2025-02-06, 16:54
Medlem
Sven2s avatar
Regeringen: Mer kamerabevakning!
https://www.sverigesradio.se/artikel/regeringen-vill-skynda-pa-lag-om-utokad-kamerabevakning
Citera
2025-02-06, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Helvete vad dum i huvudet du är, det är fan så att klockorna stannar alltså. GM gick alltså runt och tömde 10 magasin på oskyldiga människor, det är en krissituation där det handlar om sekunder och du pratar om att det var helt omöjligt för polisen att göra något. De har förfan alla verktyg att använda sig av för att förvirra GM. De tränar inför det här och får väl förfan lista ut en plan hur de ska göra.

Men då vet vi till nästa gång när nästa galning får för sig att slakta oskyldiga i en skola att polisen inte kan göra något. Det är bara att gömma sig under en skolbänk och hoppas på ett mirakel eftersom polisen måste tänka på sig själva.

Mycket ska man behöva läsa härinne. Jävla dåre.
Ja, jag pratar om att det är omöjligt. Du pratar om att poliser ska bli ”sitting ducks” bara för att det är en krissituation.
Kan du inte berätta hur en skjuten polis ska kunna hjälpa någon då jag bara har förklarat polisens arbetssätt i liknande situationer.
Så, berätta nu exakt hur polisen ska sätta personen ur stridbart skick utifrån det scenario jag beskrev tidigare. Klarar du det utan att jag kan opponera mig kommer du få rätt. För just nu sitter du bara med ett tyckande.
Citera
2025-02-06, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sven2
Regeringen: Mer kamerabevakning!
https://www.sverigesradio.se/artikel/regeringen-vill-skynda-pa-lag-om-utokad-kamerabevakning
Jag är helt för även om det knappast hade hjälpt i detta fall.
Citera
2025-02-06, 17:00
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Vad fan menar du din fitta? Passa dig.

Det är väldigt relevanta frågor och du kan inte ens svara utan att kasta ur dig skit. Är det bara att ge upp ifall nästa galning får för sig att attackera en skola eftersom ingen kan göra något?
Fitta? Passa dig?
Vad menar du? Är du nästa galning?
Man blir orolig när man läser dina och vissa andras inlägg här, tyvärr.
Citera
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nogarnog
Insatsstyrka räknas då som extra poliser på plats, Nationella insatsstyrkan är något helt annat, din jävla clown.
Och vad är skillnaden, har du svårt förstå svenska?
Polis var på plats 5 minuter efter larm, insatsstyrkan 10 minuter senare. Är det "extra poliser" polischefen snackar om eller är det du som svamlar?
Citera
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_creator
Knappast någon rättighet att bära vapen här som det borde vara. Bästa sättet att stoppa en elaking med ett vapen är en snäll människa med ett vapen. Men jag har sett kommentaren du talar om.

Det finns statistik på det från USA. I de stater där de får bära vapen dolt eller öppet är det väldigt lite rån. Detsamma med inbrott då de där hag rätt att skjuts för att döda när nån bryter sig in.
Citera
2025-02-06, 17:02
Medlem
Xeliouss avatar
Är du fortfarande här och ljuger?
Polisen var på plats efter 5 minuter, inte efter en timme. Då hade gärningsmannen redan skjutit de dödade.
Citat:
Helvete vad dum i huvudet du är, det är fan så att klockorna stannar alltså. GM gick alltså runt och tömde 10 magasin på oskyldiga människor, det är en krissituation där det handlar om sekunder och du pratar om att det var helt omöjligt för polisen att göra något. De har förfan alla verktyg att använda sig av för att förvirra GM. De tränar inför det här och får väl förfan lista ut en plan hur de ska göra.

Men då vet vi till nästa gång när nästa galning får för sig att slakta oskyldiga i en skola att polisen inte kan göra något. Det är bara att gömma sig under en skolbänk och hoppas på ett mirakel eftersom polisen måste tänka på sig själva.

Mycket ska man behöva läsa härinne. Jävla dåre.
Citera
2025-02-06, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Fitta? Passa dig?
Vad menar du? Är du nästa galning?
Man blir orolig när man läser dina och vissa andras inlägg här, tyvärr.

Du som börjar med att kasta ur dig anklagelser utan att svara på frågorna. Ska man som privatperson ge upp och hoppas på ett mirakel nästa gång en galning får för sig att slakta oskyldiga på en skola eftersom polisen inte kan göra något?

Det är en relevant frågan men du väljer istället att kalla mig för dåre utan att svara på frågan.

Det är för jäkla svagt av dig. Skärp dig.
Citera
2025-02-06, 17:04
Medlem
Västkustskts avatar
Det enda som hjälper mot sådana här incidenter är att fler personer bär vapen så det finns nån som kan stoppa marodören.

Inför Tjeckiska vapenlagar nu!
Citera
2025-02-06, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Är du fortfarande här och ljuger?
Polisen var på plats efter 5 minuter, inte efter en timme. Då hade gärningsmannen redan skjutit de dödade.

Jasså han hade dödat alla redan, och det vet du? Källa på det tack.
Citera
2025-02-06, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Det finns statistik på det från USA. I de stater där de får bära vapen dolt eller öppet är det väldigt lite rån. Detsamma med inbrott då de där hag rätt att skjuts för att döda när nån bryter sig in.

Är det inte så att rätten att bära vapen dolt är i zoner med lite brott?

Om du normaliserar datan mot demografi.

Man kan ju säga att den låga frekvensen i Jokkmokk beror på mängden beväpnade jägare, medfan den höga siffran i Malmö beror på få jägare med vapen. Men är det rimligt tycker du?
Citera
2025-02-06, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Det finns nackdelar med att få bära vapen.
Vid ett tillfälle i USA skedde det smartaste vansinnesdåd jag hört talas om efter 9/11.
En person går in på en biograf under pågående föreställning och skjuter några skott. Jävligt många dog sedan av skador när beväpnade personer började skjuta vilt omkring sig.
Hade vi haft beväpnade människor i denna skola hade de antagligen gjort samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in