2025-02-02, 17:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Tack vare att den mordiske psykopaten Dulles försvunnit ur ekvationen kan LBJ ha sett en öppning att börja prata om det som verkligen skedde vid JFK-mordet på ett mer öppet sätt.

Tyvärr så hade LBJ fel.

Hade han fel? Det är väl inga konspirationsteorier - kanske med reservation för månlandningen - som diskuterats så öppet och flitigt som mordet på jfk? Att det fortfarande inte finns några som helst bevis för multipla eller alternativa skyttar etc eller ens en bråkdel av alla de andra teorierna är ju knappast detsamma som att det skulle ha mörklagts eller inte diskuterats.

Offerkoftor är ganska osmakliga i diskussioner.
Citera
2025-02-02, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hade han fel? Det är väl inga konspirationsteorier - kanske med reservation för månlandningen - som diskuterats så öppet och flitigt som mordet på jfk? Att det fortfarande inte finns några som helst bevis för multipla eller alternativa skyttar etc eller ens en bråkdel av alla de andra teorierna är ju knappast detsamma som att det skulle ha mörklagts eller inte diskuterats.

Offerkoftor är ganska osmakliga i diskussioner.

Här tycks föreligga ett missförstånd och sista meningen förstår jag inte alls.

Den offentliga diskussion jag pratar om har aldrig startat sedan 22 november 1963.

Den offentliga diskussion jag pratar om inkluderar att staten är redo att delta i denna.

Den offentliga diskussion jag pratar om inkluderar allas vetskap om att de krafter som genom åren på olika sätt förstört försöken att lösa mordet har lagt ner det arbetet.

Den offentliga diskussion jag pratar om öppnar alltså upp för alla att prata om vad de vet om JFK-mordet utan rädsla för konsekvenser.
Senast redigerad av Fotboll12 2025-02-02 kl. 18:22.
Citera
2025-02-02, 18:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Här tycks föreligga ett missförstånd och sista meningen förstår jag inte alls.

Den offentliga diskussion jag pratar om har aldrig startat sedan 22 november 1963.
Vad menar du?

Citat:
Den offentliga diskussion jag pratar om inkluderar att staten är redo att delta i denna.
Vad menar du - igen?

Citat:
Den offentliga diskussion jag pratar om inkluderar allas vetskap om att de krafter som genom åren på olika sätt förstört försöken att lösa mordet lägger ner det destruktiva arbetet.
Menar du att alla ska diskutera utifrån din egen tro och utgångspunkt?

Citat:
Den offentliga diskussion jag pratar om öppnar upp för alla att prata om vad de vet om JFK-mordet utan rädsla för konsekvenser.
Är du rädd när du skriver här?

Det jag skrev om offerkoftor tror jag visst du förstod, du verkar åtminstone normalintelligent.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-02-02 kl. 18:26.
Citera
2025-02-02, 18:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jamen då så.
Men jag efterfrågar fortfarande belägg för dina påståenden- har du inte belägg så är det ju ytterligare ett bevis för att du ljuger.
Och det vill du väl inte uppvisa?
Citera
2025-02-02, 18:34
Avstängd
Citat:
Personer inom samtliga organisationer/grupperingar i meningen ovan deltog i mordet, men gällande LBJ hävdar jag att han bara var aktiv efter mordet i den cover-up som följde.
De som ingick i mordkonspirationen måste ha fått garantier om att USAs regering skulle skydda dem efteråt.

Chefen för USAs regering sekunderna efter JFKs dödförklaring var ingen annan än president Lyndon Johnson.

Citat:
LBJ var en korrupt skurk men inte en mordkonspiratör.
Här finns det en hel del som säger annat. Det finns ett stort antal mord, 'självmord', 'olyckshändelser' som kantade LBJs maniska väg till att bli USAs president och efter det att han lyckades med det.

Kolla t.ex. den här boken av Philip F. Nelson:
LBJ: The Mastermind of the JFK Assassination (2013)
En bra ingång till ämnet.

Citat:
Han var dock medveten om att något skulle ske 22 november 1963 men utan att veta detaljer.
På den nivån behövs i så fall inga detaljer, helt riktigt.

Citat:
Belöningen för att LBJ sedan accepterade att bli en del av den cover up som följde på mordet, bortsett från att själv slippa bli mördad, var att han fick bli president vilket hade varit hans högsta dröm.
Precis samtidigt som JFK sköts till döds i Dallas så pågick det för fullt en korruptions-rättegång i D.C. mot LBJs politiska rådgivare och skyddsling, Bobby Baker, där vittnen berättade om LBJs inblandning och som hade lett till att han hade fått tillbringa sina sista år i livet i fängelse om (när) han hade förklarats skyldig.

Nu slapp han det.

Citat:
En detalj som förstärkt intrycket hos mig att LBJ inte var en mordkonspiratör är att han 1970 i en bandad intervju med CBS faktiskt försökte att offentligt diskutera möjligheten att fler än Oswald deltog i mordet.
LBJ var mästare i vilseledning. Det finns många exempel på där LBJ säger att han misstänker att andra var inblandade i mordet, att det var en konspiration. Skälet till det var just att han visste att misstankarna om att han ingick i konspirationen bakom mordet och i mörkläggningen därmed skulle minska, av precis det skäl som du åberopar.

Citat:
I sista stund krävde han att den delen av intervjun skulle klippas bort vilket också skedde. LBJ fick uppenbarligen veta av starka krafter att det var en omöjlighet att genomföra det som han försökte med.
Vilken intervju avser du här? Den om en "god damn Murder Inc. in the Caribbean"?

Citat:
Antagligen var det omöjligt eftersom hela konspirationen då obönhörligen skulle avslöjas – det gick inte att ens försöka med ett lillfinger om andra än Oswald.
Tänk på vad Peter Dale Scott skriver om "phase 1, phase 2, phase, 1, ...".

Om du läser in dig på LBJs biografier så tror jag att du inser vad han var kapabel till.

Börja gärna med del 1 i Robert Caros serie, The Years of Lyndon Johnson:
1. The Path to Power (1982)
Fascinerande och skrämmande läsning och som ställer LBJ och mordet på hans företrädare, JFK, i en helt ny dager.
Senast redigerad av onopono 2025-02-02 kl. 18:36.
Citera
2025-02-02, 19:08
Medlem
Citat:
Vilken intervju avser du här? Den om en "god damn Murder Inc. in the Caribbean"?

Ja du har bra synpunkter om LBJ och jag kan mycket väl ha fel om att han inte skulle ha varit direkt inblandad i förväg.

Här är en artikel i NYT från slutet av april 1970 om den bortklippta delen av CBS-intervjun. Scrolla ned lite för att läsa texten digitalt:

https://www.nytimes.com/1970/04/29/archives/johnson-tv-interview-abridged-at-his-request-deletion-is-said-to.html

WASHINGTON, April 28— The Columbia Broadcasting System said today that its forthcoming television interview with former President Johnson had had material cut out, at Mr. Johnson's request, on the ground of national security.

The network declined to confirm or deny published reports that in the deleted film Mr. Johnson expressed fundamental doubts about the Warren Commission's conclusion that Lee Harvey Oswald was the “single assassin,” acting alone, in the death of President Kennedy.

———————————

Rättelse: Det var inte i sista stund LBJ bad om att få delen om fler inblandade än Oswald bortklippt, som jag påstod, utan det skedde en tid i förväg vilket framgår av artikeln ovan.
Senast redigerad av Fotboll12 2025-02-02 kl. 19:32.
Citera
2025-02-02, 20:24
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ja men då så. Inga invändningar mot mitt påstående således.

Till er andra, "SnakePlissskens" övergripande syfte med sitt deltagande i den här tråden (och i diverse andra trådar där han stalkar mig) är att attackera undertecknad, med mer eller mindre vanvettiga anklagelser och hela raddan klassiska argumentationsfel, och just här ser vi ett exempel så gott som något.

Han kräver här att få se exakta siffror som underlag till det här:
Flertalet hjärnkirurger, övriga traumaläkare och sköterskor jobbade i princip dagligen med skottskador och hade gjort så under lång tid i Dallas, en av USAs mest skjutglada storstäder.

(Som kontrast till det faktum att de två militära obducenterna som ansvarade för JFKs obduktion i Bethesda helt saknade utbildning i att obducera skottskadade, aldrig hade gjort så, samt inte hade obducerat alls på flera år - de undervisade i klinisk patologi.)
Trots att han samtidigt inte har några invändningar mot det i sak.

Döm själva.

Vad gäller att jag "alltid presenterar underlag till det jag påstår om så önskas av någon", så gäller det givetvis påståenden som denna någon bestrider, alternativt vill fördjupa sig i. Varför annars kräva ett underlag?

Med det sagt så VET jag att jag vid olika tillfällen just har tagit del av sådana mer exakta siffror, men att jag fortfarande inte har hittat dessa. Här ber jag övriga deltagare/läsare om överseende och lite mer tid att lokalisera källan/källorna i fråga.

Signaturen "SnakePlisssken", däremot, ber jag högaktligen att dra åt he***te.

Individer som bevisligen saknar ett ärligt uppsåt har jag noll respekt för.

Noll.

Ja den fallerande språkförståelsen är tydlig. Det är fullt möjligt att inte ha invändningar mot ett påstående i sig då det kan vara så samtidigt som man önskar källa till påståendet som bekräftar dess riktighet.

Men du duckar konstant till källor, påståenden om att en postbox bara fick ta emot specifik adressat och postanställda kollade detta! Ända källa är faksimile med vag provinsens. Samma gällde möjligheten av visa på fotoförfalskningar, ID-handlingar utan bild mm.

I detta inlägg återupprepar du ett påstående om obducenterna inte hade forensisk utbildning/vana i inlägget jag svarar på, kryddat med att det inte gjort det på ett par år samt bara undervisat. Någon källa på detta har vi inte fått och jag frågade första gången, utan något svar mer än ett juvenilt OT svar om att jag var bitter!

Så ja du ljuger när du påstår att du anger källor när det efterfrågas. Särskilt när du ifrågasätts om dina försök att misstänkliggöra allt som pekar på Oswalds skuld.

med tanke på citatet från dig
Citat:
Individer som bevisligen saknar ett ärligt uppsåt har jag noll respekt för.

Så du har noll respekt för dig själv alltså!
Citera
2025-02-02, 20:26
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Att det fortfarande inte finns några som helst bevis för multipla eller alternativa skyttar etc...
Det finns inte ens bevis för en ensam skytt. Det som finns är ett gevär och en film som visar att Kennedy blev skjuten så man anser att det var åtminstonde en skytt.
Citera
2025-02-02, 22:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Ja den fallerande språkförståelsen är tydlig.
Igen. Var någonstans menar du att jag begick ett "syftningsfel"?

Hade du något svar här min lille vän?

Citat:
Det är fullt möjligt att inte ha invändningar mot ett påstående i sig då det kan vara så samtidigt som man önskar källa till påståendet som bekräftar dess riktighet.
Uppenbarligen, men frågan är om det i så fall är förenligt med ett ärligt uppsåt.

Citat:
Men du duckar konstant till källor,
Ingalunda. Just här förklarar jag klart och tydligt att de mer precisa källor som jag går på fortfarande inte är lokaliserade, men att mitt påstående trots det i stora drag kan anses rimligt.

Här håller du inte med, min lille vän?

Citat:
påståenden om att en postbox bara fick ta emot specifik adressat och postanställda kollade detta! Ända källa är faksimile med vag provinsens.
Källan är en bok av Stewart Galanor, Cover-Up, publicerad 1998 av bokförlaget, Kestrel Books, 134 West 93 Street New York, NY 10025.

I boken finns ett brev från en Ralph R. Rea och lyder som följer:
POST OFFICE DEPARTMENT
BUREAU OF OPERATIONS
WASHINGTON, D.C. 20260

May 3, 1966

Mr, Stewart Galanor
3900 Greystone Avenue
Riverdale, New York 10463

Dear Mr, Galanor:

In reply to-your inquiry of May 3, the following regulations
referred to were in effect at all postal installations in
March 1963,

Section 846,53h, of the Postal Manual, provides that the third
portion of box rental applications, identifying persons other
than the applicant authorized to receive mail, must be retained
for two years after the box is closed,

Section 355,111b(4), prescribes that mail addressed to a person
at a post office box, who is not authorized to receive mail,
shall be endorsed "addressee unknown", and returned to the sender
where possible,

Sincerely yours,
[Namnteckning]
Ralph R. Rea
Director
Special Services Branch
Det här är enligt allas vår lille vän, kjellkritisk, förfalskat. Men inte ett spår av ens ett försök till ens en ansats till förklaring till varför det i så fall är det, av vem, eller varför ingen under alla dessa år i så fall har 'upptäckt' det.

Vidare, här är relevant regelverk [understruket av mig] medskickat av Director Rea som bilaga till brevet här ovan:
846.5 RECORDS RETAINED FOR PERIODS OTHER THAN 1 YEAR

.51 Dispose of all records maintained at post offices after 1 year except those
covered in 846.42 and 846.43 and those in the following categories:

.52 International Mail................................ Retention Period

a. International mail schedules_-------------- 3 years.
b. International air and steamer mail files:
(1) International letter bills-..------------ 6 years.
(2) Steamer arrival and dispatch logs, bulle- 4 years.
tins of verification, registry receipts,
check sheets, waybills, trip tickets, and
records pertaining to delivery and receipt
of international mail and military mail.
c. Universal postal statistics_..--------------- 8 years.

.53 Postal Procedures
a. Delivery receipts for firearms, and statements 4 years.
by shippers of firearms (Forms 2162, 1508).

b. Applications and permits for special mailing Place in inactive file on
privileges, mailing without affixing postage, termination or cancella-
use of precanceled stamps, distribution of . tion. Start new inactive
business reply cards, use of meter postage, file each year. Destroy 3
mailing under 2d and 3d class, etc. years after close of year
in which terminated or
cancelled.

c. Marked copies of publications admitted as 6 months.
second class mail matter.
d. Patron change of address files__...._.----- 2 years.
e. Case examination records (Form 3990) --~--- Place on right side of official
Personnel folder upon
separation of employee.

f. Registered, insured, COD, and certified mail 2 years.
receipts, and delivery and dispatch records
(such as Forms 3805, 3806, 3824, 3867, 3877,
3896).
g. COD Tags as money order applications, and 2 years after quarter of
other delivery office COD records (such as money order issue or 2
Form 3814 series, 3821, 3822). years after other disposi-
tion of case.

h. Box rental applications and control cards 2 years after close of box.
showing payment.

i. Route inspection reports:
(1) Made annually or more frequently__-_. -- 2 years.
(2) Made less frequently than annually__._ 5 years.
j. Meter mailings, 2d-class mailings, statement 3 years,
of mailing matter with permit imprints, re-
ceipt for postage meter setting, and weighing
and dispatch certificates (such as Forms 3541,
3542, 3602, 3603, 3607, 3609, 3610).
k. Publishers statement of ownership manage- 2 years.
ment and circulation.
l. Patron application for U.S. savings bonds_.. 2 years.
m. Rural route file folders:
(1). Right side material................2-- Retain.
(2) Left-side material. :.......22<<o.
Även det här är således enligt vår lille vän, kjellkritisk (LoL), ett förfalskat dokument. Men han förklarar inte heller här av vem, varför, eller varför ingen under alla dessa år i så fall har avslöjat 'bluffen'.

Här är förövrigt Stewart Galanors förtjänstfulla sammanställning av samtliga de vittnen som har uttalat sig om vad de upplevde på och kring Dealey Plaza när JFK mördades:
Dealey Plaza Witness Database, by Stewart Galanor
Publicerad av Mary Ferrell Foundation.

Kolla gärna om du där kan hitta några fler 'förfalskade dokument' av Stewart Galanor.

Jag finns kvar här, ingen fara.

Citat:
Samma gällde möjligheten av visa på fotoförfalskningar,
Igen. Det var och är i princip omöjligt att bevisa 100% att ett fotografi är äkta. Om du har invändningar så förklarar du varför och så tar vi det därifrån.

Jag finns kvar här, lille vän, ingen fara.

Citat:
ID-handlingar utan bild mm.
Vad tänker du mer bestämt på här, tror du?

Citat:
I detta inlägg återupprepar du ett påstående om obducenterna inte hade forensisk utbildning/vana i inlägget jag svarar på, kryddat med att det inte gjort det på ett par år samt bara undervisat. Någon källa på detta har vi inte fått och jag frågade första gången, utan något svar mer än ett juvenilt OT svar om att jag var bitter!
Ja, jag vill fortfarande att du berättar för oss var du hittade ett "syftningsfel" av mig. Tror du att du kan citera det och förklara vad du menar?

Efter det så presenterar jag mer än gärna de källor du efterfrågar.

Deal?

Citat:
Så ja du ljuger när du påstår att du anger källor när det efterfrågas.
Ja, jag anger källor om uppmaningen kommer från ett ärligt uppsåt. Ett sätt att visa ditt ärliga uppsåt är att citera det du menar är ett "syftningsfel" av mig och förklara varför du drar den slutsatsen.

Deal?

Citat:
Särskilt när du ifrågasätts om dina försök att misstänkliggöra allt som pekar på Oswalds skuld.
Ingenting pekar på att Oswald mördade vare sig JFK eller polisman J.D. Tippit, eller att han ska ha försökt att mörda vare sig general Walker eller en polisman i Texas Theater.

Tvärtom så pekar ALLT på att han var "framed as a patsy" av de som låg bakom morden och därpå de som deltog i mörkläggningen.

Det här är något som jag har kommit fram till efter mångåriga studier och inget jag bara 'fått för mig'.

Hade du något endaste litet något som pekar på Oswalds skuld?

Låt se.

Citat:
med tanke på citatet från dig

Så du har noll respekt för dig själv alltså!
Jag har inget annat än ett ärligt uppsåt. Det är allt jag har.

Har Du?
Citera
2025-02-02, 22:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Det finns inte ens bevis för en ensam skytt. Det som finns är ett gevär och en film som visar att Kennedy blev skjuten så man anser att det var åtminstonde en skytt.
Korrekt, och (Zapruder-) filmen visar klart och tydligt att det dödande huvudskottet avlossades framifrån snett till höger = minst två skyttar = konspiration.
Citera
2025-02-02, 23:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast

Nej det vore ju konstigt om det fanns ett sådant bevis - hur skulle det ens se ut? Det enda jag kan tänka mig är att man simultant skulle ha filmat exakt varje punkt inom skottavstånd under själva skottillfället - vilket iofs verkar vara precis sånt trams som konspirationsteoretiker efterfrågar… (men det hade givetvis ändå lagts fram teorier om ”mörkläggning” och förfalskade filmer)…
Citera
2025-02-02, 23:33
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Korrekt, och (Zapruder-) filmen visar klart och tydligt att det dödande huvudskottet avlossades framifrån snett till höger = minst två skyttar = konspiration.

Nej, den visar klart och tydligt att skottet kom bakifrån, vilket också det närmaste vittnet såg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in