2026-03-05, 10:32
Medlem
Ja där har jag kollat , men då får jag en uträkning baserat på en full lön för min sambo, alltså inte vad det egentligen skulle bli .
Citera
2026-03-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piafia69
Ja där har jag kollat , men då får jag en uträkning baserat på en full lön för min sambo, alltså inte vad det egentligen skulle bli .
Ja det ska ju räknas på full lön för din sambo, det handlar ju bara om hur stor andel av utgifterna som du respektive sambon ska stå för och då räknar man på hela lönen. Det blir ju samma på sambon, de räknar på hela din inkomst. Kronofogdens system hanterar det.
Citera
2026-03-08, 22:16
Medlem
Hallo,

Har i dagsläget skulder på ca 178kkr hos KFM (7st aktuella och tyvärr kommer det fler).

Den första skulden handlar om ett skadestånd och registrerades den 24/11 2025 och förföll den 8/12 2025 sedan dess har det varit tyst förutom nya skulder som tillkommit, nummer två efter denna registrerades 5/1 2026 och förföll 12/2 2026.

När tror ni rent realistiskt att jag kommer få brev om utredning av ekonomin såsom löneutmätning? Det har ju gått idag exakt 3 månader sedan första skulden blev förfallen.

Hur lång tid har man på sig att svara på inkomst/utgifter 10-14 dagar? Och hur lång är cirkatiden från att man lämnat uppgifterna tills pengar börjar dras från lönen, det tar väl en stund till beslut och sen ska dom meddela arbetsgivaren? Har utbetalning den 23 varje månad så rent realistisk när tror ni att det kan bli aktuellt med löneutmätning? Mars-April-Maj-Juni?
Senast redigerad av MIL124 2026-03-08 kl. 22:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in