2025-01-25, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aladino
Kan du tydligt se dina stygn?

Ja jag ser mina stygn, men ser typ lite mer av trådarna. Tror det är lite för svullet, bland annat pga kransen som gör det lite svårt att se stygnen. När jag först tog av förbandet och såg kuken såg det ut som att den gått av på mitten och nån sytt tillbaka den bara, hahahaha. Blev livrädd i 1 sek. Men det var kransen under/runt ollonet och stygnen/trådarna som jag såg. Fattar vad folk menar med krans under ollonet nu, fattade inte riktigt innan vad alla menade. Står på pappret jag fick hem att ”efter operationen kommer du sa som en krans av stygn precis bakom ollonet”

(Läs min inlägg lite längre bak om när jag tog av förbandet imorse)
Senast redigerad av Kaptenpannkaka 2025-01-25 kl. 11:29.
Citera
2025-01-25, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenpannkaka
Ja jag ser mina stygn, men ser typ lite mer av trådarna. Tror det är lite för svullet, bland annat pga kransen som gör det lite svårt att se stygnen. När jag först tog av förbandet och såg kuken såg det ut som att den gått av på mitten och nån sytt tillbaka den bara, hahahaha. Blev livrädd i 1 sek. Men det var kransen under/runt ollonet och stygnen/trådarna som jag såg. Fattar vad folk menar med krans under ollonet nu, fattade inte riktigt innan vad alla menade. Står på pappret jag fick hem att ”efter operationen kommer du sa som en krans av stygn precis bakom ollonet”

(Läs min inlägg lite längre bak om när jag tog av förbandet imorse)
Hmm, jag ser inga stygn.
Har bara en gigantisk fläskläpp på översidan ollonet, ser inget stygn alls. Kanske ligger de under svullnaden typ?
Citera
2025-01-25, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aladino
Hmm, jag ser inga stygn.
Har bara en gigantisk fläskläpp på översidan ollonet, ser inget stygn alls. Kanske ligger de under svullnaden typ?

Ja är förmodligen pga svullnaden, har svårt att se att du inte skulle ha några stygn. Svullnaden kommer nog gå ner närmaste veckan litegrann iallafall. Ser du inga trådar då? Vad menar du med gigantisk fläskläpp? Menar du kransen runt/under ollonet? Är själv lite mer svullen på baksidan av ollonet till höger.
Citera
2025-01-25, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canoptek
Bakgrund: Fimosis hela livet. Aldrig kunnat dra tillbaka förhuden vid erektion. Fick en tight omsärelse och med ca 7mm inre förhud kvar. Frenulum kvar.

Skulle säga att själva såret läkte väldigt snabbt när jag jämförde mig med andra på r/circumcision. Men de första typ 10-12 dagarna var inte roliga. Så fort någonting nuddade ollonet eller stygnen ryggade jag tillbaka för det var extremt obekvämt. Till och med att sitta/gå okring naken kunde vara besvärligt för det nuddade låren, pungen eller stolen jag satt på. Underkläder var det ingen fråga om utan att linda in kuken först - provade flera gånger men klarade inte av det. Stygnen var värst.

Så jag tog mig igenom dessa dagar genom att smörja in såret och ollonet med rikligt med vaselin och höll den inlindad med kompress och gasbinda. Tänkte att jag ville låta det läka ostört och hantera känsligheten sen. Det gick helt okej att röra mig och ha kalsonger när allt var inlindat, men toppen kunde fortfarande skava beroende hur jag lindat in det. Ville ju kunna pissa utan att linda upp allt igen.

Kan även tillägga att jag duschade morgon och kväll, och spolade såret med koksaltlösning efter varje dusch, innan jag lindade in paketet igen.

Sömnen var väldigt frustrerande. Stånden gjorde väl inte superont, men det var tillräckligt obekvämt för att vakna av det varje timme. Det var också svårt att hitta en behaglig position att ligga. Vissa nätter föredrog jag att sova naken, och andra inlidad. Från dag 10 vaknade jag inte längre av stånden. Så det blev inte mycket sömn de första dagarna vilket kan påverka livskvaliteten och arbetsförmågan under dagen.

Vid dag 12 hade såret sett helt stängt ut i flera dagar så jag kände att det var lugnt att plocka bort de förbannade stygnen. Stod på pappret från läkaren att jag kunde plocka bort dessa efter 2 veckor om de inte släppt av sig själv. Det var såklart väldigt pilligt att ta bort dessa själv, men det gick bra och fick inga komplikationer efteråt. (Var väldigt försiktig om du plockar bort dessa själv, och sanera området/verktygen!).

När stygnen nu var borta gjorde jag återigen ett försök med kalsonger utan kompress och gasbinda. Hade läst ett tips att sätta på dem bakofram då sömmarna kan vara obekväma. Och det gick hur bra som helst! Fick dock fortsätta bära dem bakofram i några dagar, och även jeans var obekväma under den tiden. Men det var väl från och med här jag kunde återgå till mitt vanliga liv i princip helt då, då det var just stygen som begränsat mig mest.

Hade fått direktiv att avstå från gym i minst 1 vecka, så jag var tillbaka på dag 8 utan problem, men avstod från de tygnsta övningarna.

Drog första runken efter knappt 3 veckor. Hade varit kåt som ett djur sedan typ dag 10. Var dock försiktig och försökte hålla mig till att enbart stimulera ollonet så inte ärret skulle få så mycket belastning. Har runkat ett par gånger till sedan dess. Det tar mycket längre tid att komma, men det känns absolut inte sämre än innan. Snarare tvärtom. Tidigare kunde jag inte klara av direkt kontakt med ollonet för det var så känsligt. Men nu efter operationen känns det så jävla skönt! Så själva runkadet känns bättre än innan men ändå kan jag hålla på längre på något sätt. Win win.

Frågor om sex kan jag inte svara på än :<
Men har du eller någon annan några andra frågor så svarar jag gärna!

Canoptek och jag opererade förhuden av samma anledning. Men jag har aldrig ens ”blottat” mitt ollon tidigare, den har inte varit exponerad. Har haft trång förhud i hela mitt liv. Tack för du delade med denna tydliga beskrivning hur din period var. Tror min läkningsprocessen kommer vara liknande, även fast det är väldigt individuellt hur ens egen kropp hanterar det.

Canoptek, ser du fortfarande en krans runt/bakom ditt ollon eller har den försvunnit?
Citera
2025-01-25, 12:46
Medlem
Citat:
Canoptek och jag opererade förhuden av samma anledning. Men jag har aldrig ens ”blottat” mitt ollon tidigare, den har inte varit exponerad. Har haft trång förhud i hela mitt liv. Tack för du delade med denna tydliga beskrivning hur din period var. Tror min läkningsprocessen kommer vara liknande, även fast det är väldigt individuellt hur ens egen kropp hanterar det.

Canoptek, ser du fortfarande en krans runt/bakom ditt ollon eller har den försvunnit?

Har fortfarande lite av en krans på ovansidan och vänster sida, då min balle drar lite åt vänster. Men den blir definitivt mindre tydlig med tiden. Jag får uppdatera er längre fram!
Citera
2025-01-25, 13:04
Medlem
Citat:
Har fortfarande lite av en krans på ovansidan och vänster sida, då min balle drar lite åt vänster. Men den blir definitivt mindre tydlig med tiden. Jag får uppdatera er längre fram!
Har du haft sex än?
Citera
2025-01-25, 14:04
Medlem
Citat:
Nej, vaselinet använde jag i samband med kompress och förband från dag 1 till dag 12. Det var jätteobekvämt att ha kompresserna direkt mot ballen utan vaselinet emellan. Det var dag 12 som jag tog bort stygnen och kunde därmed ha kalsonger utan vaselin, kompress och förband. Stygnen var så helvetes känsliga, så de var den stora begränsningen för mig att kunna skippa allt skydd. Ollonet hade vant sig vid kontakt någonstans däremellan, men exakt när vet jag inte.

Jag är mer rädd att stygnen ska fastna i kalsongerna, känns som det kan bli väldigt jobbigt att komma loss utan att orsaka massiv skada. Inte lika känslig som du vid stygnen men mer baksidan vid frenulum-strängen där man gjorde något plastikkirurgi eller så, den sticker ut lite just nu
Tack för information

Jag gjorde en förhudsoperation då jag var 6 år ungefär (tog så lite som möjligt), det var riktigt smärtsamt och blev förfärligt år senare och levde med det tills jag är 22 (nu). Om någon läser det här och har möjlighet att välja själv skulle jag ge rådet att köra en hel omskärelse, inte värt de potentiella problemen.. Levde med smärta, obehag och osäkerhet i många år trots att jag ändå haft sex relativt många gånger. Men det har inte varit särskilt skönt.
Citera
2025-01-25, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkbert
Jag är mer rädd att stygnen ska fastna i kalsongerna, känns som det kan bli väldigt jobbigt att komma loss utan att orsaka massiv skada. Inte lika känslig som du vid stygnen men mer baksidan vid frenulum-strängen där man gjorde något plastikkirurgi eller så, den sticker ut lite just nu
Tack för information

Jag gjorde en förhudsoperation då jag var 6 år ungefär (tog så lite som möjligt), det var riktigt smärtsamt och blev förfärligt år senare och levde med det tills jag är 22 (nu). Om någon läser det här och har möjlighet att välja själv skulle jag ge rådet att köra en hel omskärelse, inte värt de potentiella problemen.. Levde med smärta, obehag och osäkerhet i många år trots att jag ändå haft sex relativt många gånger. Men det har inte varit särskilt skönt.

Hur många dagar sedan OP är du? Hur känsligt är ditt ollon?

När jag växte upp förstod jag att det var något konstigt med min förhud, men fattade inte riktigt vad som var fel och att de ens kunde vara fel. Har haft sex med en riktigt jävla trång förhud, inte najs kan jag säga. Jag är också 22 år som du. Jag önskade jag tog tag i detta problem tidigare men man vågar inte riktigt, hoppats det löst sig med åren och man har fan skämts. Även fast detta fan är jobbigt som helvete (läkningsprocessen), så kommer det vara värt det.
Citera
2025-01-25, 14:41
Medlem
Citat:

När jag växte upp förstod jag att det var något konstigt med min förhud, men fattade inte riktigt vad som var fel och att de ens kunde vara fel. Har haft sex med en riktigt jävla trång förhud, inte najs kan jag säga. Jag är också 22 år som du. Jag önskade jag tog tag i detta problem tidigare men man vågar inte riktigt, hoppats det löst sig med åren och man har fan skämts. Även fast detta fan är jobbigt som helvete (läkningsprocessen), så kommer det vara värt det.

Jag gjorde den i tisdags på eftermiddagen. Mitt ollon är inte lika känsligt som i början, men jag är helt säker på att det kommer ta lång tid innan man kommer kunna duscha osv som vanligt utan att tänka på kuken. Ser förbättring men det är fortfarande lite skavande känsla, råkat slå till lillen med både mobil och en låda men det kändes mycket mindre än vad jag trodde.

Ja det är ett stort problem, ännu otäckare är att veta hur många som lever med det livet ut bara för det är så jobbigt som du beskriver. Skulle misstänka mörkertalet är enormt.

Vi kommer kunna vara glada och ha ett leende då man tänker tillbaks till den här perioden, skulle tro man slutar tycka det är särskilt jobbigt efter 3-4 veckor om man läser vad andra skrivit.
Citera
2025-01-25, 14:42
Medlem
Citat:

Du gjorde det igår? Hur mycket blod hade du på kompressen då du tog av den imorse, var den helt genomblodig? Har du också sån plastikkirurgi av frenulum?
Citera
2025-01-25, 15:27
Medlem
Citat:
Jag gjorde den i tisdags på eftermiddagen. Mitt ollon är inte lika känsligt som i början, men jag är helt säker på att det kommer ta lång tid innan man kommer kunna duscha osv som vanligt utan att tänka på kuken. Ser förbättring men det är fortfarande lite skavande känsla, råkat slå till lillen med både mobil och en låda men det kändes mycket mindre än vad jag trodde.

Ja det är ett stort problem, ännu otäckare är att veta hur många som lever med det livet ut bara för det är så jobbigt som du beskriver. Skulle misstänka mörkertalet är enormt.

Vi kommer kunna vara glada och ha ett leende då man tänker tillbaks till den här perioden, skulle tro man slutar tycka det är särskilt jobbigt efter 3-4 veckor om man läser vad andra skrivit.

Tror mörkertalet är galet stort. Första läkaren jag träffade (när jag fick remiss) sa att det kommer in killar typ VARJE dag med problem pga trång förhud. Tänk då också på att de flesta, ink mig i många år, inte vågar söka hjälp. När jag skulle opereras var det en kille innan och en annan kille efter mig som dessutom opererades.

Fan hur jävla känsligt ollonet är just nu är det värsta problemet. Går inte ens att ha kallingar. Inte så konstigt när skiten legat ”gömd” under förhuden hela livet, hoppas det bara blir bra snart för detta är fan pain forreal.
Citera
2025-01-25, 15:34
Medlem
Citat:
Du gjorde det igår? Hur mycket blod hade du på kompressen då du tog av den imorse, var den helt genomblodig? Har du också sån plastikkirurgi av frenulum?

Jag gjorde igår tidigt på morgonen. Gå tillbaka till mitt inlägg här kl 07:57 imorse, beskriver där hela processen när jag tog av förbandet. Var bara torkat blod på förbandet och lite torkat och pytte lite färskt blod från stygnen typ på ”baksidan” av ollonet. Var inte mkt blod alls, förväntade mig mer blod helt ärligt. Var livrädd när jag skulle ta av förbandet.

Vad menas med frenulum har inte riktigt fattat det? Vad innebär platstikkirurgi av frenulum? Står inget om frenulum på 1177 om operationen så har ingen aning. Ska på återbesök hos urologen om 4 veckor, han skulle se till att allt läker bra. Ska fråga om frenulum då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in