2025-02-06, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Klart dom gör. Det är Flashback. Det kommer med säkerhet att visa sig att detta var ett klassiskt hatbrott av en person som sympatiserar med ovan nämnda. Det brukar vara så i dessa fall. Hur ofta går en vänsterliberal in och skjuter ihjäl människor. Det har nog aldrig hänt. Gulligt med alla här inne som skrev att det nog var någon woke vänsterbliven.

Att SKJUTA ihjäl folk kräver förmåga att skaffa vapen (tror du en somalier hade fixat teorin?) samt viss planering. Det ligger inte i vänsterkräks natur att planera och genomföra (pga extremt bristande intelligens). Kvalitet>kvantitet. Därför tänker jag att han nog också låg till höger politiskt.

Jag är betydligt räddare för att hamna i vägen för EN högerextremist och bli så kallad "collateral" än att "konfronteras" av tjugo veganer till vänstermuppar som brölar och slänger sten.
Senast redigerad av heltannanmedlems 2025-02-06 kl. 17:10.
Citera
2025-02-06, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Du är inte värdig att diskutera med, hoppas fler inser det.

Oj du svarar inte ens. Jag hoppas att du förstår att du ser ut som en fullständig idiot.

Frågar igen, vad gör man vid nästa terrordåd på en skola? Är det bara att gömma sig och hoppas på ett mirakel eller att GM tar livet av sig eftersom ingen kan göra något?
Citera
2025-02-06, 17:09
Medlem
Varför kallar svt inte denna incident för terror?
Citera
2025-02-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SelfAware
Nu fick du det sagt.

Politiska åtgärder för att förhindra dåd som dessa bör ligga på att försöka minimera den situation som gärningsmannen befann sig i. Både när det gäller tillgång till vapen i kombination med långvarig isolering och mental ohälsa, men även just det faktum att han skulle bli hemlös snart. Det skapar panik som inte borde ha behövt finnas i det här fallet.

Tyvärr så tror jag att dådet får motsatta konsekvenser och att socialsekreterare i landet nu kommer se sina klienter(utefter den profilering som sker nu) som ett möjligt hot.

Kände mig lite inspirerad
Det tror jag också dessvärre. Det här kommer trummas upp i media dessutom och utnyttjas på sämsta tänkbara vis förmodligen, men men, man ska inte måla fan på väggen heller. Jag skriver inte av intelligence-op-"spåret" dock heller, innan mer bevis ligger på bordet.
Citera
2025-02-06, 17:11
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det enda som hjälper mot sådana här incidenter är att fler personer bär vapen så det finns nån som kan stoppa marodören.

Inför Tjeckiska vapenlagar nu!

RASISM. Mer kameror och avlyssning samt låsta dörrar i skolorna. Ta ifrån privatpersoner deras vapen som man alltid gjort i alla demokratier. Sedan låter v TIR regidtretade lastbilar och vanar fulla med vapen fortsätta att rulla in över öresundsbron.

DÄR har du lösningen på problemet. Vi är ju en humanitär stormakt.
Citera
2025-02-06, 17:13
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Det finns nackdelar med att få bära vapen.
Vid ett tillfälle i USA skedde det smartaste vansinnesdåd jag hört talas om efter 9/11.
En person går in på en biograf under pågående föreställning och skjuter några skott. Jävligt många dog sedan av skador när beväpnade personer började skjuta vilt omkring sig.
Hade vi haft beväpnade människor i denna skola hade de antagligen gjort samma sak.

Undantag finns ja. Som alltid. "Antagligen"... Jag skriver om dokumenterad statistik. Oemotståndligt.

Svenne får ge fan i att gå på bio då. Det törs de inte nu i storstäderna.
Citera
2025-02-06, 17:14
Medlem
Var det mest flyktingar där på skolan då nu en Salim från Syrien ska begravas?
Fanns inga skjutna svenskar?
Ett rasist dåd?
Citera
2025-02-06, 17:14
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Är det inte så att rätten att bära vapen dolt är i zoner med lite brott?

Om du normaliserar datan mot demografi.

Man kan ju säga att den låga frekvensen i Jokkmokk beror på mängden beväpnade jägare, medfan den höga siffran i Malmö beror på få jägare med vapen. Men är det rimligt tycker du?

Så är det inte.
Citera
2025-02-06, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Var det mest flyktingar där på skolan då nu en Salim från Syrien ska begravas?
Fanns inga skjutna svenskar?
Ett rasist dåd?

Det vet vi inte. Får avvakta och se.

Nu är det ju så att demografin ser ut som den gör i Sverige så att några invandrar namn tillhör brottsoffren är fullt naturligt. Är det däremot bara invandrarnamn så kan man börja fundera på om det är ett rasistiskt dåd.
Citera
2025-02-06, 17:15
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Det finns nackdelar med att få bära vapen.
Vid ett tillfälle i USA skedde det smartaste vansinnesdåd jag hört talas om efter 9/11.
En person går in på en biograf under pågående föreställning och skjuter några skott. Jävligt många dog sedan av skador när beväpnade personer började skjuta vilt omkring sig.
Hade vi haft beväpnade människor i denna skola hade de antagligen gjort samma sak.
Du kanske skulle ta och länka till den där händelsen.

Annars finns det andra händelser där det är precis tvärt om, dvs att gärningsmannen blivit skjuten innan han gjort så mycket skada.
Citera
2025-02-06, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Helvete vad dum i huvudet du är, det är fan så att klockorna stannar alltså. GM gick alltså runt och tömde 10 magasin på oskyldiga människor, det är en krissituation där det handlar om sekunder och du pratar om att det var helt omöjligt för polisen att göra något. De har förfan alla verktyg att använda sig av för att förvirra GM. De tränar inför det här och får väl förfan lista ut en plan hur de ska göra.

Men då vet vi till nästa gång när nästa galning får för sig att slakta oskyldiga i en skola att polisen inte kan göra något. Det är bara att gömma sig under en skolbänk och hoppas på ett mirakel eftersom polisen måste tänka på sig själva.

Mycket ska man behöva läsa härinne. Jävla dåre.

Menar du att svenska polisen INTE står handfallen och är totalt värdelös när folk blir utsatta för brott? Svensk polis syfte är att 1. upprätthålla potemkinkulissen/den allmänna uppfattningen av att ordning och reda råder 2. jävlas med svensken och trycka ner honom för att han inte ska få för sig att "gå bärsärk" när han tröttnat på allehanda skit (som eventuellt hänt i det här fallet).
Senast redigerad av heltannanmedlems 2025-02-06 kl. 17:19.
Citera
2025-02-06, 17:17
Medlem
Threadkillers avatar
Vad bra det blev med massinvandringen, hör ni. De lovade ju att samhället skulle bli så spännande och charmigt, inte alls som det gamla trista gråa Sverige där människor inte ens behövde licens för att ha skjutvapen i hemmet fram till 1934.

Glöm inte att regleringar, bestämmelser och lagar, färre möjligheter för människor att bestämma själva, och mer makt åt staten är roligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in