Citat:
Ursprungligen postat av
Kimma7
Helvete vad dum i huvudet du är, det är fan så att klockorna stannar alltså. GM gick alltså runt och tömde 10 magasin på oskyldiga människor, det är en krissituation där det handlar om sekunder och du pratar om att det var helt omöjligt för polisen att göra något. De har förfan alla verktyg att använda sig av för att förvirra GM. De tränar inför det här och får väl förfan lista ut en plan hur de ska göra.
Men då vet vi till nästa gång när nästa galning får för sig att slakta oskyldiga i en skola att polisen inte kan göra något. Det är bara att gömma sig under en skolbänk och hoppas på ett mirakel eftersom polisen måste tänka på sig själva.
Mycket ska man behöva läsa härinne. Jävla dåre.
Ja, jag pratar om att det är omöjligt. Du pratar om att poliser ska bli ”sitting ducks” bara för att det är en krissituation.
Kan du inte berätta hur en skjuten polis ska kunna hjälpa någon då jag bara har förklarat polisens arbetssätt i liknande situationer.
Så, berätta nu exakt hur polisen ska sätta personen ur stridbart skick utifrån det scenario jag beskrev tidigare. Klarar du det utan att jag kan opponera mig kommer du få rätt. För just nu sitter du bara med ett tyckande.