Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Hyr du lägenhet idag så åker du ju inte ut för att du fått en anmärkning. Men det blir problem om du skall byta eller söka ny lägenhet. Sen är det betydligt mycket svårare att leva ett normalt liv när om man finns hos KFM. T ex kan du inte:
-Få saker på avbetalning
-Svårare att få ev bolån
-Skaffa kreditkort
-Hyra bil
-Hyra lägenhet
-Få vissa arbeten
-Köpa saker på faktura via nätet
-Skaffa abonnemang (t ex telefoni)
Dock är väl inte ovanstående helt kört, men det blir väldigt mycket svårare. Det kommer kännas trögt kan jag tro, man blir ju lite bakbunden. Skulle själv tycka det är skitjobbigt. Tänk att man bara vill hyra en släpkärra eller bil och så kan man inte det, i a f inte utan massa bök.
Buggar denna gamla tråd, du verkar insatt i systemet. Jag har just nu aktivitetsstöd och de har valt att utmäta 15kr per månad, jag har ingen bil eller hus eller lgh det är skatteskuld under 10:000kr samt CSN skuld allt är under 25:000kr iaf, har dom rätt att komma hem till mig och utmäta något? Eller nöjer dom sig med den utmätning som finns i dagsläget? Är delgiven alla skulder och har haft dialog med dom, de har aldrig knackat på dörren eller besökt mig.
”Gäldenären saknar kända utmätningsbara tillgångar för täckande av skulden. registerforskning vid fullständig tillgångsundersökning. inhämtat uppgifter från bilregister. inhämtat uppgifter från bank. inhämtat uppgifter från annan”.