2025-03-01, 15:37
Medlem
Nu testade jag den 😈 herregud vilken börda som släpptes lol det behövdes,
Kändes som om något inuti höll på
Explodera och tryckte men det gick bra ändå, inget blod eller något kom alls, verkar dock finnas något litet stygn kvar som vägrar ge sig, kanske den som ändå gjorde trycket? Ska köra typ 1-2 gånger i veckan och se om det är samma eller ändras, sjukt annorlunda dock
Citera
2025-03-01, 22:16
Medlem
ssomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckerycke
Hur mycket inre förhud har du kvar? Frenelum kvar? Är inte förhud och frenelum fortsatt känsliga?
Har redan skrivit ut det; ca. 1-1.5cm inre förhud kvar runt om, blir ca. 2cm vid stånd och har frenulum bevarat, var lite tight där i början men det töjde sig med tiden. Båda har bra känsel ja.

Svarar nu även på annat du skrivit:
du verkar råkat ut för en sällsynt oskicklig kirurg (eller vad det nu var för någon som utförde ditt ingrepp)
Det du nämnt i flera inlägg med att huden från pungen fäster högt på undersidan av skaftet vid erektion går att åtgärda, ex genom att ta bort/förlänga ditt frenulum och klippa och sy/fästa om delen av huden från pungen. Låter som att du borde erbjudits en revision av ditt ingrepp mm och åtgärdat problemen det medförts. Tycker du ska försöka igen. Sen om det löser dina sexuella problem är nog osäkert då du tidigare skrivit att du saknar känsel i ollonet - vilket är ovanligt.

Det är ovanligt med dåliga slutresultat.
Jag tycker man kan vara försiktig med att gå på Reddit, Flashback eller andra anonyma forum för att bilda sig en vederhäftig uppfattning om hur bra/dåligt detta blir.
Oftast de missnöjda som hörs mest som vanligt, eftersom det finns ett behov av stöd - vilket inte är märkligt.

Inga operationer eller ingrepp är såklart utan risk - det ska tydliggöras för patienter.
Citera
2025-03-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssoma
Har redan skrivit ut det; ca. 1-1.5cm inre förhud kvar runt om, blir ca. 2cm vid stånd och har frenulum bevarat, var lite tight där i början men det töjde sig med tiden. Båda har bra känsel ja.

Svarar nu även på annat du skrivit:
du verkar råkat ut för en sällsynt oskicklig kirurg (eller vad det nu var för någon som utförde ditt ingrepp)
Det du nämnt i flera inlägg med att huden från pungen fäster högt på undersidan av skaftet vid erektion går att åtgärda, ex genom att ta bort/förlänga ditt frenulum och klippa och sy/fästa om delen av huden från pungen. Låter som att du borde erbjudits en revision av ditt ingrepp mm och åtgärdat problemen det medförts. Tycker du ska försöka igen. Sen om det löser dina sexuella problem är nog osäkert då du tidigare skrivit att du saknar känsel i ollonet - vilket är ovanligt.

Det är ovanligt med dåliga slutresultat.
Jag tycker man kan vara försiktig med att gå på Reddit, Flashback eller andra anonyma forum för att bilda sig en vederhäftig uppfattning om hur bra/dåligt detta blir.
Oftast de missnöjda som hörs mest som vanligt, eftersom det finns ett behov av stöd - vilket inte är märkligt.

Inga operationer eller ingrepp är såklart utan risk - det ska tydliggöras för patienter.

Det är inte alls ovanligt med dåliga resultat. Kolla reddit. Alla dåliga resultat är utförda av någon urolog. Och det är helt sjukt dåliga resultat med snett ärr och för mycket hud som tagits bort. Alla bra resultat av kända kirurger som enbart utför omskärelser. Man skulle tro urologer förstår sig på den manliga anatomin men de gör inte det, tyvärr. Tankesättet är att omskärelse är ett simpelt ingrepp och alla kan utföra det.
Senast redigerad av Kryckerycke 2025-03-02 kl. 17:32.
Citera
2025-03-02, 22:31
Medlem
ssomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckerycke
Det är inte alls ovanligt med dåliga resultat. Kolla reddit. Alla dåliga resultat är utförda av någon urolog. Och det är helt sjukt dåliga resultat med snett ärr och för mycket hud som tagits bort. Alla bra resultat av kända kirurger som enbart utför omskärelser. Man skulle tro urologer förstår sig på den manliga anatomin men de gör inte det, tyvärr. Tankesättet är att omskärelse är ett simpelt ingrepp och alla kan utföra det.

Du skriver det, gång på gång, som om dåliga slutresultat vore mer regel än undantag (pga. exempel på Reddit) och det stämmer inte.
Vi diskuterar medicinskt motiverade ingrepp och när man läser förväntningar om resultat med tankar på amerikanska porrfilmer (med välhängda män som blivit omskurna som nyfödda) är det helt enkelt inte realistiska.
Jag kan säga att man hellre tar bort förhuden än behåller en sjuk, trasig eller trång sådan. Det är poängen.
Det flesta blir nöjda och sexlivet (som för mig) blir, med tiden, detsamma - för en del t.o.m bättre.
Har vi inga problem med förhuden hade nog både du och jag behållt den. Stämmer nog för merparten i denna tråd även om det dyker upp några i tråden som gjort det pga kosmetiska skäl.

Ang hårväxt på skaftet:
Detta kan bero på omskärelse men verkar oklart, förekommer även bland män som blivit omskurna som barn så inte bara de som blivit omskurna vid vuxen ålder och har inget att göra med stil/typ av omskärelse - möjligen större risk vid tight (både high och low) pga risk att den håriga huden kring roten och pungen ”dras uppåt” på skaftet vid avlägsnandet av förhuden.
Hårväxt på skaftet förekommer även bland intakta män, liksom kvinnor som har olika mkt behåring kring vulvan.
För egen del är behåringen lika som tidigare - har inte ens tänkt på det.

Jag har läst dina varningar om hur dåligt ditt ingrepp blivit och tvivlar inte på att du känner som du gör. Jag lider med dig och självklart borde du fått bättre info och en bättre urolog/kirurg.
Jag skulle rekommendera dig att söka hjälp inom vården för dina problem istället, ex. det jag skrev ovan om att åtgärda frenulum och huden vid pungen. Förstår inte varför du inte redan erbjudits det om du lider av detta och ångrar ditt ingrepp.
Citera
2025-03-03, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aladino
Runkade typ första gången efter två veckor lol, det gick ok tror jag, kom lite blod tror jag. Nu efter typ 5 veckor kan jag göra det utan problem. Typ samma grej som tidigare förutom att jag kommer typ snabbare. Så länge man inte blir impotent e jag nöjd.

Testade sex efter typ 3.5 vecka på fyllan och de gjorde något in i helvete ont. Så behövde ge upp mitt i.
Tänker att jag ska ringa någon nästa helg o ge det ett nytt försök.

Tror det e ganska mycket testa sig fram. Efter fyra veckor, om jag hade chansen hade jag inte kunnat säga nej iallafall. Man känner ju direkt om något e fel så så länge du inte har några problem med att eventuellt behöva sluta mitt i skulle jag tipsa om att köra hårt.

Länge sedan jag skrev något här (2 veckor typ?) har sedan dess sett svullnaden längs ollonkanten gå ner lite.
Blir fan lite tveksam vad jag har fått för typ av omskärelse för idag märkte jag fan att förhud hade glidit upp och börjat täcka ollonet, men jag trodde jag hade fått helomskärelse.

Aja kan knappt beskriva hur taggad jag e på att försöka köra igen och kolla om det går på riktigt. Vill också gärna att denna jävla krans försvinner, den e ju tokful.

Ifall någon läser detta som funderar å om de ska göra den kan jag bara säga att det är värt att ta tag i det. Det är några dagar av helvete men efter det känns allt så jävla skönt. Iallafall för mig, jag har länge hatat förhuden pågrund av uppenbara skäl.

Känns som de var länge sen jag såg dig i tråden Vi gjorde OP typ samtidigt och var med om detta helvete samtidigt. Fyfan vad mkt bättre det är nu efter 5 veckor, första veckan var de värsta jag varit med om.

Hatar också kransen, vill bara att skiten försvinner för den är skitful. Någon som vet när kransen försvinner som läser i denna tråd?
Citera
2025-03-03, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenpannkaka
Känns som de var länge sen jag såg dig i tråden Vi gjorde OP typ samtidigt och var med om detta helvete samtidigt. Fyfan vad mkt bättre det är nu efter 5 veckor, första veckan var de värsta jag varit med om.

Hatar också kransen, vill bara att skiten försvinner för den är skitful. Någon som vet när kransen försvinner som läser i denna tråd?

Tror vi 3 gjorde nästan samtidigt hahaha, inne på dag 5 imorgon (tisdag)
Till mig sa dom att kransen försvinner eller alltså smälter in mellan 3dje månaden och framåt, kan bero på, stör mig bara nu på att svullna huden glider upp och gömmer allt, när jag drar tillbaka den blir huden väldigt lös typ? Alltså fortfarande rätt tjock och svullen, sen när huden glider upp ser man inte svullanden lika mycket, det ska också försvinna efter ett tag, hoppas fan dom verkligen gjorde ett bra jobb och processen är vanligtvis så,
Nu får jag duscha med varmare vatten igen sa dom också hahaha

Men när du runka? Fick du typ en tryck känsla och att den skulle explodera? Hahahaha är det normalt så eller kommer det ändras eller stanna så? Vill veta hur jag ska fortsätta framöver hehehe

Tänker också med kondom, den är ju fortfarande överkänslig mot allt typ, funkar bra med kallingar, dock täcker all hud ollonet så kommer ta tid att vänja om nu huden går ner och lägger sig utan att täcka som de säger, är det inte obekvämt med kondom första tiden?
Senast redigerad av G123lb 2025-03-03 kl. 11:11.
Citera
2025-03-03, 14:20
Medlem
Inne på vecka 5**
Citera
2025-03-03, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssoma
Du skriver det, gång på gång, som om dåliga slutresultat vore mer regel än undantag (pga. exempel på Reddit) och det stämmer inte.
Vi diskuterar medicinskt motiverade ingrepp och när man läser förväntningar om resultat med tankar på amerikanska porrfilmer (med välhängda män som blivit omskurna som nyfödda) är det helt enkelt inte realistiska.
Jag kan säga att man hellre tar bort förhuden än behåller en sjuk, trasig eller trång sådan. Det är poängen.
Det flesta blir nöjda och sexlivet (som för mig) blir, med tiden, detsamma - för en del t.o.m bättre.
Har vi inga problem med förhuden hade nog både du och jag behållt den. Stämmer nog för merparten i denna tråd även om det dyker upp några i tråden som gjort det pga kosmetiska skäl.

Ang hårväxt på skaftet:
Detta kan bero på omskärelse men verkar oklart, förekommer även bland män som blivit omskurna som barn så inte bara de som blivit omskurna vid vuxen ålder och har inget att göra med stil/typ av omskärelse - möjligen större risk vid tight (både high och low) pga risk att den håriga huden kring roten och pungen ”dras uppåt” på skaftet vid avlägsnandet av förhuden.
Hårväxt på skaftet förekommer även bland intakta män, liksom kvinnor som har olika mkt behåring kring vulvan.
För egen del är behåringen lika som tidigare - har inte ens tänkt på det.

Jag har läst dina varningar om hur dåligt ditt ingrepp blivit och tvivlar inte på att du känner som du gör. Jag lider med dig och självklart borde du fått bättre info och en bättre urolog/kirurg.
Jag skulle rekommendera dig att söka hjälp inom vården för dina problem istället, ex. det jag skrev ovan om att åtgärda frenulum och huden vid pungen. Förstår inte varför du inte redan erbjudits det om du lider av detta och ångrar ditt ingrepp.

Det är visst möjligt att få liknande resultat. Som sagt det finns mer kända kliniker i tex England och i USA och varje resultat jag sett därifrån på reddit ser bra ut. De använder helt enkelt andra tekniker och är kunnigare än svensk urolog som utför ingreppet en gång i månaden om ens det.

Ursäkterna jag fått höra efter operation är bland annat att jag kanske fick en hormonell reaktion vilket gjorde så att håret började växa upp på skaftet. Så fort jag kom hem märkte jag att extremt mycket hud tagits bort. Att en kirurg kommer med det här uttalandet i Sverige. Helt sjukt.

Ja vissa föds med hår på skaftet men har sett otroligt många före och efterbilder där patient har noll hår på skaftet innan operation men efter så är halva skaftet täkt av hår. Då har kirurgen tagit bort för mycket hud.

Jag tycker generellt det är för dålig information kring ingreppet. Kolla här i den här tråden. Ingen har hört talas om stilar och får den omskärelse som kirurgen bestämmer. Detta måste diskuteras med patient innan. Har man trång förhud så kan majoriteten av förhuden räddas. Men vissa tar bort allt förutom 5 mm enbart pga att risken för svullnad är lägre.

Jag har bett om att få detta åtgärdat men de vägrar. Att påkosta detta själv skulle kosta 20-30k sek. Pengar jag inte har.
Senast redigerad av Kryckerycke 2025-03-03 kl. 16:14.
Citera
2025-03-04, 20:05
Medlem
Hej Folket!

Jag är 25 år gammal och gjorde min hel omskärelse för 14 dagar sedan. Tänkte dela med mig av min historia då jag tycker den skiljer sig lite mot en stor del av inläggen här.

Jag hade inga problem med min förhud förens jag blev 19-20. Började då få en tightare förhud som i sin tur sprack och blev ärrvävnad när man hade sex eller runkade. I början var det alltså bara en lättare trägning som med åren blev värre och värre. När jag var 23 så sökte jag till vården och fick då dermovat utskrivet som jag skulle smörja med 2 gånger dagligen och töjja i 2 månader. Det du funkade delvis men så fort jag slutade smörja så kom det tillbaks. Här i höstas tog jag tag i saken igen efter en del övervägande och nu idag sitter jag här med ett blottat ollon.

Själva operationen har de flesta beskrivit redan men det enda jag tyckte var drygt var att kirurgen blev tvungen att bedöva fruktansvärt mycket på ena sidan då jag kände en obehaglig smärta så fort dom brände blodkärl. Var dock bara ena sidan så kirurgen blev otroligt fundersam när jag fortfarande kände smärta. Sprutorna som det skrivs så mycket om tyckte jag inte var så farliga faktiskt, typ 2/10 max.

Nu till där jag tycker min historia skiljer sig från en del inlägg här. När operationen var klar och jag hade kommit hem(efter att ha gjort lite små saker innan hemgång) så hade mitt förband släppt och jag fick inte till det när jag kom hem så jag sket helt enkelt i det och körde med en nattbinda i kalsongerna istället. Så sen dag 1 har jag kört utan förband och har upplevt absolut noll smärta. Varken obehag av att ollonet är mot kalsongerna(slutade med binda dag 6) eller smärta från operationssåret. För mig så stämde deras beskrivning av att man kan jobba dagen efter och jag jobbar som hantverkare (Hade dock tagit ledigt 1 vecka men sjukt onödigt i efterhand).

Jag var själv väldigt nervös inför operationen efter att ha läst en del skräckhistorier här på FB men till er som sitter och läser och blir oroliga så säger jag bara ta det lungt. Det är inte(iallafall i mitt fall) inte i närheten så illa som en del skriver. Jag var till exempel hemma själv i 2 dygn med mit 9 månader gammla barn 2 dagar efter operationen och det var inga problem.

Så för att inte bara sitta och skryta så vill jag säga att absolut det är läskigt när det gäller det ädlaste organet men det är ingen fara. Kirurgerna är proffs, det är en väldigt enkel operation och dom gör det här så ofta att det är ingent komplicerat för dom.

Nu är det bara den eviga väntan på att få testa sin nya och se hur den fungerar på riktigt
Citera
2025-03-06, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenpannkaka

A nu är det som vanligt
På den goda sidan så försvinner typ kransen när man har bånge o många tjejer har ju ändå ingen aning över hur en balle ska se ut så jag tänker att det inte e något o skämmas för även om jag gärna vill att den ska bort.

Citat:
Ursprungligen postat av G123lb
Tror vi 3 gjorde nästan samtidigt hahaha, inne på dag 5 imorgon (tisdag)
Till mig sa dom att kransen försvinner eller alltså smälter in mellan 3dje månaden och framåt, kan bero på, stör mig bara nu på att svullna huden glider upp och gömmer allt, när jag drar tillbaka den blir huden väldigt lös typ? Alltså fortfarande rätt tjock och svullen, sen när huden glider upp ser man inte svullanden lika mycket, det ska också försvinna efter ett tag, hoppas fan dom verkligen gjorde ett bra jobb och processen är vanligtvis så,
Nu får jag duscha med varmare vatten igen sa dom också hahaha

Men när du runka? Fick du typ en tryck känsla och att den skulle explodera? Hahahaha är det normalt så eller kommer det ändras eller stanna så? Vill veta hur jag ska fortsätta framöver hehehe

Tänker också med kondom, den är ju fortfarande överkänslig mot allt typ, funkar bra med kallingar, dock täcker all hud ollonet så kommer ta tid att vänja om nu huden går ner och lägger sig utan att täcka som de säger, är det inte obekvämt med kondom första tiden?
Jag o kapten gjorde hel så det diffar nog lite mellan oss.
Kondom känns typ skönare för dig än utan dock? Tänker endast att det minskar friktionen mot ollonet men bara en gissning.

Tycker det är absurt att du lyckats hålla dig i fyra veckor utan att dra i den. Jag klara en och en halv vecka utan o dra o tre och en halv utan sex lol. Kudos till dig, nog smartare att vänta.
Låter som om det typ e en effekt av att du inte kommit på länge? Det där med att det känns att det ska sprängas alltså. Eller kanske att den blir svullen bara. Det blev min de första gångerna.
Citera
2025-03-06, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epicookie147
Hej Folket!

Jag är 25 år gammal och gjorde min hel omskärelse för 14 dagar sedan. Tänkte dela med mig av min historia då jag tycker den skiljer sig lite mot en stor del av inläggen här.

Jag hade inga problem med min förhud förens jag blev 19-20. Började då få en tightare förhud som i sin tur sprack och blev ärrvävnad när man hade sex eller runkade. I början var det alltså bara en lättare trägning som med åren blev värre och värre. När jag var 23 så sökte jag till vården och fick då dermovat utskrivet som jag skulle smörja med 2 gånger dagligen och töjja i 2 månader. Det du funkade delvis men så fort jag slutade smörja så kom det tillbaks. Här i höstas tog jag tag i saken igen efter en del övervägande och nu idag sitter jag här med ett blottat ollon.

Själva operationen har de flesta beskrivit redan men det enda jag tyckte var drygt var att kirurgen blev tvungen att bedöva fruktansvärt mycket på ena sidan då jag kände en obehaglig smärta så fort dom brände blodkärl. Var dock bara ena sidan så kirurgen blev otroligt fundersam när jag fortfarande kände smärta. Sprutorna som det skrivs så mycket om tyckte jag inte var så farliga faktiskt, typ 2/10 max.

Nu till där jag tycker min historia skiljer sig från en del inlägg här. När operationen var klar och jag hade kommit hem(efter att ha gjort lite små saker innan hemgång) så hade mitt förband släppt och jag fick inte till det när jag kom hem så jag sket helt enkelt i det och körde med en nattbinda i kalsongerna istället. Så sen dag 1 har jag kört utan förband och har upplevt absolut noll smärta. Varken obehag av att ollonet är mot kalsongerna(slutade med binda dag 6) eller smärta från operationssåret. För mig så stämde deras beskrivning av att man kan jobba dagen efter och jag jobbar som hantverkare (Hade dock tagit ledigt 1 vecka men sjukt onödigt i efterhand).

Jag var själv väldigt nervös inför operationen efter att ha läst en del skräckhistorier här på FB men till er som sitter och läser och blir oroliga så säger jag bara ta det lungt. Det är inte(iallafall i mitt fall) inte i närheten så illa som en del skriver. Jag var till exempel hemma själv i 2 dygn med mit 9 månader gammla barn 2 dagar efter operationen och det var inga problem.

Så för att inte bara sitta och skryta så vill jag säga att absolut det är läskigt när det gäller det ädlaste organet men det är ingen fara. Kirurgerna är proffs, det är en väldigt enkel operation och dom gör det här så ofta att det är ingent komplicerat för dom.

Nu är det bara den eviga väntan på att få testa sin nya och se hur den fungerar på riktigt

Förklarade kirurg olika typer av omskärelse eller fick du bara en? Diskuterade ni frenelum? Diskuterade stilar? Du nämner inget om det i din post så när andra läser så får man för sig att det bara finns en typ av omskärelse. Jag läste på flashback innan operationen men ingen hade nämnt något om stilar eller slutresultat. Bara nöjd eller missnöjd så jag trodde då att det bara fanns en typ av omskärelse.

Operationen må vara simpel men därför får ofta okunniga kirurger utföra den och resultaten blir inte särskilt bra. Många kirurger skiter också i utseendet och kör bara på. Därför är det extremt viktigt att ta upp vilken typ av omskärelse man vill ha och förväntningar.
Citera
2025-03-06, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aladino
A nu är det som vanligt
På den goda sidan så försvinner typ kransen när man har bånge o många tjejer har ju ändå ingen aning över hur en balle ska se ut så jag tänker att det inte e något o skämmas för även om jag gärna vill att den ska bort.

Jag o kapten gjorde hel så det diffar nog lite mellan oss.
Kondom känns typ skönare för dig än utan dock? Tänker endast att det minskar friktionen mot ollonet men bara en gissning.

Tycker det är absurt att du lyckats hålla dig i fyra veckor utan att dra i den. Jag klara en och en halv vecka utan o dra o tre och en halv utan sex lol. Kudos till dig, nog smartare att vänta.
Låter som om det typ e en effekt av att du inte kommit på länge? Det där med att det känns att det ska sprängas alltså. Eller kanske att den blir svullen bara. Det blev min de första gångerna.

Vad är skillnaden? Är inte alla medicinska hel omskärelser i Sverige likadana? Gjorde också hel enl kirurgen, de sa att när svullnaden lagt sig så kommer förhuden dom lämnade kvar att bara växa mot ollonkanten i början, och att jag inte kommer ha någon ”hatt” son skyddar längre, hoppas verkligen att de var ärliga, orkar fan inte göra en till omskärelse men vi får hoppas på det bästa om några månader:/ önska ba att dom gjorde som muslimerna och judarna att bara skära av ALLLT 🤣

Tror den klarar av friktion mer nu för tiden, bar inga kläder i ca 3 veckor så mycket friktion måste skett, hoppas inget dåligt dock,
Men så fort den nuddar något är det fortfarande känsligt men måste testa mig fram mer nu, dom bad ju mig vänta till vecka 6 men nu måste den ändå läkt på v 5, orkar ej hålla mig längre🤣

Efter att jag läst FB ville jag verkligen inte påverka läkningen genom att runka m.m samt att stygnen satt rätt så länge, blev ingen mer svullnad efter att jag runka förra veckan däremot kanske blev den mer mjukare på något sätt, idag är den mycket bättre, men skit huden under drar sig fortfarande över ollonet men enligt dom är det normalt när den fortfarande är svullen pch bör försvinna efter 3-4 månader :/

Hur lyckades du köra efter 1,5 vecka? Ajjj!! Gjorde det ej ont och sex efter 3 veckor? Men lycko mig som fick infektionen också :/
Men om de va pga att jag ej rört den på länge så förstår jag ang att det kändes som en explosion , behöver ej oroa mig då men måste börja mer så att den slutar kännas sådär obehagligt, men före op körde jag dagligen i flera år så också chockad att jag lyckades hålla mig hahahaha

Får du svullnad hud som täcker ollonet? Hoppas verkligen det försvinner så småningom, när jag får bånge så ser det ut som en hel omskärelse förutom att kransen fortfarande kan va lite tydlig men börjar sänkas och mer rosa färg, får typ inte heller 100 procent bånge än
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in