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)

Det är väl anmärkningsvärt att echoesofglory först hävdar att P kört till evas lägenhet i Evas bil t.o.m, innan polisen, i ett PM som jag har tagit del av från 2016, för att därefter i ett inlägg i tråden från 2016-12-21, 22:17 ändra sig till att han först tog kontakt med hyresvärden innan tömningen av lägenheten.
Familjen ska inte ha orkat tömma lägenheten helt enkelt.
Så det som står i Timeouts sammanställning från 2019-04-20 om att PAJ tömde Evas lägenhet och förde familjens talan efter mordet är, i mitt tycke, en lögn med modifikation, direkt tagen från echoesofglorys sammanställning från 2016-11-07, 17:38.

P tog ju kontakt med Evas hyresvärd innan tömningen av hennes lägenhet; och det först efter att polisen hade varit där.
Jag föreslår ändå att Timeout snarast uppdaterar sin sammanställning från 2019-04-20; från lögn till sanning eftersom en lögn med modifikation inte är helt sant.
Ändra uppgiften att PAJ tömde Evas lägenhet till att P tog kontakt med Evas hyresvärd innan tömningen av hennes lägenhet.
Det är ju hugget som stucket ifall du gör det eller ej i din nästa sammanställning om PAJ, för alldeles oavsett så tömde han ju Evas lägenhet.

Det finns säkert fler än jag som reagerade på att boanchga skrev ”Kanske PG har haft någon rolli det här ändå trots att du inte tror det.” i sitt inlägg från 2016-11-07, 15:20.
Vad har PG haft för roll i det här?
Var det PG som ska ha kört till evas lägenhet i Evas bil t.o.m, innan polisen?
Åkte PG från Kramfors tidig lördagmorgon till Evas lägenhet i Sundsvall?
Var det PG som tog Evas dagbok?
Nu är halva Kramfors misstänkta för mordet plus en från Sthlm som har bott i Kramfors och är barndomsvän med PAJ och dessutom militär som har tillgång till dolkar av typen som mordvapnet..
Fick inte plats med allt, så har fått korta ner.
Citera
2025-02-12, 23:08
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Inget alibi
Den ende i övrigt som väcker polisens intresse är en man som står nära Eva.

Han har inget alibi för tidpunkten för mordet, och en del omständigheter är besvärande för honom. Men han kan inte bindas till vare sig platsen eller brottet.

Och eftersom han inte är formellt misstänkt kan till exempel hans bostad och bil inte undersökas.

Men nog är det väl bra konstigt. När Sture blev avförd från utredningen varför la dom inte större fokus på den andre mannen. Verkar ju som om dom misstänkte nåt och varför gick det inte att göra det till formellt misstänkt då en del omständigheter var besvärande för honom. För dom kan ju inte prata i nutid vad gäller honom och att hans bostad bil inte kan undersökas. Då varken den bostaden och bilen används av honom nu 29 år senare.
Polisen med ledning av Börje Öhman bet sig fast i 9 år på stackars Sture. Till sin hjälp hade han flera ökända usla poliser så det förvånar mig inte att dom inte undersökte PAJ närmare.
När dom ville ändå fick någon liten hjärncell att fungera och ville förhöra PAJ sa Kwasten nej

Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Märkligt att han dök upp där på morgonen för att ni skulle lasta och köra hästarna. Hade inte han ringt någon och anmält sig sjuk, eller minns jag fel.

Håller fullständigt med dig angående "gediget arbete" samt att det inte "gjorts några fel". Dom har ju gjort bort sig totalt, har dom inte fattat det.
Ja PAJ hade ringt sig sjuk men till vem framgår inte. Ingen har tagit emot ett sånt samtal.
Dessutom kom han för sent till mötet.

Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
Det var jag som ringde honom på morgonen och sa att Eva inte var hemma så det var då han kom.
Inte synbart upprörd utan mest fundersam över vart hon kunde vara. Tyvärr är det väl polisen som sitter på dom flesta pusselbitarna eftersom vi andra inte har en susning om vad var och en sagt i förhören.
Har funderat över nåt som nån sa att detta att P varit ute och letat samt ringt runt är en efterkonstruktion ifall att någon skulle råka sett honom ute under kvällen och natten.
Citat:
Ursprungligen postat av habet
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/evas-syster-gor-om-gor-ratt

Kan denne man som står nära Eva vara någon annan än paj? D.v.s. finns det andra eller är han ensam på spelplanen? Den pojkvän som verkar ha funnits i någon annan stad, är det bara rykten eller är det ett möjligt alternativ till den BÖ nämner?
Om det som nu sas i FBI-programmet stämmer, det här med de märkliga sökningarna under natten borde det då inte vara indicier som kunde motivera husrannsakan? Jag förstår egentligen inte vad man, i förhållande, hade mer på Sture som häktades.
Citat:
det är helt klart Paj dom syftar på och hans beteende borde väckt större misstankar än mot Sture som inte ens hade rätt färg på cykeln 😖
Citat:
Och dessutom med polisens briljanta slutledningsförmåga att det enda som pekade på Sture var att han ägde en cykel så borde väl alla cykelägarna i Kramfors vara misstänkta 😂

Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Han påstår själv att han ringt en vän 23.15 för att anmäla sig sjuk, möjligen att det är Marpet1 som åsyftas. Men inget av de här samtalen har bekräftats, utan bara ett försök att ge sig själv ett alibi.
Vilket perfekt klockslag PAJ valde Precis den tid när Eva mördades
Citat:
det var inte till mig han ringde. Sa ej heller på morgonen att han var sjuk
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Sannolikt har han inte ringt någon, de här sk "alibin" är rena falsarierna.
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Inte smärt, inte heller ett kriminellt geni...

Sture var inte smärt. Sture var/är inte heller tillräcklig smart. Ett omtag på den här utredningen måste göras bums, därför att vi vet nu att polisen från dag ett "bestämde" sig att Eva mördades av en slump.

Det kan visserligen vara sant - men det är horribelt av polisen att bestämma sig för endast en teori så tidigt i utredningen...
Det var inget mord av en slump. En försmådd svartsjuk dåre som inte fick henne begick mordet, PAJ!
Sture har absolut inte den kroppsbyggnad som cykelmannen hade. Sture var kraftig och cykelmannen var smärt.
Dessutom hade Stures cykel fel färg.
Citera
2025-02-12, 23:10
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Om vi utgår från att det är P. som är GM så vore det ju ganska onödigt av honom att endast våldta Eva för att sedan bli anmäld för våldtäkt. Nej, i sådant fall är motivet givetvis att döda Eva och det var därför han hade en kniv med sig. Han kan däremot i ett senare skede efter att hon var död försökt förgripa sig sexuellt på henne men "misslyckats" och att han därav i ren frustration, stress osv. utdelade ytterligare ett antal knivhugg, denna gång från motsatt håll dvs. framifrån.
PAJ fick inte upp den för den sista skändningen.
Citat:
Ja om man tänker sig att dom första knivhuggen som utdelades skedde bakifrån vid själva överfallet, kanske redan ute vid vägen och att huggen på framsidan är utdelade efter det att hennes jeansjacka har tagits av så pekar ju det onekligen på ett misslyckat sexuellt övergrepp.
Varför mörda någon och sedan klä av offret och bara lämna henne i t-tröja om han inte hade tänkt våldta henne.
Men han hade väl inga blå piller på den tiden

Det har påståtts tidigare i tråden att PAJ är bisexuell så kanske därför han inte fick upp den.
Senast redigerad av Timeout 2025-02-12 kl. 23:33.
Citera
2025-02-12, 23:12
Medlem
zvenzons avatar
Citat:
Nu gick ju inte Laban till attack vad vi vet .........
Vi vet visserligen inte om Laban gick till attack, men det utesluter väl inte han gjorde det.

Enligt Anneli, Labans ägare, så kan Laban attackerat.
Om den personen var en tokjävel med kniv så kan det varit i det ögonblicket Laban drog sitt sista andetag.

Här är citat ur artikeln från 1987, om Anneli:
”Polisen har förhört Anneli om hundens beteende. Anneli hävdar att hunden aldrig skulle låta en obekant person komma nära Eva utan att gå till attack.
Just därför arbetar polisen med hypotesen att mördaren kan ha blivit biten och därefter i raseri tagit livet av hunden.” (28 sep 1987 expressen).
Vad jag minns frågade inte Mark och Bosse i "Svenska fall..." Anneli om Labans beteende.
Eller kan du ange var i videon det görs?
Verkar inte heller som Mark och Bosse läst förhöret med Annelie där hon pratar om Labans beskyddarinstinkter.
Citera
2025-02-12, 23:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Här är första romanförfattaren Badkarsrunkaren med otaliga inlägg och citerade andra och sig själv till förbannelse. Orkar inte ta med alla citeringar.
Men konstigt nog lyckades hen hitta Toknisses inlägg och citerade dom när hen var ny i tråden.
Hatar mig och skriver ner mig gång på gång. Ren hjärntvätt!

Så kom det in en ny romanförfattare när Badkarsrunkaren försvann, Handfatstrallaren som öste in inlägg och citerade andra och sig själv till förbannelse ocså. Orkar inte ta med alla citeringar här heller.
Hatar också mig och skriver ner mig gång på gång.

Ännu en romanförfattare Tramsout som öser in inlägg och citerade andra och sig själv till förbannelse.
Orkar inte ta med alla citeringar här heller. Hatar också mig och skriver ner mig gång på gång.

Nu är halva Kramfors misstänkta för mordet plus en från Sthlm som har bott i Kramfors och är barndomsvän med PAJ och dessutom militär som har tillgång till dolkar av typen som mordvapnet..
Fick inte plats med allt, så har fått korta ner.

Nej bara 2 är misstänkta, inte hela Kramfors.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in