2025-02-06, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Har inte hört att polisen skulle tro det var brand.

Dom gick in i byggnaden inom 10 minuter vilket är snabbt agerat.

Det måste vara flera här som inte läser medieuppgifter? Eller ser på nyhetssändningarna på TVn? Skytten kastade rökbomber när poliserna kom och det blev rökfyllt och brandlarmet tjöt.
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Samtidigt besköt GM snutarna så fort han såg dom, samt kastade en rökgranat. Inte så att poliserna bara kan skjuta rakt in i röken när det dessutom springer människor fram och tillbaka.

Hade det varit Chicago hade dom amerikanska poliserna naturligtvis sänkt GM på 2 röda, men vi i Sverige är inte vana vid situationer som det här... ännu.

Så sant, I USA hade han varit nere inom 7 sek efter 100 polisbilar kommit fram. I sverige börjar istället polisen spänna upp avspärrningsband, kontrollera jämställdhetskvoten på skolan och funderar på hur man hanterar rökbildning medans GM lugnt plockar sina offer
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ditt inlägg svarar på saker jag inte sagt... Svara på mitt inlägg istället. Media vet mer än du.

Beror på då media snor mycket från FB så de kanske vet mer ibland men ibland inte. De sa ju att en polis var skjuten och det stämde inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlekskrigare
Hur länge pågick skottlossningen? Gärningsmannen hittades död efter 1h.. hur länge gick han runt och sköt ihjäl folk?
Polisen borde ha agerat direkt.

Ja poliser måste vara tränade för sånt. Dom har skydd vapen o borde ha träning. Borde kunna ta en person. Vet i Uppsalatrakten när poliserna stod utanför medan en man sköt ihjäl sin fru. Minns inte om det var även barn. Vad ska man då ha polisen till?
Citera
Medlem
Citat:
En sjukhustransport prioriterar förmodligen dom som är vid liv och inte döda.

Som jag förstår så levde han länge länge. Dog på sjukhuset om jag fattar rätt
Senast redigerad av ingakrig 2025-02-06 kl. 18:17. Anledning: Rättstavning
Citera
2025-02-06, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LUCKY26
Och tv 4 spär på hetsen mot vita genom att ifrågasätta polisen och publicera en video från typ tik-tok som dom hjärntvättar folk med. Hade dom inte textat den med sin text,hade ingen hört vad som sades. Och vi vet fortfarande inte vems röst det är. Hoppas att fyran har ballar nog att be om ursäkt när sanningen kommer fram. Men det är nog tveksamt...
De hade ju nyss sitt lilla försvarstal gällande det i efter fem 😂 så jäkla pinsamt. De kör all in på den linjen.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eskimannen
Ja, det märks tydligt. Bara tanken av att en viss Linda Staaf satt på en ledande position bör väl förklara en hel del.

Vad var anledningarna till massflykten du fick höra?

Brottsutvecklingen, arbetsbelastningen och dålig lön m.m.
Citera
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej det värsta med skjutvapen. Det var en diskoteksmordbrand i Göteborg som var värst.

Diskoteksbranden var definitionsmässigt inte ett massmord. Uppsåtet var inte att avsiktligt döda 63 personer. Därför klassas Örebromassakern som det största massmordet i modern svensk historia.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Flera och alla är inte samma sak.

Så vitt jag förstår så har dom flesta utländskt ursprung och en eller flera svenskt.

Hur förstår du det när du känner till ett offer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av captainalex
Mer än vad jag visste.. men de 99.99% säkert på att de är denna Rickard han hade väl ingen koppling till skolan?
Han hade tidigare gått på komvux på den skolan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Om Richard enbart gick dit för att skjuta av lite babbar, varför dog inte fler?

Han fick väl hållas nästintill helt ostört ganska länge.
Det borde vara fler som dog/skadades eftersom det tydligen ska ha varit väldigt många på skolan.

Det känns snarare som att han visste på ett ungefär vilka som skulle skjutas. Det kan sedan säkert ha varit så att han ogillade invandrare och passade på att skjuta några sådana också, absolut.

Men hans primära mål var knappast invandrare.

Hans tråd på Flashback (det måste vara han) tyder också på att invandrare inte var det primära målet.

Han ville begå detta dåd på grund av hans psykiska ohälsa som började i skolan. Det som blev den slutgiltiga triggern var soc beslut att dra in hans bidrag.

Varför behöver det vara mer komplicerat än så?

Du antar att han är känslodöd eller?
Jag tror de flesta börjar tänka "Vad fan håller jag på med" efter första oskyldiga man skadar..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Nån annan i tråden skrev att vid laglig jakt sätter gränsen vid fem patroner. Kanske ett närmevärde i brist på mer information.

Vid jakt gäller 5 men det finns magasin till AR15 med större kapacitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in