2025-02-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Jag vet inte vad det är för rycktes spridning och vilket troll som startade den.

Men i min värld tar det oftast tre till sex veckor efter huvudförhandlingen till dom kungörs.

Huvudförhandlingen var idag!

Ni som sprider att V!k!ng är frikänd, hänivisa till fakta tack.

Hovrätten ogillade åtalet idag iallafall, men intressant inlägg ändå. Tror någon att det finns en chans att HD tar upp detta och isåfall varför? Finns det något i detta fall som skulle vara intressant för att ge prejudikat?
Citera
2025-02-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GolofKustafsson
Hovrätten ogillade åtalet idag iallafall, men intressant inlägg ändå. Tror någon att det finns en chans att HD tar upp detta och isåfall varför? Finns det något i detta fall som skulle vara intressant för att ge prejudikat?

Nej HD kommer inte att ta upp fallet, finns inte något som talar för det.
Citera
2025-02-06, 17:42
Medlem
Citat:
Nej HD kommer inte att ta upp fallet, finns inte något som talar för det.

Huvudförhandlingen var ej idag. Tror den var 23:e januari om jag inte minns fel.

Domen kom idag.
Citera
2025-02-06, 17:45
Medlem
Citat:
Huvudförhandlingen var ej idag. Tror den var 23:e januari om jag inte minns fel.

Domen kom idag.
👍 ska läsa den
Citera
2025-02-06, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Detta fallet är en rättsskandal i klass med obducenten och allmänläkaren och Tomas quick bara hörsägen och en krystad anklagelse, ungefär i stil med vittnesmålet allmänläkarens exfru gav

Ge dig. I detta ärendet finns det bevisning. Men enligt Hovrätten håller inte bevisningen måttet fullt ut för en fällande dom. Och i detta ärendet finns det en levande målsägande som berättar en trovärdig berättelse. Vilket även hovrätten anser: att målsägande är trovärdig. Det är målsägande själv som påstår sig ha blivit våldtagen.

I Thomas Q. och fallet med rättsläkaren och allmänläkaren, så fanns det inga bevis. Inga alls. Och där är målsägande döda och kan inte ens föra sin egen talan. Hade de döda kunnat tala, så hade de med stor sannolikhet sagt "de är oskyldiga, snälla leta rätt på de skyldiga istället".

Detta ärende är ingen rättsskandal.

Det är mer ett klassiskt våldtäktsärende. Där våldtäkt inte kan bevisas och det därmed blir en friande dom, men målsägande är traumatiserad och har upplevt sig våldtas. Medans en framfusig förövare tror sig ha haft samtycke när (rädslan gör att) målsägande "ger med sig". En klassiker.

Målsägande kommer få leva med ärren efter våldtäkten länge länge. Förmodligen hela sitt liv.

Och V får vara glad över att han är rättsligt friad. Och slipper fängelse etc. Förhoppningsvis har han ändå dragit lärdom av detta och ser hädan efter till att verkligen inhämta samtycke. Och inte vara framfusig och inte vara påstridig.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-02-06 kl. 17:53.
Citera
2025-02-06, 17:55
Medlem
Citat:

Nej, finns inget i detta fallet som gör det troligt att HD skulle ta upp det.
Citera
2025-02-06, 17:55
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad det är för rycktes spridning och vilket troll som startade den.

Men i min värld tar det oftast tre till sex veckor efter huvudförhandlingen till dom kungörs.

Huvudförhandlingen var idag!

Ni som sprider att V!k!ng är frikänd, hänivisa till fakta tack.

Skämtar du eller är du ett troll? Ring till Hovrätten och be att få domen på mail.
Jag har den och flera med mig har den. HAHAHAHA

Gobben! spelet är slut V*king åkte på frikännandet och HD kommer att lämna samma skulle detta överklagas.
Senast redigerad av JossaNs 2025-02-06 kl. 18:18.
Citera
2025-02-06, 18:04
Medlem
Sen till alla er som tycker att det borde räcka att anklaga någon för en fällande dom;
En gång för rätt så längesedan fungerade det exakt så!

Man anklagade någon för ett brott, ögonvittnen har både sett och hört, ingen teknisk bevisning finns givetvis, utan hela åtalet bygger på hörsägen och vittnesmål.

Vet ni vad domen blev?
Man brände trollpackan/häxan eller vad ni vill kalla kvinnan som anklagades för att vara just det.
Eller så avrättade man, oftast henne på vilket sätt nu lagen föreskrev.

Jag gissar att samtliga av dessa trollpackor, häxor eller trollkarlar tyvärr var oskyldig anklagade. Jag är i vart fall säker på att samtliga vittnesmål om flygning inte stämmer.

Varför ljuger människor?
Varför överdriver människor?

Ovan frågor är retoriska och kräver således inte svar.

Idag visade HovR att vi inte bedriver häxprocess i Sverige 2025 och för det, är vi alla djupt tacksamma.

Ha en super fin kväll.
Citera
2025-02-06, 18:07
Medlem
Någon skriver i tråden att Hovrätten häver åtalet men Rättegången börjar om några veckor??? Jag har precis kommit hem från jobbet och det här är ett ärende som jag har följt i tråden. Har Hovrätten hävt åtalet? Jag blir glad att Hovrätten lägger ner åtalet. Om det är så, men hur kan någon i tråden skriva att Rättegången startar om några veckor? Det borde vara förbjudet att vissa att skriva på flashback. Någon som har en länk från Hovrätten idag?
Citera
2025-02-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JossaNs
Sen till alla er som tycker att det borde räcka att anklaga någon för en fällande dom;
En gång för rätt så längesedan fungerade det exakt så!

Man anklagade någon för ett brott, ögonvittnen har både sett och hört, ingen teknisk bevisning finns givetvis, utan hela åtalet bygger på hörsägen och vittnesmål.

Vet ni vad domen blev?
Man brände trollpackan/häxan eller vad ni vill kalla kvinnan som anklagades för att vara just det.
Eller så avrättade man, oftast henne på vilket sätt nu lagen föreskrev.

Jag gissar att samtliga av dessa trollpackor, häxor eller trollkarlar tyvärr var oskyldig anklagade. Jag är i vart fall säker på att samtliga vittnesmål om flygning inte stämmer.

Varför ljuger människor?
Varför överdriver människor?

Ovan frågor är retoriska och kräver således inte svar.

Idag visade HovR att vi inte bedriver häxprocess i Sverige 2025 och för det, är vi alla djupt tacksamma.

Ha en super fin kväll.

Fortfarande en häxprocess i Sverige. Fanns nog även kvinnor som blev anklagade för att vara häxor förr i tiden som inte dömdes till döden.
Citera
2025-02-06, 18:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, hon erbjöd honom sovplats i tron att han skulle svara nej. Men nu svarade han ja och då är hon en sådan som står för sitt ord... Fast hon inte ville.

Hehe...hon ville inte bjuda in honom men gjorde det i alla fall.

Tror du verkligen på det där? ☺️

Citat:
Iklädd ett långt blått nattlinne

Hade inte hon redan tidigare skickat en urringad bild till honom?
Citera
2025-02-06, 18:33
Medlem
Citat:
Ge dig. I detta ärendet finns det bevisning. Men enligt Hovrätten håller inte bevisningen måttet fullt ut för en fällande dom. Och i detta ärendet finns det en levande målsägande som berättar en trovärdig berättelse. Vilket även hovrätten anser: att målsägande är trovärdig. Det är målsägande själv som påstår sig ha blivit våldtagen.

I Thomas Q. och fallet med rättsläkaren och allmänläkaren, så fanns det inga bevis. Inga alls. Och där är målsägande döda och kan inte ens föra sin egen talan. Hade de döda kunnat tala, så hade de med stor sannolikhet sagt "de är oskyldiga, snälla leta rätt på de skyldiga istället".

Detta ärende är ingen rättsskandal.

Det är mer ett klassiskt våldtäktsärende. Där våldtäkt inte kan bevisas och det därmed blir en friande dom, men målsägande är traumatiserad och har upplevt sig våldtas. Medans en framfusig förövare tror sig ha haft samtycke när (rädslan gör att) målsägande "ger med sig". En klassiker.

Målsägande kommer få leva med ärren efter våldtäkten länge länge. Förmodligen hela sitt liv.

Och V får vara glad över att han är rättsligt friad. Och slipper fängelse etc. Förhoppningsvis har han ändå dragit lärdom av detta och ser hädan efter till att verkligen inhämta samtycke. Och inte vara framfusig och inte vara påstridig.

Ge dig säger hon som tycker att hörsägen är bevisning, det får inte användas i riktiga rättsstater ens och målsägandens version är så osannolik att den kan lämnas helt utan avseende det är en uppenbar lögn så några ärr behöver hon inte leva med.

Med andra ord noll bevis, på sin höjd skrattretande tunna indicier z detta fallet borde hamnat direkt i papperskorgen och målsägande borde åtalas för falsk tillvitelse då hon helt uppenbart försökt sätta dit en helt oskyldig kille bara för hon inte kan stå för att hon är en lösaktig hynda

Jo hennes osannolika saga kan helt klart jämföras med den osannolika saga allmänläkarens exfru drog om att dottern bevittnat styckningen och börjat berätta om det ett år senare, båda vittnesmålen är nämligen lika korkade och bör ha noll bevisvärde
Senast redigerad av Putinhater 2025-02-06 kl. 18:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in