Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Jag har läst domen och i denna står att bådas versioner är trovärdiga.
Men snälla. De skriver UTTRYCKLIGEN "Det innebär att två möjliga händelseförlopp ställs mot varandra". Du MÅSTE väl ändå förstå att det innebär att ingen av versionerna ska hållas för sann?
Det här är inte superkomplicerat, argumenterar du utifrån ren stolthet nu, eller vad är det frågan om?
Jag kan citera mer ur domen som påvisar detta, men skulle föredra att du bara erkänner att du har fel. Men det är upp till dig.
Citat:
Jag läste framförallt FUPen ett antal gånger, var i denna framgår det att MÄ bevisligen ljugit gällande flertalet saker?
T ex när hon påstår sig aldrig ha haft något intresse för V, men har:
- skickat urringad bild till V och sen sagt sig inte känna till denna bild
- bjudit in V mitt i natten att sova över
- välkomnat honom i nattlinne och trosor fastän hon hade gott om tid att byta om och själv uttryck att hon borde byta om
- direkt gått med på att dela säng
- inte tagit fram madrass
- pratat med V om sitt trassliga förhållande
- haft en omfattande snapchat-historik med V
- har i sms med Z omnämnt V i en romantisk/sexuell kontext
- gett honom 20+ sms med vägbeskrivningar
Eller när hon förnekade att ha skickat urringad bild, fastän detta bekräftats av vittne.
Där har du två lögner kring högst centrala områden. Räcker det?
Citat:
Sen 'hjälpte' ju de inblandade varandra att komma ihåg saker i de olika förhören när de konfronteras med uppgifter som den andre berättat om i ett tidigare förhör, vilket är en annan sak.
Vilka uppgifter från MÄ menar du att V konfronterats med och bekräftat?
Citat:
Händelsen utspelades sent på natten = båda borde ha varit rejält trötta. OCH den ena är enligt honom själv för full för att få utlösning (hur lyhörd/uppmärksam är man då?)
UPPENBARLIGEN tillräckligt uppmärksam eftersom det är hans uppgifter som bekräftats av MÄ och inte tvärtom. Jag förstår verkligen inte vad det är med detta som är så svårt att begripa för dig.