2025-02-08, 23:44
Medlem
Jag snubblade över nedanstående länk, som jag tycker är intressant och som jag genast kopplade ihop med detta fall. Det har i tråden skrivits om vad skytten (eller någon annan) skrek i samband med skjutningen, såvitt jag förstått utifrån en TV4-undersökning av en ljudsekvens.

Länken är orelaterad till fallet. Den innehåller en ramsa under en fotbollsmatch, som visar vad svårt det kan vara att uppfatta vad som verkligen sägs/ropas/skriks.
https://www.youtube.com/shorts/yE9a2h5ZRqA
Det finns åtta(!) olika förslag. När jag läser vart och ett av dem, så tycker jag att det sjungs det som står för just det förslaget jag läser just då.
Edit: Jag kunde dock slutleda mig till att gissa rätt, baserat på kontexten. Men andemeningen kvarstår.
Senast redigerad av beitos 2025-02-08 kl. 23:47.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolloliten
Det fanns på fejjan, inlägget har tagits bort. Inlägget var alltså en delning av TV4’s egna inlägg.
Mannen, som kommenterade att fruns kollega kände igen sin röst och att hon skrek ”…ut allihopa”, tyckte att han hade en bättre källa än TV4’s muppar.

Tack! Har du någon screenshot på detta?
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
På Facebook står det att den läraren som skrek ”ut allihopa” gått ut med att det var hon som skrek då hon kände igen sin egen röst. Var finns den infon?

Närmsta jag sett är en person på facebook som skrivit att hans fru har en kollega på Risbergska som sagt till frun att hon tror det är hon själv som ropade i klippet. Så det är ju i så fall osäker information som förmedlats via viskleken i flera led. Kanske inget att utgå från i nuläget iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gemini_
Vanliga trafikpoliser och ingripandepoliser har väl alltid skyddsmask med sig i fordonen. Har inte noterat någonstans att de nyttjade dessa för att kunna göra ett nytt försök. De valde att invänta regionala insatsstyrkan istället. Rätt eller fel är svårt att avgöra hemma på kammaren. Men nog hade jag gärna sett att de jobbade mer offensivt i den initiala, mest kritiska, fasen.

Dom hade inga masker.
Vilket du hade sett om du följt media..
Citera
2025-02-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Närmsta jag sett är en person på facebook som skrivit att hans fru har en kollega på Risbergska som sagt till frun att hon tror det är hon själv som ropade i klippet. Så det är ju i så fall osäker information som förmedlats via viskleken i flera led. Kanske inget att utgå från i nuläget iaf.

Okej jag förstår! Har du någon screenshot eller länk till inlägget?
Citera
2025-02-08, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
nej men de flesta är med i ngt jaktlag

Men det är inget måste.
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
När nu namnen finns, var det någon etnisk svensk bland de skjutna? Nej?

Fanns det någon socialsekreterare bland de döda, Nej?

Det var som vanligt en lögn från polisen.

Sanningen är ju att hjälten rickard fick nog av ockupationen och gjorde något åt saken, detta kommer ju naturligtvis förnekas av polis, politiker, vänster media, dom kommer säga att han sköt dessa för att han aldrig har fått se en fitta, kommer kalla han psyksjuk, trots att han aldrig varit intagen på psyket, dom kommer försöka med alla typer av bortförklaringar.

Men sanningen är ju att rickard planerade detta noggrant, förutom 3 vapen så hade han även köpt rökgranater, just för att kunna förvilla bort polisen, vilket han lyckades med.

Sedan sköt han vad jag vet enbart kulturberikare, kanske någon svensk blev träffad av misstag, det går ju fort så någon kan ha kommit i vägen.
Sedan skrek ju hjälten, ni ska ut från europa, vilket hörs tydligt på den inspelning som tv4 presenterade, sedan efter han skrikit, ni ska ut från europa, så smäller det 2 gånger direkt efter detta.

Hur man kan förneka att detta var ett attentat mot ockupanterna, man får vara bra korkad för att förneka något så uppenbart!

Nej, han skrek inte ni ska ut från europa. Varför skulle han blanda in hela europa? Han bodde ju i Sverige!
Och hur vet du att det är just han som säger något? Han var ju tyst enligt vitnesuppgifter.

Det låter snarare som "jag kan inte jobba"

Och lämnade han något politiskt manifest efter sej? Nej!
Var han känd i högerextrema kretsar? Nej!
Var han överhuvudtaget politiskt intresserad? Nej!

Om han verkligen velat utföra ett rasistiskt massmord hade han promenerat till närmsta moskee och börjat skjuta som han i nya zealand gjorde.
Nu gick han till skolan där han blivit förnedrad pga sina misslykade studier.

Man stoppar inte in gravt autistiska personer på mentalsjukhus.

Idioter som du ska alltid försöka förvränga verkligheten efter dina bisarra tankar och hetsa till fler våldsdåd.

Jag tycker du är lika sjuk i huvudet som Rickard, om inte värre..eftersom ditt mål är mera upplopp och mera våld bara för din egen njutning skull. Du vill se andras blod flyta utan att behöva riskera något själv ditt perversa psykfall.
Senast redigerad av jori9900 2025-02-08 kl. 23:49.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Tack! Har du någon screenshot på detta?

Inte jag men kanske någon annan hann skärmdumpa det.
Citera
2025-02-08, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det känns tyvärr som att hans mamma och pappa inte har gjort tillräckligt. De kanske ville hjälpa honom men visste inte riktigt hur.

Den här snubben borde givetvis ha fått sjukersättning så fort han gick ut gymnasiet. De borde ha fixat allt när han var 19-20 år.

Dessutom kostar det samhället mer att försöka få in sådana här personer på arbetsmarknaden än vad det gör att sjukpensionera dem.

Inte så lätt för föräldrarna att påverka något efter det att han blev myndig. Man får en känsla att de ändå försökt, se bara hur de har tagit med honom på resor.

Däremot konstigt att inte Socialtjänsten samverkat med Försäkringskassan och flyttat över honom dit under alla dessa år! Istället kapar de hans försörjning.
Citera
2025-02-08, 23:47
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaslegion
Ingen har hittat vad han har gjort under alla år han har isolerat sig själv? Måste ha varit aktivt online.

Han spelade nog Counter strike mest hela dagarna.

Läs om Adam Lanza på Wikipedia. De två har enormt många likheter.
Citera
2025-02-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
När nu namnen finns, var det någon etnisk svensk bland de skjutna? Nej?

Fanns det någon socialsekreterare bland de döda, Nej?

Det var som vanligt en lögn från polisen.

Sanningen är ju att hjälten rickard fick nog av ockupationen och gjorde något åt saken, detta kommer ju naturligtvis förnekas av polis, politiker, vänster media, dom kommer säga att han sköt dessa för att han aldrig har fått se en fitta, kommer kalla han psyksjuk, trots att han aldrig varit intagen på psyket, dom kommer försöka med alla typer av bortförklaringar.

Men sanningen är ju att rickard planerade detta noggrant, förutom 3 vapen så hade han även köpt rökgranater, just för att kunna förvilla bort polisen, vilket han lyckades med.

Sedan sköt han vad jag vet enbart kulturberikare, kanske någon svensk blev träffad av misstag, det går ju fort så någon kan ha kommit i vägen.
Sedan skrek ju hjälten, ni ska ut från europa, vilket hörs tydligt på den inspelning som tv4 presenterade, sedan efter han skrikit, ni ska ut från europa, så smäller det 2 gånger direkt efter detta.

Hur man kan förneka att detta var ett attentat mot ockupanterna, man får vara bra korkad för att förneka något så uppenbart!

Det fanns ju åtminstone en svensk! Och dessutom var det någon som ropade ”ut allihopa” och inte ”ut från Europa”. Tv 4 bör skämmas!
Citera
2025-02-08, 23:48
Medlem
eScapeGoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurre62
En väsentlig skillnad är ju att han hade två diagnoser som det skrivits..
Helt sjukt att autist-cepen, asperg-galningar och adhd-mongon får leva bland oss normala hur som helst.

De borde sitta på mentalsjukhus.

Hur kommer det sig att Rickard Andersson inte är registrerad som avliden ännu? Det brukar ta 24-48 timmar för Ratsit att inkludera avlidenstatus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in