2025-01-20, 16:36
Medlem
Söker inte militär ingenjörer?
Du som är född där borde få jobb inom den industrin. Finns hur många jobb som helst för svenskar och individer som är födda här.
Citera
2025-01-20, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorlarson
Har du ingen läsförståelse? Om jag sökt jobb de senaste 1,5 åren så förstår du kanske när jag gick ut?

”Att jag skrev ingen har bett…” är pga kommentaren jag fick som jag i sin tur kommenterade på ditt pucko. Läs i tråden så förstår du säkert.

Arbetsmarknaden? Vadå jag vet inte att 2000 byggbolag konkade förra året? Och året innan dess 1800?

Är det jag som inte har koll eller är det de som påstår att det finns så många tjänster att söka på Sweco Afry osv som är helt verklighetsfrånvända?

Så din ingenjörs-klasskamrater (i plural alltså) har alltså bytt jobb tre gånger på 18 månader, enligt dig. Och det tycker du att jag ska tro på? Du är full av skit och har en attityd som mycket tydligt visar varför du inte får några jobb.
Citera
2025-01-20, 17:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Du som är född där borde få jobb inom den industrin. Finns hur många jobb som helst för svenskar och individer som är födda här.

Verkar trådskaparen vara någon som vill jobba för sitt "andra hemland"?
Nej, babben är bara ute efter att gnälla över oss svenskar som betalat för hans utbildning men självklart har babben ingen skyldighet att ge tillbaka för vår generositet.
Citera
2025-01-20, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 01BinaryMachine01
Nej, babben är bara ute efter att gnälla över oss svenskar som betalat för hans utbildning men självklart har babben ingen skyldighet att ge tillbaka för vår generositet.

Det kommer vara som kommer leva på bidrag tyvärr. Både svenskar och utlänningar om man inte förstår hur man ska överleva AI generationen.

Man är inte garanterad ett arbete för att man har någon utbildning ifrån någon högskola.

Jag håller på identifierar vilka yrken Sverige behöver i framtiden för att rädda många företag ifrån konkurs och varsel. Det stämmer tydligen med Bloombergs analys.

Jag tänkte bara på att TS har större chans att komma in på Försvarsmakten där det finns ingenjörer i av alla slag.
Citera
2025-01-20, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Så din ingenjörs-klasskamrater (i plural alltså) har alltså bytt jobb tre gånger på 18 månader, enligt dig. Och det tycker du att jag ska tro på? Du är full av skit och har en attityd som mycket tydligt visar varför du inte får några jobb.

Tro vad du vill men efter ett sommarjobb fick de ett jobb på annat företag och sen nu nyligen bytt till sig än en gång dvs "bytt 2 gånger" (ursäkta mig) men haft tre jobb på denna tid iaf.

Jag kanske har världen bästa eller världens sämsta attityd, ingen av er vet. Men ett är säkert dock och det är att jag inte fått chansen att ens visa vad jag har för "attityd" till en arbetsgivare så din kommentar är fullständig onödig och tillbringar inget av värde till hela denna diskussion.

Förresten... Jag har ett jobb, ett jobb som är rätt unikt och väldigt bra betalt. Hade du läst i tråden så hade du vetat detta.
Citera
2025-01-20, 17:45
Medlem
SergeantCortezs avatar
ta ett vanligt arbete och sök till ingenjör samtidigt som du jobbar.
Citera
2025-01-20, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 01BinaryMachine01

Hur kan du påstå att jag inte vill ge tillbaka när mitt inlägg handlar om att jag vill få ett jobb? Var någonstans har jag uttryckt mig det minsta lilla som så att jag är en lallare som lever på bidrag och inte vill jobba?

Smått efterbliven kommentar faktiskt.
Citera
2025-01-20, 17:47
Medlem
Citat:
Tro vad du vill men efter ett sommarjobb fick de ett jobb på annat företag och sen nu nyligen bytt till sig än en gång dvs "bytt 2 gånger" (ursäkta mig) men haft tre jobb på denna tid iaf.

Jag kanske har världen bästa eller världens sämsta attityd, ingen av er vet. Men ett är säkert dock och det är att jag inte fått chansen att ens visa vad jag har för "attityd" till en arbetsgivare så din kommentar är fullständig onödig och tillbringar inget av värde till hela denna diskussion.

Förresten... Jag har ett jobb, ett jobb som är rätt unikt och väldigt bra betalt. Hade du läst i tråden så hade du vetat detta.

Du svarade inte på mitt inlägg. Vad har du att förlora om du tar tjänstledighet och arbetar gratis för ett företag i 3-6 månader som söker ingenjörer? Du verkar deprimerad över att inte kunna jobba med ditt yrke och det är förståndigt om man tagit lån för att få anställning men då får man anstränga sig.

Jag har jobbat gratis i Sverige för att anställas som säljare i gamla Sverige. Vi hade mer krav än er på att ha ett jobb än att gnälla.

Du hade brutit ihop om arbetsförmedlingen kallade dig värdelös vid 18 år för att du inte kan få jobb på McDonald’s eller Burger King
Citera
2025-01-20, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy

HAHAHA är du rolig nu?

De är de sista som kommer anställa en utlänning.
Citera
2025-01-20, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Så ni anställer enbart från Europa och Amerikaner eller INDIER? Inget Afrika eller Mellanöstern.
Du avslöjar dig själv.

Det gör vi tyvärr bara det att jag inte har rekryterat någon själv.
Jag räknade bara upp exempel som visade på att internationella svenska företag rekryterar blandat.
Citera
2025-01-20, 17:54
Medlem
Citat:
HAHAHA är du rolig nu?

De är de sista som kommer anställa en utlänning.

Det stämmer inte
Jag sitter på en tjänst som är väldigt känslig. Har du i noll brottslighet så går du före alla. Det är så det funkar i Sverige.

Du kan ju inte anta om du inte ansöker. Sedan kommer du få obehagliga frågor men det får även svenskar lika mycket
Citera
2025-01-20, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jasså?

Jag har ju ställt frågor tidigare som du bara skippat att svara på, och sen ger dina andra svar i tråden en hint om att du ser ner på Svenskar av någon oklar anledning.

Om man startar en tråd om hur man får ett jobb så bör man ju va lite driven i tråden och ta till sig konstruktiv kritik tänker jag.

Jag har valt att svara på de jag hinner med och de jag tycker är värda att svara på...

Du verkar tro att jag bor i en kattlåda och lever på bidrag, tyvärr så har jag ett välbetalt jobb och lever gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in