2021-07-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
r det vrt att g in i Plejd eller kommer vi se en kraftig rekyl? r deras fundamenta bra?

Plejd r bde enkelt och smidigt. Fungerar tipptopp dr ven elektriker hjer simpelheten i anvndningen. De tar ju sig ann ny strre mark nu, men jag har svrt att se att de p kort sikt ska ta ngon ofantlig hjd. Men i lngden tror jag att det kan vara en god investering, ven om rekylen nedt r vad jag frvntar mig just nu.
Citera
2021-07-31, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fledthescene
Plejd r bde enkelt och smidigt. Fungerar tipptopp dr ven elektriker hjer simpelheten i anvndningen. De tar ju sig ann ny strre mark nu, men jag har svrt att se att de p kort sikt ska ta ngon ofantlig hjd. Men i lngden tror jag att det kan vara en god investering, ven om rekylen nedt r vad jag frvntar mig just nu.

Kan ju bara tala fr mig sjlv och dom jag elektriker jag knner men anledningen till att vi krt mycket med plejd r ju fr att det har varit det enklaste och bsta alternativet under mnga r. Men nu dyker det upp andra alternativ som lser samma saker lika bra och dessutom erbjuder mycket fler alternativ fr kund.

Produkter som r favoritvalet igr behver inte vara det imorgon.. nr jag brjade anvnde vi Torix toppklammer, idag r det bara ngra f gamla gubbar som envisas med det. Utvecklingen gr framt och just nu brjar Plejd hamna p efterklken.
Bzo sammanfattar det vldigt bra.
Citera
2022-02-04, 09:34
Medlem
FB-Kissens avatar
Bra rapport idag, men strtdyker nstan 14%??
Citera
2023-07-14, 22:32
Medlem
Dags att fly denna aktie medans man kan?
Citera
2023-07-15, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Varfr d?

Bra produkter, men marknaden p armaturer r stenhrd med sm marginaler.

Ligger lng hr d jag tror p deras produkter.
Citera
2023-07-15, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers

Men tnk om Aktieprenren slpper en ny analys p 100 sidor eller rentav spelar in "Ingen hejd p Plejd" i dansbandsstil? D kanske aktien tar fart igen. Det handlar trots allt om ett bolag dr kursen pumpats av Twitter-fjantar som tror dom r finansgenier fr att dom haft tur en gng.
Citera
2023-07-27, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Men tnk om Aktieprenren slpper en ny analys p 100 sidor eller rentav spelar in "Ingen hejd p Plejd" i dansbandsstil? D kanske aktien tar fart igen. Det handlar trots allt om ett bolag dr kursen pumpats av Twitter-fjantar som tror dom r finansgenier fr att dom haft tur en gng.

P/e 37 p ett bolag som sljer mot bygg- och renoveringsmarknaden, 40000 aktiegare och ett marketcap p 1,8 Mkr. Hrt pumpad aktie p twitter och aktiepoddar. Nej, Plejd ska ner till 100 inom ett r.
Citera
2024-12-23, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
P/e 37 p ett bolag som sljer mot bygg- och renoveringsmarknaden, 40000 aktiegare och ett marketcap p 1,8 Mkr. Hrt pumpad aktie p twitter och aktiepoddar. Nej, Plejd ska ner till 100 inom ett r.
Tur man inte lyssnade p dig. )
Citera
2024-12-23, 13:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keepitsimple2
Tur man inte lyssnade p dig. )

Om du slt d och kpt tillbaka ett par mnader senare hade du sluppit en nedgng p 25 %.
Aktien var nere i 123 kr som lgst.

Str i 367 kr nu, p/e-tal 50, brsvrde 4,1 miljarder.
Citera
2025-01-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Om du slt d och kpt tillbaka ett par mnader senare hade du sluppit en nedgng p 25 %.
Aktien var nere i 123 kr som lgst.

Str i 367 kr nu, p/e-tal 50, brsvrde 4,1 miljarder.
Som sagt, det var tur man inte lyssnade p dig. Jag behll mins 1100 aktier och har tjnat riktigt bra p dom. Om du fljde dina egna rd s tjnsde du inget.

Den skulle ju ner till 100 inom ett r. 😂

Den r vrd nstan 4 ggr mer n vad du frutspdde. 😂😂
Senast redigerad av Keepitsimple2 2025-01-19 kl. 22:54.
Citera
2025-01-20, 06:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keepitsimple2
Som sagt, det var tur man inte lyssnade p dig. Jag behll mins 1100 aktier och har tjnat riktigt bra p dom. Om du fljde dina egna rd s tjnsde du inget.

Den skulle ju ner till 100 inom ett r. 😂

Den r vrd nstan 4 ggr mer n vad du frutspdde. 😂😂

Nu svarade du fel person. Det var Kjome-och-Renvall (lskar nicket) som baissade aktien.
Citera
2025-02-03, 00:14
Medlem
Snart rapport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här