2016-12-13, 10:49
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
En "omfattande och gedigen" utredning!

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/evas-syster-gor-om-gor-ratt

Anneli:

Citat:
Jag tror att de haka upp sig på ett spår...som de...ja om man nu får säga det..att det var bekvämt...

Börje Öhman:

Citat:
Min uppfattning är att denna utredning är både omfattande och gedigen.
Citera
2016-12-13, 10:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Men det är ingen som arbetar aktivt med utredningen i dagsläget, bekräftar Börje Öhman, presstalesman för polisen i region nord.
Citat:
– Och den som nu har använt cykeln eller äger den har inte gett sig tillkänna, berättar Börje Öhman.

Senast redigerad av Draifos 2016-12-13 kl. 11:08.
Citera
2016-12-13, 11:26
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Ingen arbetar aktivt med utredningen!

Mordet kommer därmed, så länge ingen arbetar med det, aldrig att kunna lösas...

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Citera
2016-12-13, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
En "omfattande och gedigen" utredning!

Anneli:

Börje Öhman:
hur i helvete kan han stå och säga att dom gjort ett gediget arbete? 😡 När det visar sig att mannen dom trakasserat i 9 år inte hade en röd cykel ... Det säger ju allt !! Nånting jag funderat över efter FBI programmet är vad P gjorde under lördagen ? Är det kollat? Gjorde han som jag sa till honom dvs. ringde BÅ och frågade om Eva var där eller åkte dit och kollade ? Och eftersom han tydligen letat och varit orolig under natten så borde han ju vara i upplösningstillstånd på lördan när hon inte dyker upp. Letar han då också? Konstigt också att hon inte hittas förrän på EM . Var det inga människor ute och gick den vägen och såg Evas saker som låg vid vägkanten. Och som sagt är det nån som vet vad P hade för sig från 7.00 tills han blev uppringd att Eva hittats!
Citera
2016-12-13, 12:26
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Jävla Leif GW Persson!

Hans jävla krönika som han skrev 2007 har ju inte ett enda rätt. Inga bevis finns för att Eva blev våldtagen, det var inte Evas hund och med stor sannolikhet så var inte pojkvännen en riktig pojkvän.

Det Leif gör är alltså att peka ut en lokal byfåne som skyldig till mordet på Eva...den "polisiära snuttefilten", som han kallar det! Något att tänka på för alla som förfäras över att den inbillade pojkvännen pekas ut i TV4. Varför vurmar ni inte för att Sture redan blev utpekad från dag ett? Därför att Sture är/var psykiskt sjuk?

Vafan va Leffe full när han skrev denna krönika?! Satt han på Café Opera tillsammans med sina "intellektuella" kompisar?!

Leffe borde ta avstånd från denna sin krönika enligt min uppfattning...
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-12-13 kl. 13:00.
Citera
2016-12-13, 13:30
Medlem
Inget alibi
Den ende i övrigt som väcker polisens intresse är en man som står nära Eva.

Han har inget alibi för tidpunkten för mordet, och en del omständigheter är besvärande för honom. Men han kan inte bindas till vare sig platsen eller brottet.

Och eftersom han inte är formellt misstänkt kan till exempel hans bostad och bil inte undersökas.

Men nog är det väl bra konstigt. När Sture blev avförd från utredningen varför la dom inte större fokus på den andre mannen. Verkar ju som om dom misstänkte nåt och varför gick det inte att göra det till formellt misstänkt då en del omständigheter var besvärande för honom. För dom kan ju inte prata i nutid vad gäller honom och att hans bostad bil inte kan undersökas. Då varken den bostaden och bilen används av honom nu 29 år senare.
Citera
2016-12-13, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
hur i helvete kan han stå och säga att dom gjort ett gediget arbete? 😡 När det visar sig att mannen dom trakasserat i 9 år inte hade en röd cykel ... Det säger ju allt !! Nånting jag funderat över efter FBI programmet är vad P gjorde under lördagen ? Är det kollat? Gjorde han som jag sa till honom dvs. ringde BÅ och frågade om Eva var där eller åkte dit och kollade ? Och eftersom han tydligen letat och varit orolig under natten så borde han ju vara i upplösningstillstånd på lördan när hon inte dyker upp. Letar han då också? Konstigt också att hon inte hittas förrän på EM . Var det inga människor ute och gick den vägen och såg Evas saker som låg vid vägkanten. Och som sagt är det nån som vet vad P hade för sig från 7.00 tills han blev uppringd att Eva hittats!

Märkligt att han dök upp där på morgonen för att ni skulle lasta och köra hästarna. Hade inte han ringt någon och anmält sig sjuk, eller minns jag fel.

Håller fullständigt med dig angående "gediget arbete" samt att det inte "gjorts några fel". Dom har ju gjort bort sig totalt, har dom inte fattat det.
Citera
2016-12-13, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Märkligt att han dök upp där på morgonen för att ni skulle lasta och köra hästarna. Hade inte han ringt någon och anmält sig sjuk, eller minns jag fel.

Håller fullständigt med dig angående "gediget arbete" samt att det inte "gjorts några fel". Dom har ju gjort bort sig totalt, har dom inte fattat det.
Det var jag som ringde honom på morgonen och sa att Eva inte var hemma så det var då han kom . Inte synbart upprörd utan mest fundersam över vart hon kunde vara . Tyvärr är det väl polisen som sitter på dom flesta pusselbitarna eftersom vi andra inte har en susning om vad var och en sagt i förhören. Har funderat över nåt som nån sa att detta att P varit ute och letat samt ringt runt är en efterkonstruktion ifall att någon skulle råka sett honom ute under kvällen och natten .
Citera
2016-12-13, 14:27
Medlem
habets avatar
Citat:
Inget alibi

Den ende i övrigt som väcker polisens intresse är en man som står nära Eva.

Han har inget alibi för tidpunkten för mordet, och en del omständigheter är besvärande för honom. Men han kan inte bindas till vare sig platsen eller brottet.

Och eftersom han inte är formellt misstänkt kan till exempel hans bostad och bil inte undersökas.

Kan denne man som står nära Eva vara någon annan än paj? D.v.s. finns det andra eller är han ensam på spelplanen? Den pojkvän som verkar ha funnits i någon annan stad, är det bara rykten eller är det ett möjligt alternativ till den BÖ nämner?
Om det som nu sas i FBI-programmet stämmer, det här med de märkliga sökningarna under natten borde det då inte vara indicier som kunde motivera husrannsakan? Jag förstår egentligen inte vad man, i förhållande, hade mer på Sture som häktades.
Citera
2016-12-13, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet

Kan denne man som står nära Eva vara någon annan än paj? D.v.s. finns det andra eller är han ensam på spelplanen? Den pojkvän som verkar ha funnits i någon annan stad, är det bara rykten eller är det ett möjligt alternativ till den BÖ nämner?
Om det som nu sas i FBI-programmet stämmer, det här med de märkliga sökningarna under natten borde det då inte vara indicier som kunde motivera husrannsakan? Jag förstår egentligen inte vad man, i förhållande, hade mer på Sture som häktades.
det är helt klart Paj dom syftar på och hans beteende borde väckt större misstankar än mot Sture som inte ens hade rätt färg på cykeln 😖
Citera
2016-12-13, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
det är helt klart Paj dom syftar på och hans beteende borde väckt större misstankar än mot Sture som inte ens hade rätt färg på cykeln 😖
Och dessutom med polisens briljanta slutledningsförmåga att det enda som pekade på Sture var att han ägde en cykel så borde väl alla cykelägarna i Kramfors vara misstänkta 😂
Citera
2016-12-13, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Jag förstår egentligen inte vad man, i förhållande, hade mer på Sture som häktades.

De finns vissa uppgifter om att cykelsture ska ha erkänt mordet för några kompisar eller familjemedlem. Polisens info i media om att flera skyddar mördaren måste förstås på det sättet. Kan inte se nån annan tolkning av infon...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in