2024-12-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Att du tycker att det MÄ i detta fall (Chalmeristfallet) säger sig ha varit utsatt för är värre än jämfört med mål B 5110-24 där MÄ blivit utsatt för grov misshandel, bland annat fått hjärnskakning, dödshot och säger sig ha blivit penetrerad av ett föremål.

De medicinska utlåtandena i fall B 5110-24 talar för att skadorna är färska och förenliga med vad MÄ uppgett. Ändå kommer rätten inte fram till att det går att styrka det MÄ säger.

Helt otroligt i mina ögon. Kanske förklaringen är att de huvudmisstänkta gärningspersonerna i det fallet var tjejer.
Varför sitter du och jiddrar och ljuger om vad andra säger
Citera
2024-12-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Judomästaren Cl@ra är inte bara judomästare, hon tillhör också eliten i såväl tyngdlyftning som i armbrytning.

Bara för några veckor sedan kom hon hem med fyra medaljer från VM i armbrytning, två brons och två guld. Hon är rejält muskulös och stark som en oxe. Hon kör armbrytning med både höger och vänster arm, och är lika stark i bägge grenarna.

Att hon skulle vara rädd för en full casanova som v!king och ha låtit sig tvingats till all denna sex i flera timmar är riktigt löjligt. Liksom att hon motvilligt skulle tagit emot honom i sin lägenhet och säng. Hade hon kört en bensax på v!kingspellevinken hade han gått itu i två bitar.

Hon tävlar för övrig för Göteborgsföreningar som Pure Power och Göteborgs Kraftsportklubb.

Ja jag kan bara instämma och tro att hon skulle bli så rädd för en harmlös full klasskamrat är riktigt löjligt, helt osannolikt om man ser på det objektivt men finns tydligen ett fåtal som köper det bara för hon är kvinna och han man
Citera
2024-12-01, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Hörsägen från hennes vänner efteråt behöver du inte ens nämna det är bara pinsamt och visar hur svagt ert case.

Viking medger att blåmärkena mycket väll kan ha uppstått under deras samlag men han kan inte säga säkert hur fan ska han kunna veta det säkert? Bor han i målsägandens huvud eller övervakar henne 24/7 så han kan veta säkert att hon omöjligt kan ha fått dem på annat sätt? Nej just det du skämmer ut dig.

Gällande påståendet att hon inte vill ha honom där kan jag bara konstatera att hela hennes agerande tydligt visar att hon vill ha dit honom, hon såg aktivt till att han kom hem till henne och till hennes säng. I detta läget kan vi bortse ifrån att hon säger att hon inte vill ha honom då hon tydligt visar att de är de hon vill

Det som talar för att han säger sanningen är faktumet att hon aktivt bjöd in honom till sin säng, att hon red honom, att han varken använde hot våld eller tvång, att hon gick och la sig med honom efteråt, att han slutade direkt när hon sa till på morgonen.

Om viking var så full som ni vill göra gällande är det snarare han som blivit våldtagen då MÄ utförde sexuella handlingar på honom medan han enligt er var plakat full och därmed inte kunde samtycka

Det är inte vårat case, men det är nästan lite komiskt hur några här i tråden anser att erfarna jurister, psykologer, poliser, utredare, nämndemän, rättsmedicinare som träffat såväl vikingen och BO är helt inkompetenta.
Ni är dessutom tvärsäkra utan att ens i vissa fall läst FUP, men framförallt inte varit med på rättegång, förhör o s v.
Du som är polare med den dryge, arrogante och alkoholstinne vikingen, varför anmälde han henne inte för falsk tillvitelse?

Detta med inkompetens och tvärsäkerhet....det finns ett begrepp för detta inom psykologin som kallas Dunning-Kruger-effekten...... Tråden har ju också ett antal personer som tycker att man inte ska respketera Nej i ord och handling och denna tråd har ju dragit till sig personer med MENA-kvinnosyn och några defekta vikingar som tror att dom lever på 900-talet.....
Citera
2024-12-01, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det är inte vårat case, men det är nästan lite komiskt hur några här i tråden anser att erfarna jurister, psykologer, poliser, utredare, nämndemän, rättsmedicinare som träffat såväl vikingen och BO är helt inkompetenta.
Ni är dessutom tvärsäkra utan att ens i vissa fall läst FUP, men framförallt inte varit med på rättegång, förhör o s v.
Du som är polare med den dryge, arrogante och alkoholstinne vikingen, varför anmälde han henne inte för falsk tillvitelse?

Detta med inkompetens och tvärsäkerhet....det finns ett begrepp för detta inom psykologin som kallas Dunning-Kruger-effekten...... Tråden har ju också ett antal personer som tycker att man inte ska respketera Nej i ord och handling och denna tråd har ju dragit till sig personer med MENA-kvinnosyn och några defekta vikingar som tror att dom lever på 900-talet.....

Finns garanterat ingen av de du nämner som tror att det sket någon våldtäkt men eftersom högsta domstolen bestämt att det inte ska behövas minsta bevis för att fälla någon för våldtäkt så dem kan dra det vidare även om de garanterat vet att han inte är skyldig.

Varför Viking inte anmält får du fråga honom jag kan bara gissa att han inser att det inte är lönt det krävs bevis för att fälla någon för falsk tillvitelse det är inte som med våldtäkt där en saga och hörsägen räcker
Citera
2024-12-01, 19:30
Medlem
Citat:
Ja jag kan bara instämma och tro att hon skulle bli så rädd för en harmlös full klasskamrat är riktigt löjligt, helt osannolikt om man ser på det objektivt men finns tydligen ett fåtal som köper det bara för hon är kvinna och han man

Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
BOs identitet är sekretessbelagd och framgår inte av domen. Om du känner henne på annat sätt så uppmanar jag dig att inte sprida detaljer som identifierar henne.

Att du tillåts att sprida uppgifter om BO är för mig en gåta!
Möjligen en glitch i fb bedömning vad vet jag?

Jag tänker inte klistra in vad du kommenterar, men jag uppfattar det som att du gör det med uppsåt då man läser din kommentar.

BO är inte misstänkt för brott eller blivit dömd för ett brott.

Att du och tillika andra incels, rättshaverister eller är totalt okunniga om hur rättsväsendets fungerar ska inte drabba ett Brottsoffer.

V!king är en notorisk våltäcktsman, läser man Domen och vad som framkommer här på tråden och framförallt dina egna inlägg som beskriver V!king så förstärker det Domen.
Citera
2024-12-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Att du tillåts att sprida uppgifter om BO är för mig en gåta!
Möjligen en glitch i fb bedömning vad vet jag?

Jag tänker inte klistra in vad du kommenterar, men jag uppfattar det som att du gör det med uppsåt då man läser din kommentar.

BO är inte misstänkt för brott eller blivit dömd för ett brott.

Att du och tillika andra incels, rättshaverister eller är totalt okunniga om hur rättsväsendets fungerar ska inte drabba ett Brottsoffer.

V!king är en notorisk våltäcktsman, läser man Domen och vad som framkommer här på tråden och framförallt dina egna inlägg som beskriver V!king så förstärker det Domen.

Tvärtom sluta förtala viking finns inte minsta bevis finns en redogörelse från målsägande som är fullständigt osannolik och hörsägen från hennes vänner, att han dömdes är enbart för att högsta domstolen slagit fast att det inte ska behövas några bevis för att döma för våldtäkt men det är knappast någon i rätten som tror på riktigt att det skett en våldtäkt.

Han är uppenbart oskyldig och målsägande ljuger som en häst travar hon får skylla sig själv om hon blir uthängd, anmäler man någon falskt för att få skadestånd får man skylla sig själv om man hängs ut, sen har jag inte nämnt hennes namn en enda gång det är andra som gjort och det var helt rätt beslut för att varna andra. Det är garanterat inte sista gången hon anmäler någon falskt
Citera
2024-12-01, 19:57
Medlem
Citat:
Tvärtom sluta förtala viking finns inte minsta bevis finns en redogörelse från målsägande som är fullständigt osannolik och hörsägen från hennes vänner, att han dömdes är enbart för att högsta domstolen slagit fast att det inte ska behövas några bevis för att döma för våldtäkt men det är knappast någon i rätten som tror på riktigt att det skett en våldtäkt.

Han är uppenbart oskyldig och målsägande ljuger som en häst travar hon får skylla sig själv om hon blir uthängd, anmäler man någon falskt för att få skadestånd får man skylla sig själv om man hängs ut, sen har jag inte nämnt hennes namn en enda gång det är andra som gjort och det var helt rätt beslut för att varna andra. Det är garanterat inte sista gången hon anmäler någon falskt

Den enda som sprider osanningar här är du tillsammans med några få.

Men tack för att du konfirmerar att du sprider uppgifter om BO med uppsåt.

V!king är en dömd våldtäktsman i TR som överklagat till HR.
Ingen spridning av osanningar eller förtal.

V!king enligt dig har en överdrivern grandios självbild.
Dvs fler har blivit utsatta för övergrepp men V!king har inte blivit anmäld tidigare.

Du tycks tro att anmäla någon för ett så förnedrande övergrepp som våltäckt är som att ta en kopp kaffe.

Tja det får stå för dig.

Du själv medhåller att du medvetet sprider personuppgifter om brottsoffret här på fp.
Vad vinner du på att sprida sådana uppgifter?
Senast redigerad av PR400 2024-12-01 kl. 20:20.
Citera
2024-12-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Den enda som sprider osanningar här är du tillsammans med några få.

Men tack för att du konfirmerar att du sprider uppgifter om BO med uppsåt.

V!king är en dömd våldtäktsman i TR som överklagat till HR.
Ingen spridning av osanningar eller förtal.

V!king enligt dig har en överdrivern grandios självbild.
Dvs fler har blivit utsatta för övergrepp men V!king har inte blivit anmäld tidigare.

Du tycks tro att anmäla någon för ett så förnedrande övergrepp som våltäckt är som att ta en kopp kaffe.

Tja det får stå för dig.

Du själv medhåller att du medvetet sprider personuppgifter om brottsoffret här på fp.
Vad vinner du på att sprida sådana uppgifter?

Det kan bara vara personer med vikingars kvinnosyn som går igång på att sprida våldtäktsoffers identitet..... dom önskar nog att dom levde i Sverige för 800-1000 år sedan. Då var vikingar kungar som bl a sket fullständigt i om tjejer ville ligga eller inte
Citera
2024-12-01, 21:13
Medlem
Citat:
Det kan bara vara personer med vikingars kvinnosyn som går igång på att sprida våldtäktsoffers identitet..... dom önskar nog att dom levde i Sverige för 800-1000 år sedan. Då var vikingar kungar som bl a sket fullständigt i om tjejer ville ligga eller inte

😁 tja inte långt ifrån skulle jag tro.

Lite kul att se att vissa trådar specifikt om sexmål att det är alltid BO fel och förövaren har bara sin medfödda "naturliga" drift man ska försvara.

Om den kriminella blir fäld, oj vad fel det är på våra lagar.

Det jag ogillar är hur någon kan skriva att brottsoffret ska hängas ut här på fb.

Tänker inte kommentera det mer än så.
Citera
2024-12-01, 22:23
Medlem
Citat:

Jag sympatiserar absolut inte med våldtäkt, det är dock inte frågan om någon våldtäkt i detta fallet.
Citera
2024-12-01, 22:32
Medlem
Citat:
Hon ska hängas ut eftersom hon falskt anklagat en helt oskyldig man för våldtäkt bara för att tjäna pengar, en sån kvinna är farlig och kan mycket väll göra samma. Eftersom det är helt uppenbart att anmälan är falsk signalerar domstolen genom att ändå döma viking att det är helt okej att falskt anklaga någon för våldtäkt

Hur ser du på den grandiosa självbilden våldtäktsmannen har om sig själv?

Lite intressant i det stora hela.

Är det också missvisande tycker du?

Pengafrågan trodde jag var löst för länge sedan, har noll substans och ingen trovärdighet.

Men som du skriver ska man uppfatta det hela som en typ av hämndaktion från din sida att hänga ut ett brottsoffer?
Senast redigerad av PR400 2024-12-01 kl. 22:52.
Citera
Maviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Maviel 2024-12-01, 23:13
Moderator
På förekommen anledning ber jag er beakta regel 1,12 med följande förtydligande:

Citat:
Denna regel har till syfte att förhindra spridningen av synnerligen integritetskänsliga uppgifter gällande brottsoffer eller motsvarande, där det antingen finns en allvarlig hotbild, eller när det saknas ett tydligt allmänintresse av att uppgiften sprids.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in